Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1721 ggr
fibro
0

Vad tycker ni??

Ja, gott folk. Vad sägs om detta??   Obestämd svettigt…

20:47 | fredag 31 juli 2009

Ytterligare 20 000 förlorar sjukersättning

Ytterligare 20 000 personer kommer att utförsäkras från Försäkringskassan under nästa år, visar nya prognoser. Det beror på att bara hälften så många som man hittills trott, kommer att beviljas förtidspension, det som numera kallas sjukersättning tills vidare.

Ulrika Persson, chef för sjukförmåner på Försäkringskassan 15 000 sjukskrivna utförsäkras nästa år (29 juli)

Rästen kan läsast på denna länken

Paddiz
0

Jag vågar inte skriva mina tankar om det. Vill inte stöta mig med er medlemmar på denna sajt.

Skulle jag säga det i tv - ja, då hade det sagt pip, pip, pip, pip hela tiden. Det är nog bäst jag håller mina tankar i mitt huvud.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

fibro
0

Nu blir vi nyfikna Yvette…berätta vad du tänker…Flört

Alla har ju rätt till en åsikt tycker jag.

Paddiz
0

Jag tycker inte att svordomar ska skrivas på forum. I alla fall inte så många som jag har i huvudet efter att jag läste #0.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Sara
0

Jag mår illa när jag läser det här.

Jag har turen att ha fått hel sjukersättning tillsvidare innan reglerna ändrades MEN jag kan ändå känna ångest över dem som "hamnar mellan stolarna".

Det är helt sanslöst att reglerna gick igenom från början och nu ser vi konsekvenserna av det.

Sara

fibro
0

#3 Hahahaha…okeii du menar så. Då förstår jag och håller med Flört

voranna
0

"1 samma här!Pip-pip-pip.Nästa vecka börjar jag "arbetsträna"för f.k ska se vad jag klarar i arbetstid.Fast jag inte söker heltid måste jag under ett år gå upp i det iaf så dom ska se…suck och piiiiiip

leijasmatte
0

Ja vad säger man. Samhället idag fungerar inte för de som lever i verkligheten. F-kassan mm har en fantasivärld som inga sjuka har någon plats i idag tror jag. För att få hjälp behöver man vara kärnfrisk och orka kämpa. och så går det runt i denna eviga cirkel som aldrig tar slut.

Kram