Ont i bröstet
Mitt största problem nu är att det gör så ont i bröstet. Vill gärna träna lite lätt pilates för jag är så stel men kan knappt resa mej från liggande för trycket är så hårt. Andningssvårigheter m.m. varför blir det så egentligen?

Kan känna lika dant. Det blir som kramper i bröstkorgen. Ont gör det när man försöker att dra åt sig luft.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier

Men why? vad göra liksom? Inget antar jag lika hopplöst som alla andra symtom. Don't like!
Har samma symtom som er
enligt min läkare beror det på att bröstmusklera är så spända pga all värk en fibro patient har i kroppen.Alltså inget farligt, men obehagligt. Att det sedan "krampar" i bröstet kan vaar ett tydligt tecken på ex stress
Hmm, du kan testa det som min sjukgymnast visade mig, det funkade på min bröstsmärta iaf. Vet ju inte om det är samma symtom. Men få se om jag kan förklara 
För det första så måste du ta dig upp från golvet. (jo jag vet, besvärligt?)
Sen tar du ihop händerna bakom ryggen i höjd med svanket. Pressa händerna neråt samtidigt som du pressar bröstet utåt. På mig säger det oftast *klick*
och sedan kan jag helt plötsligt andas normalt igen och muskeln/musklerna i bröstet har lugnat ner sig. Brukar dessutom kännas bättre i skulderbladen efteråt.
Detta förutsätter ju NATURLIGTVIS att du kan knäppa händerna bakom ryggen, inser att alla inte kan det. Inte ens jag kan det varje dag. Men ack vilken lättnad när det funkar.
Och precis som #3 säger: Mkt ofta ett tecken på stress, så försök vila en liten stund efteråt
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"
Den övningen är jätte bra har själv provat den , men är inte så bra på att ta ihop händerna bakom ryggen. Det ser faktiskt jätte roligt ut, men det är en annan historia ;)
Första gången jag fick brännande ont i börstet så trodde jag att jag skulle dö….och då menar jag bokstavligt talat
kramperna i bröstet var så smärtsam att jag svimmade av, men sedan när jag träffade läkare och fick veta att det inte var någon "hjärtproblem" eller annat så slutade jag svimma.
Jag tror det var lite psykoligiskt rädslan gjorde mig nervös i kroppen och pang så small jag i backen.
Så mitt råd är att ta det lugt varva ner och försök att inte stressa och prova övningen som #4 skrev om. Sedan finns en massa andra strech övningar.
(Jag fick strech papper av min sjukgymnast för några år sedan om du är intresserad så kan jag leta upp den och maila dig)
Jag brukar dessutom få kramp i en muskel strax nedanför vänster axel i armen. Gissa vem som var helt övertygad om att hon höll på att få en hjärtinfarkt första ggn det hände 

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"

Men stressad är jag INTE semester o livet är lugnt o skönt nu det är det som är jobbigt. Får aldrig ont annars annat än just under övningarna på golvet!!?

Nu har jag mest ont i brösten o i bröstvårtorna börjar bli outhärdigt…
#8 Vahh??? Hör det oxo till fibro??? Har inte det med menscykeln att göra?? Eller nåt sånt…..

Har samma problem i omgångar - varit helt övertygad 2 ggr att det var en hjärtinfarkt och fått åka in på sjukhus.
Läkaren förklarade att jag har något som heter titzies syndrom inflammationer i de små musklerna som sitter kring revbenen. Fick antiinflamatoriska värktabletter som jag måste äta i perioder. Skitont gör det i allafall och rädd blev jag!
Men läkaren sa även att man alltid ska åka till sjukhus om man tror att det är hjärtat även om man har detta och fibro!

Har också ont i bröstkorgen. Känns i bröstbenet och revbenen. Sökte läkare, för orolig är man ju när ny smärta dyker upp. Han gissade på inflammation i musklerna, men antiinflammatoriska smärttabletter hjälper ju inte. Detta kommer och går i olika skeden. Just nu sitter det i huvudet och i korsryggen, höften och lite varstans men det vandrar ju som sagt alltid. Har ej fått någon diagnos utan det kallas som kronisk smärta enl senaste läkaren.
Kram

# 10 Det ska göra jätteont detta med Titzies (vet ej stavning jag heller)
Så jag förstår att man åker in för att man tror det är hjärtat.
Sen så när är det Titzies och när kan det va nåt annat? Så det är klokt att åka in för att bli undersökt om man misstänker att det kan va från hjärtat.
Det finns så många symptom från våra hjärtan så vad är vad?
Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!