Smärtan under graviditet
Hej alla 
Skulle gärna vilja höra hur er smärta har varit under graviditet och sedan är jag nyfiken på hur förlossning har funkat för er.
Hej, jag är gravid i vecka 17, och hittills har jag faktiskt haft mindre värk än vanligt. Jag mår riktigt bra förutom att jag har kraftiga sammandragningar som gör att jag måste äta medicin och hålla mig i stillhet. Jag tror inte att förlossningen behöver bli värre för att man har fibromyalgi. Jag har två barn sedan tidigare och jag klarade förlossningarna bra. Kanske kan det vara ett plus att man kan hantera smärta redan i förväg?
Det är många som upplever att värken förminskas eller rakt av försvinner helt under graviditet, ytterst få försämras vad jag har förstått från som dom berättat för mig iaf :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag har också hört att värken minskar. Det kan säkert va olika från person till person, precis som med allt annat.
Men många säger att dom mår bra under graviditeten.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag har aldrig mått så bra som när jag var gravid, bägge gångerna. Migrän, allergier och värk var som bortblåst. Lite illamående i början med det har ju det flesta. Sen var inte förlossningarna så roliga, men det berodde inte på fibron sa de. MEN se det tänker jag inte berätta förrän både Myy och Ixatrixa har ploppat ut sina små 
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"
Jag har haft rätt smärtsamma graviditeter. Ont i höfter, bäcken, rygg. Jag gick inte upp ovanligt mycket uner någon av dem. Den allra värsa var mitt tredje och min värk har acclererat efter den. Efter de båda första så blev värken bättre efteråt….
glömde att säga att mina förlosssningar har varit helt ok. Inte mer smärtsamma eller problematiska än andras.

Det känns fruktansvärt skönt att läsa att många mått bättre under sin graviditet för det är något jag har gått och funderar på hur det är.