Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1639 ggr
fibro
2009-08-05 07:44
0

Fibronatt

Gråter Inatt var ingen höjdare att vara jag. Så jobbig värk i hela kroppen, musklerna slet och drog, molade, skar och värkte i ben och armar. Stel som ett kylskåp, lederna värkte för att inte tala om ryggen. Skuldrorna kändes som de brändes fast i madrassen..Nacke och axlar skonades inte heller vilket resultera i värsta huvudvärk..

Sov korta stunder och gav till sist upp..Halv 5 skulle jag då lite tyst och försiktigt ta mig upp utan att väcka sambon, jo tjena…Så ont under fötterna och lederna att jag rasa ihop som ett korthus med en skräll i nattduksbordet..aaajjjj….Gubben hoppa upp i ett skrämt skri och undra vad tusan jag höll på med.

Nu har jag varit uppe och försökt få igång kroppen, men det vill sig inte riktigt idag. Trampdynorna känns uppsvällda, som att det är en hård kudde där. Nån konstig "sendrag-svullnad-känsla" i tårna, framförallt den bredvid stortån..Ont i tå-fotlederna, fingrarna, musklerna, ja allt…vill inte släppa denna morgon.

Har ju inte gjort nåt särskilt som kan orsaka denna värk nu, Fattar inte var det kom ifrån..Jaja…får gå runt här och mjuka upp, ska ju på begravningen om några timmar…Måste orka… Gråter

Rita-S
2009-08-05 08:55
0

Jag har haft en sådan natt själv. Tror det är åskan som drar inn över hälsingland nu.. suck.. förjäkligt är det iaf

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

fibro
2009-08-05 09:49
0

#1  Missförstå mig rätt nu…känns skönt att inte ha varit ensam om det inatt..Det är nog nåt väderomslag på gång här i västmanland oxo…

nillanb
2009-08-05 10:41
0

Tycker att det har varit en värkig sommarObestämd

fibro
2009-08-05 11:17
0

#3  Ja det har det faktiskt…

voranna
2009-08-05 11:37
0

Ja fy,sådana nätter kan man hålla sej för skratt.Man vet inte var man ska göra av sej.Håller helt med er-denna sommar har varit extra jäklig med värken.

Tror oxå det är väderomslag på gång-igen!Det får ju vi fibrisar sota för..Bor oxå i västmanland och i min lilla stad rustas det för medeltidsdagar nu,få se om kroppen vill ta sej ut.Resten av mej vill hehe

Skrikandeskramiz

fibro44
2009-08-05 11:41
0

Hela sommaren har varit en stor värkGråter Nu gruvar jag mig för vinter och höst de brukar va ännu värre… Ja visst låter jag gnällig men just idag måste jag få gnälla av mig… Fattar inte hur jag ska kunna börja jobba efter sommarlovet!

Rita-S
2009-08-05 11:50
0

Gnäll på ni bara! Vi måste även få ventilera ut vårat gnäll även om vi alla borde forsöka hålla humöret uppe!

(OT Kanske vi borde ha en egen förkortning för "Gnäll" i subject? :D "Varning: Gnäll pågår i hög skala" i förkotning typ?)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Linn
2009-08-05 15:28
0

Eller kanske helt enkelt lägga till en gnäll kategori?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

pluttigs
2009-08-05 17:49
0

Jag känner igen mig!! har haft 2 såna nätter nu och dagarna är inte bättre…har sån fruktansvärt brännande smärta i handens leder och tårna :( man undrar ju hur långt skov man ska ha den här gången, suck…. hatar denna sjukdom!! skönt att få gnälla av sig lite ibland!!

Kämpa på!!

bluemary
2009-08-07 00:33
0

Samma här. När jag ligger och vänder och vrider så blir
det så lätt ångest. Och jag kan ta inte ta något smärt-
stillande som är receptbelagt, då tar de slut för tidigt.
Så det är bara att sätta på TV:n och sitta och titta på
amerikanska skrattprogram. Och har klockan  kommit
över midnatt då har jag jättesvårt att somna. Så visst
är det jobbigt.