Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1157 ggr
fibro
0

Värken flyttar igen...

Jaaha, så har värken och stelheten bytit adress igen….

Vaknade efter ännu en jobbig värknatt och upplever att armarna inte hänger med. Bara hänger och dinglar som långa klumpar och värker något så kopiöst. Axlar och huvud värker oxo så jag känner ett illamående…

Det har nu tagit över 1 tim att få igång armar och fingrar någorlunda så jag äntligen fick morronkaffe…och kom in på datorn med extremt stela, värkande fingrar. Det blir pekfingervalsen…

Blir nog inte mycket gjort idag…Gråter

Rita-S
0

Oj, så tråkigt när det sätter sig i armar och händer, man blir ju så hjälpeslös då :(
Hoppas det bättrar sig snart!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

fibro
0

#1..Tack gumman…Ja, det blir så himla tokigt…behövde åka till stan idag, men det är bara och glömma, kan ju inte styra och växla…Hade sett fram emot bassängträningen, börjar idag efter semesteruppehåll…

Men det blir säkert bättre…snart…hoppas

Rita-S
0

Ja det får man hoppas, värkligen! Själv har jag varit besparad för värk i just armarna och händerna, medan axlarna har varit angripna från tid till annan. Och det är inget roligt det ens!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

fibro
0

#3 Å vad bra, hoppas det fortsätter så för dig, att du slipper arm-hand attackerna. Sätter det sig i axlarna är det bra förlamande det med…

Vad gör du uppe nu föresten, du har ju semester, du ska slappa läääänge på morron nu  Skrattande

Rita-S
0

#4 jag gjorde ju det! Jag har ju sovit skitlänge, fick sova helt till halv nio ju!

fibro
0

#5   Förvånad halv 9 !?? Obestämd  Kära barn, med läääänge menas minst till 22 minuter över 10 jöh!!!!

Rita-S
0

Inte för mig inte, min kropp brukar normalt jaga upp mig vid senast 7, då gör det ont att ligga så då får jag inte sova nåt mer… och det kvittar om jag lägger mig 10 på kvällen eller 3 på natten (fast sällant jag orkar va uppe SÅ sent)

fibro
0

#7 Ja fy tusan, trots att man legat i halvdvala med värk genom natten, är man ändå uppe före tuppen…

Jag lägger mig senast halv 11 varje kväll och går upp runt 6 varje morgon.