OT. Måste bara få skrika av mig, skydda öronen
Riktigt dålig dag idag. Vaknade inatt av att jag hade lagt armen ovanför huvudet på kudden så där som man gör ibland, och där hade axeln låst sig. Gjorde så ont att ungarna vaknade av mitt skrik när jag "bände" ner armen igen. Tog nån timme innan jag lyckats somna om. Har fortf så ont i axeln att jag bara kan använda armen om jag endast anv underarmen. Alltså högst 90gr vinkel vid armbågen och smärtan inatt + sömnbristen triggade igång mer värk.
Åkte hem ifrån särbon igår för att jag hade så mkt som behövde tas om hand här hemma, trots att han eg behövde mig mer än nånsin iom att han byter tak den här helgen. den enda helgen på hela sommaren som han kunde få ihop några gubbar till hjälp.
Helt underbart väder ute för trädgårdsarbete. Gräset växer så man nästan hör det. Men det går inte att köra gräsklippare med en arm, eller plocka vinbär, eller kupa potatisen eller klippa häcken…
Så nu sitter jag här o kan inte göra nånting alls + dåligt samvete för att jag inte är däruppe och langar vatten och kaffe. DET hade jag ju åtminstone klarat, men eftersom jag inte når upp till ratten med armen kan jag ju inte ens köra dit igen. Skrika, gråta, vråla!!!!!
Puh, sådär, förlåt, men nu känns det lite bättre iaf.
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"

Stackars dig. Bara skrik på - jag har öronproppar.
Skickar 10.000 tröstkramar och hoppas att du snart blir bra i axeln.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Tur jag har öronproppar, men skrik i väg du, jag har ljudisolerat väggarna till grann-sajterna så dom inte störs av våran skrik och snyft.
Att somna med armen så, visst har jag gjort det och jisses så handicappat man blir när man inte fungerar.
är lite halft om halft handicappad i dag själv sedan jag fick en måttlig pigg häst på turen i går och hon bockade for första gong sen vintern i ren glädje. Måttligt stelt i höfterna nu vet jag!
Men inte skal du ha dårligt samvit för att du stannar hemma. Inte skal du köra med en sådan arm inte!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Aj det som är så jobbigt och gör så ont.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Det räcker med smärtan! Du får INTE ha dåligt samvete också. Du blir sämre om du inte vilar.
>>>Malum domesticum<<<
Jag vet. Men jag gjorde en liten kompromiss som min son kom på. Jag satt på en pall men bunken i knät. Så höll han fram/ner vinbärsgrenarna åt mig så jag kunde plocka med den andra handen.
Det var både vilsamt och roligt. Eftersom dottern inte går i närheten av buskar (spindlar o kryp) så fick jag ett par timmars djupa roliga samtal med sonen ifred. Dottern satt på trappen o diskuterade med hunden, nöjd hon med 
Och även om de saknar mig på taket så är jag tydligen inte oumbärlig där heller nu när de hittat bullarna, så nu mår jag MYCKET bättre …förutom att axeln fortfarande smärtar då…
Det är skönt att få gnälla av sig ibland dock hos er underbara som förstår precis *kramar*
Nu, 11 dagar senare, sitter jag fortfarande här med värk i axeln. Fast mer. Det har spridit sig ut i armen så den känns dubbelt så stor än vad den egentligen är
Trodde ju i min envishet att det skulle gå över av sig själv när jag hade semester o vilade för fullt. NÄPP!
Skulle ju börjat jobba i måndags. Fick istället ringa till chefen o säga att jag inte kommer. Tur man har en förstående chef, han frågade bara lite försynt "hur pinsamt tyckte du det var att behöva ringa o säga att du inte kommer första dagen efter semestern" 
Så nu har jag varit först på VC, de ville att sjukgymnasten skulle kolla. Han är väldigt duktig så ok, men han hade ingen tid förrän nästa dag. Han bänder o vrider o hittar tillslut felet. Ett muskelfäste som är mkt inflammerat. Måste få kortisonspruta. Jaha, ny tid hos läkaren. Som inte fått mailet från sjukgymnasten och ringer honom medan jag var på plats. "jaha..mummel…hmm…mummel…AJDÅ…meeen mummel mummel"
Jaha tyvärr, "det finns bara 4 st läkare i området (Alingsås, Vårgårda, Borås) som är riktigt bra på att sätta sprutan på det stället, och chansar vi o missar kan vi göra skadan värre" Det visar sig att dessa 4 läkare är riktigt oanträffbara denna vecka. (de försökte verkligen få tag på dom) Och starkare antiinflammatoriska medel tål inte min mage, tål knappt svaga sådana.
Så resultatet blir 100% sjukskrivning veckan ut, nån slags paniklösning vad gäller smärtstillande och magsårsmedicin så att jag åtminstone ska tåla de jag fick… De (tre läkare o en sjukgymnast) gjorde verkligen så gott de kunde men räckte ändå inte till, stackarna. De såg uppriktigt ledsna ut, inget mot hur jag kände mig.
Tillåts man utbrista i ännu ett GHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
Jag hatar detta fängelse som är min kropp just nu!!