Benvärk
Vet inte om det är kombination av fibromyalgi och ischias. Men jag har sådan värk i benen att jag snart blir tokig. Speciellt höger ben. Där har jag även ischias från rygg till stortå.
Men när jag går, så känner jag värk i baksidan av låret (ischiasen) och sen på framsidan av vaden. Sedan så får jag kramp från foten till knäet och foten somnar. Det gör jätteont och är ju farligt om jag ramlar.
När jag kommer in från hundpromenaden, så värker det i benen så hemst att jag bara gråter av smärtor. Det tar ett tag innan tabletterna hjälper.
Kan tillägga att de även gör ont när jag sitter. Ska jag då upp ur soffan, är det en plåga.
Kan fibromyalgin ställa till det så?
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Jag vet inte om det har med fibron att gör, men jag tycker du ska prata med din doktor om det. Det kan komma från ryggraden.

Jag hade mycket problem med mina ben, speciellt på em och kväll. Dom sprängvärkte och kändes dubbelt så stora. Min gamla medicin Tramadol gjorde ingen nytta på den värken men numera har jag Cymbalta och mina ben är mycket bättre.
Jag är ju också ute och rör på mig eftersom jag har hundar så när det värkte som värst gick jag ut. Mest för och ha nått annat och tänka på men sen gjorde det viss nytta……
korta vadmuskler som gett dig inflammation? felbelastning? bindvävsinfalmmation? benhinneinflammation? Är en hel vetanskap detdär, ush 
Om jag inte minns fel så har du ju omfattande ryggskador från olycka eller hur var det?
Det kan vara så att dina muskler slutligen har blivit så snedbelastade efter skadorna att du nu får komplikationer utav det?
Mitt råd är att uppsöka någon kunnig inom ämnet, personligen har jag inte bra erfarenhet alls av ortopeder, men ibland hittar man guldkorn. Man får leta sig fram lite hos de olika grupperna. Jag har hittat en bra chiropraktor, en naprapat och en sjukgymnast med specialutbildning på fötter/ben.
Tassy, Ja, jag har ju skador i ryggen. Det kan ju vara så, sen att jag felbelastar när jag går med rollatorn, då protesen i knäet på andra benet inte vill som jag vill. Ska prata med läkaren när han kommer tillbaka från semestern.
Väl mött, Tatsja

Mina ben känns likadana, tror de har med fibron att göra så säger min doktor.

Tatsja!
Jag har precis samma symptom som du. Har en rejält sliten rygg med helt nedsänkta diskar och gränsfall till lumbal spinal stenos, ischiasvärk.
Dessutom fibro jag tror att allt hör ihop.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Sen verkar det som vädret också spelar in. Men det är otäckt när jag är ute och går och benet och fot domnar bort.
Väl mött, Tatsja
Känner sådär jag med och jag tror bestämt det kommer från ryggen, jäpp

Jag har jätteproblem med ischias så jag är säker på att det är vanligt vid fibro.

Har ständigt värk i benen, som växtvärk fast dubbelt upp. Jag fick ischias så jag inte kunde gå, det var det värsta jag varit med om. Kiropraktor och allt provade jag, tills jag av en annan anledning bytte blodtrycksmedecin. Då försvann ischiasen direkt, har inte haft en känning sedan dess. Jag svullnade mycket i fötterna av medecinen så jag tror själv att det hade med någon svulnad att göra även vid mitt sittben där problemet satt. Märkligt var det ialla fall
Men domnar fot och ankel av vid promenad också? Det gör det för mig. Rätt så otäckt och tur jag har rollatorn att sitta på medans foten vaknar
Väl mött, Tatsja

Tatsja.Jag har precis samma symptom som du.Det värker så på nätterna med så det går inte att sova.Mitt ben domnar när jag är ute med hunden,har tänkt tappa balansen flera gånger.Har fibro,ischias och ryggbesvär.
Sen har jag flera gånger vaknat av kramp. Om det bara var vaden, men hela höger sida.
Väl mött, Tatsja