Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 2119 ggr
Linn
2009-08-07 10:04
0

Tramadol

Läkaren på gottfriesclinicen sa att jag skulle ta en tramadol tillsammans med mina två saroten till natten när jag går och lägger mig, och igår kväll tog jag den första.

Jag känner mig helt borta! Känner mig bortdomnad i hela kroppen. Skakade i armarna när jag lyfte min frukostskål och glas med juice.

Tror ni att det har att göra med tabletten eller tror ni bara att det är en ren tillfällighet att denna känslan kom dagen efter jag tagit den första tabletten?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

fibro
2009-08-07 10:32
0

Det är säkert pillret Obestämd

mongu
2009-08-07 13:00
0

Kan va en ren tillfällighet eller bero på tabletten. Det är svårt att säga vad som är vad efter en tablett.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Linn
2009-08-07 14:46
0

Då får jag helt enkelt se om jag fortsätter känna såhär på mornarna.

Linn

mongu
2009-08-07 17:45
0

Vad har du haft för nån tablett innan? För många reagerar ju på Tramadol därmed inte sagt att du reagerar negativt

Det är så svårt att veta vad som är vad. Men jag hoppas du snart känner om du blir hjälpt eller om det fortsätter va så här.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Linn
2009-08-07 21:45
0

Jag har inte ätit några andra tabletter innan…

Linn

mongu
2009-08-07 22:29
0

OK, så detta var alltså det dom föreslog. Trodde att man var lite mer restriktiv med Tramadol nu med tanke på att många använder dom på fel sätt. Alltså att dom är attraktiva i andra syften än som smärtlindring.

Ha en bra dag! Mongu.

Linn
2009-08-07 22:39
0

Egentligen skulle jag fått Tiparol men de hade slut på den på apoteket och de sa att tramadol var samma sak. Jag ska ta en tablett tramadol till natten för att få sova ifred utan att värken ska väcka mig.

Vet du om de är beroende framkallande?

Linn

mongu
2009-08-07 22:50
0

Tiparol och Tramadol och Tradolan och Nobligan är samma verksamma substans i. Finns kanske nån mer som jag inte kommer ihåg namnet på.

Nu till din fråga. Om de är beroendeframkallande. Ja, det är dom kan jag väl säga. Vet att det är svårt att bli av med dom i alla fall.

Men som alltid måste man väga för och emot. På vad sätt blir jag hjälpt av dom eller skulle jag klara mig utan, osv,

Jag har själv Tramadol och tar 75 mg morgon och kväll. Har haft högre dos förut men kunnat gå ner i styrka. Men klarar mig i nuläget inte utan.

Har också en väninna som har haft det riktigt jobbigt med att ta bort Tramadol. Men hon har lyckats.

Jag ser det så här att behöver jag denna medicin för att fungera något så när då anser jag att det är OK. Ev. problem med att ta bort medicinen får jag ta den dag det är aktuellt.

Det är trots allt bättre att få va så smärtlindrad man kan än att ha för lite.

Men det är en sak du måste ta ställning till själv.

Ha en bra dag! Mongu.

mayolica
2009-08-08 23:19
0

Om du mår dåligt och får jobbiga biverkningar av Tramadolen,så ska du nog ta upp det med läkaren och be att få prova någon annan sort.

Det finns en annan tråd om den medicinen som nyligen varit aktiv(Tradolan biverkningar) Du kan ju titta i den oxå.

~ mayolica ~