OT. Övervinna ett o annat
Godmorgon godingar! Nån som vill komma hit med en filmkamera? Idag ska jag, särbon och papps rensa skräp under min torpargrund o lägga ut plast. Saken är: Särbon är livrädd för spindlar, papps är nära 70 och tämligen ledbruten och jag då - klaustrofobi på högsta nivå + den ständigt närvarande värken, som ju blir värre när man blir stressad 
Men det måste göras och har inte råd att leja nån. Så - det kommer nog bli en syn för ögat, för att inte tala om ljud för örat när det kommer en gigantisk mördarspindel, särbon backar livrädd baklänges o klämmer in mig i ett hörn och stackars far ska försöka slänga sig ur vägen när jag i panik försöker åla mig ut
Ex-maken hade god lust att ta ledigt från jobbet bara för att få bevittna spektaklet
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"

Jahadu fibro, och hur hade du tänkt dig att mammadrag skulle komma åt den kameran va?? Ska hon slita med sig hela datorn ut då eller?? *flinar sött*
Jaaa, där sa du nåt. Att jag inte tänkte på de… tagit med lilla laptopen och web-cam så kunde jag spelat in hela kalaset…
Usch, det är verkligen jättetrångt där inne
på vissa ställen kan man inte ens åla sig fram utan får sträcka sig så långt man kan med en kratta för att få ut bråten…Hur fasiken ska man då komma åt att breda ut plasten där?
Nå, hann väl iofs inte mer än rensa undan all bråte FRAMFÖR luckan krypgrunden, och få in verktygen innan himlens alla portar öppnades o det började mullra o ha sig. Då vill barnen ha sin mamma inomhus 
Bättre "lycka" i morgon

Hugaligen, ja inte ska du ligga och kravla i grunden när åskan går. Man vet aldrig va farbror Tor får för sig för stolligheter. Men som sagt allt ligger kvar till imorgon, om du inte har en snäll granne som bara känner för och jobba lite i skmyg undan….(risken är väl liten förstårs)
Sköt om barna du istället
#2…ja-a…vaddårå????….

*5….Guuu va taskig du är, tänk om åskan slår ner i datorn och där ligger ho under grunden och kravlar för och filma….stackars barnen sitter och gråter i köket alldels förbi över att mamma snott datorn (du vet ungar hmhmhm) jojo kunde just tro det,,,,,
Kastar över en fimlmojäng till dig mammad sååååååå, nån ordning på torpet måste det la va
piuh titta på bilden som förhoppningsvis skickats med. DÄR är det tänkt att lilla (LOL) jag ska tränga mig in.
Men datanörd o teknikfjolla som jag är så är barnen bortskämda med egna små datorer så de gråter inte mer över sin mors dator än att de är nöjda om det trådlösa modemet höll eller ej
(Nå, datorerna är kraftigt begagnade o nästan gratis, fick minsann fixa o trixa lite innan de funkade, så de är inte SÅ jättebortskämda som det lät)
Får se om värken låter mig krypa ihop till ministorlek i morgon dock, det drar i varenda benmuskel just nu.
Natti på er

herregud…hur i jösse namn ska du komma in där?? hur stor är du?? går du över måtet *piprensare* lär du väl aldrig komma in där moahahaha.
Barnen kan gott ha varsin dator, idag är det ju ett måste att det ska finnas datorer i ett hem. Nu vet ju inte jag hur gamla dina barn är men mycke av skolarbete för barnen (mellan högstadie) ska vara via dator. Lite skrämmande på ett sätt för alla har inte dator hemma….Skäm bort dina barn du, det har du igen sen när dom är stora.
Jahaja du borde vara klar med grunden nu…..slänger upp föttera på skrivbordet och inväntar med spänning resultatet…
Jodå nog ser jag ut som en piprensare alltid. OM du menar en i storlek för skorstenspipan på en ångbåt 
Men gubben från anticimex som beordrat städningen kom in där o han var dubbla min storlek åt alla håll…
Däremot blev det inte ett skvatt gjort idag heller 
Jag hade så ont i natt att jag inte somnade förrän runt halv 5-5 nångång, så jag orkade knappt lyfta kaffekoppen idag. Och ännu svårare blev det när koppen blev fylld med kaffe 
Men i morgon är en annan dag (med risk att en viss schlager-björkman stämmer mig för citering) och solen sägs ev komma på besök.

*9….Oj det var inte bra alls det. Hur vore det om du tog och dämpade dig lite i din ambition att städa grunden? Ta för jösse namn inte kol på dig själv, måste vara rädd om dig förstår du väl.
Du låter allt bli det där om imorgon….för då sitter du där sen på tisdagen igeeeeeeeeeeen. Ringer Björkman och ber honom skicka en blomma istället….
nä jag veet, men… om det inte blir gjort så blir det fukt o annat otyg där inunder
Jag vill ju ta hand om mitt lilla hus så jag inte blir tvungen till dyrare reparationer senare. Men mor skällde lite på mig idag oxå, så hon skulle nog oxå hjälpa till. Kansnke räcker att jag står o håller i ficklampan utanför o tar emot skräpet…
Det är ju nästan lika stressande att veta ATT det hänger över mig, eller snarare "ligger under mig", så det bör nästan bli gjort innan vintern iaf. Och Xet tog iaf över kravallknotten i en vecka nu. Då vågar jag ta ordentligt med sömntabletter nån natt o vila ut ordentligt *gäääääsp*
Nattinatt
Så, då, då var halva grunden rensad iaf. Tillochmed jag var inunder där i åtminstone en halvtimme innan jag kom ihåg hur mycket hus jag hade över mig och hur lite utrymme det var under mig…
Men jag försökte verkligen att slippa in i det längsta. Testade i ren desperation att välta en stekpanna, med en gryta uppepå, rakt ner på min fot i förhoppningen att nåt ben skulle brytas
Det enda som hände var att min stackars särbo fick veta exakt hur många svordomar jag kan och en svullen blå/lila/grön fot i några timmar. Jag slapp ju iofs diska den kvällen, men nästa morgon fungerade ju foten igen 
Och ingen pappa verkade dyka upp för att skrämma spindlar så jag vart ju bara till o se glad ut o krypa in. Och när jag väl fått in en strålkastare där inne så såg det inte lika hemskt ut.
Såg jag några spindlar undrade gubben? Nähäeee då inte en endaste faktiskt
*schasar försiktigt iväg ett par stycken under en stor sten* Men sen börjar jag få ont i benen, och i ryggen och fick känslan av att vilja sträcka lite på mig och sen var det kört för min del. UUUUT!!! OCh precis när jag mycket ograciöst krälar ut rullar pappsens bil in på gården så vi fick ändå mycket gjort. Inte allt, men mycket.

Så starkt av dig att krypa under ett hus där det är mörkt och fullt med spindlar. Jag skulle aldrig göra det då jag är skiträdd för spindlar.
Visst har vi fågelspindlar men det är helt andra spindlar än de som lever fritt i naturen. Vi har avtal med våra spindlar - om de håller sig på vinden och i källaren - ja, då får de leva.
Jag tycker du är superduktig som själv har fixat rensningen.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
spindlar är jag inte rädd för, men trånga utrymmen… huuuuuu
Och sen är jag av nån konstig anledning inte så förtjust i skalbaggar
Fast de fanns ju tack o lov inte under huset.