Halvt OT - Nåt måste va fel..
…när en fibris som jag, mitt i regnet, faktisk har energien att plocka och städa?
För det har jag faktisk gjort!
Det regnar ute, och har varit ostadigt väder i flera dagar, min värk har ju då varit som den brukar va, och ändå har jag haft kraft att städa i skrubben under trappan, klädkammaren, köket, sovrummet och rästen av huset?
Jag håller även på med tvätt?
Nåt måste va fel eller hur? Det måste va nåt fel?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Nja, vet inte vad jag ska säga om det är fel eller inte.
Jag själv har haft ett par dagar också med ovanligt mycket energi. Igår tex så snickrade jag ihop (skruvade) tre ramar och spände tyg i dem, en gammal mormorsgardin. Det blev jättefint som blomskydd i köksfönstret.
Idag har jag också städat lite. Med hjälp av min man, han sköter också det tyngsta jobbet. Men visst känner man sig nöjd med att ha orkat uträtta något "ordentligt", så känner i allafall jag. Jag slipper prestationsångesten.
Ha en bra dag !

Jag har oxå haft sådana dagar som jag har klarat av mer även om jag har mer värk.
Idag har jag kanonont i hela kroppen och jag har inte gjort något speciellt de sista dagarna. Igår var vi och hälsade på vänner i Trelleborg och det är ju absolut inget ansträngande. Helt plötsligt kände jag mig jättetrött och fick en fruktansvärd värk. Jag skulle helst vilja lägga mig ner och bara skrika.
Hemkommen kröp jag ner under täcket och somnade bums.
Jag själv misstänker att det är för att jag haft två utställningshelger på kort tid. Nu gäller det i alla fall att ta det lugnt de närmsta fjorton dagarna så att jag kan få krafter till utställningen i Danmark.
Det är ändå skönt att det finns bra dagar trots värk för oss Fibrisar.
Ha en skön söndag.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Det kanske är nåt i luften som ger oss energi nu då? Då kan det få stanna! Det tycker iaf jag!
Kom så lagom till att mina svärföreldrar kommer i mårn med, nu släpper jag skämmast för huset iaf ! 
Helt klart absolut nåt som "går". Jag har oxå haft några jätteenergiska dagar. Klippt gräs, rensat ogräs, bakat, plockat 10 liter (!!) vinbär. Lyckades tillochmed krypa in under grunden en liten stund o skrämma iväg lite spindlar.
Detta trots att jag knappt får nån sömn på nätterna sen ett par veckor tillbaka
Knepig, men inte ovälkommen energivåg.
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"
det kanske är nåt i vatnet som vräker ner? DÅ vill jag ha mer av det! Tror jag?

Den sjukan har jag inte drabbats av tyvärr. Skulle behöva en del kan ni skicka hit den?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Tom jag har dammsugit och skurat hela lägenheten!
Det som brukar ta en vecka. Trevligt var det dock efteråt även om jag svettades som en jag vet inte vad. 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Det är väl bara tacka och ta emot allx-tra energi man får, varför analysera allt?