Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2328 ggr
bluemary
0

Nya regler för sjukpension?

Vet någon om dessa nya regler vad gäller sjukersätt-
ningar även gäller sjukpension ?

fibro
0

Sjukpension heter Sjukersättning idag…. Så det är samma sak, har bara bytit namn Obestämd

bluemary
0

Oj då, har visst inte hängt med riktigt. Men undrar, är det
nya regler för sjukersättning också ?

fibro
0

Det blev ju massa nya regler i årsskiftet..fler är väl på gång….Kolla på FK:s sida och googla ska du se…Det är skrämmande Förvånad

angelica75
0

Ja, man är ju en av dessa som de tycker att man ska ut och jobba nu efter nyåret.

Fast jag blir arbetslös. Det blir värre med oss som är arbetslösa. Då får man inte vara sjukskriven. Min sjukersättning går ut nu till årsskiftetGråter

Vet inte vad det blir då. Men jag har tagit reda på att jag får söka sjukersättning en gång till. Men av egen kraft. Ska boka in en läkar tid i oktober och skicka in ett nytt läkarutlåtande om min arbetsförmåga.

Arbetsförmågan är lika med noll.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

fibro
0

#4  Vaddå, får man inte vara sjukskriven om man är arbeslös??? Vad gör man då om man blir sjuk??

Vad trött jag blir på detta….

angelica75
0

Jag vet inte. Mamma slåss med försäkringskassan. Hon har nyss legat på psyk. Hon har ont i höger hand(har stöd) hon har ont i höger knä har stöd och även kryckor. Hon får inga pengar. Få se nu slutet av månaden. Hon har även haft bröstcancer. Kan dom inte låta henne få sjukersättning i 12mån  eller i 18mån.Gråter

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

fibro
0

Att de kan vara så iskallt grymma!!!

Ska de massutrota alla sjuka eller vad tusan är det fråga om….