Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 4858 ggr
nicoolina
0

När ska man ge upp

Hej på er! Är ny här o undrar hur länge ni står ut med dvs biverkningar , jag började med cipralex för 12 dagar sen har märkt att luftrör o näsan blir helt tilltäppta , har svårt att andas med andra ord o är fruktansvärt trött , eftersom jag vet att jag är känslig för medicin så äter jag bara 2,5 gram. Vet varken ut eller in är nyligen op o har ondare än vanligt med vågar inte äta nån annan värkmedicin än ketogan vilket jag heller inte mår bra av.

Kram på er

mongu
0

Kombinerar du inte Ketoganet med Alvedon? Då har det bäst effekt på smärtor genom att Ketoganet tar de mer centrala och Alvedon tar de mer perifera smärtorna.

Vad har din läkare som opererade dig sagt? För tanken måste ju va att du bara ska äta Ketogan en kort tid efter operationen. Det är ju en så kraftig smärtmedicin så man brukar va restriktiv med att skriva ut den.

Cipralex kan säkert ta ett tag innan man märker effekt. Men med de symptom du har tycker jag du ska ta kontakt med den läkaren som skrev ut dom. För att kolla om du ska fortsätta. Annars är inte 12 dagar så lång tid det kan ta längre tid för sån medicin att ge effekt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

nicoolina
0

Jo jag tar ketogan med alvedon , har det eg för fibron när den är som värst , har senaste åren gett upp lite o börjat ta starka mediciner som ketogan o tramadol , hellre det än att ligga i fosterställnig o kvida. Men gillar dom inte för jag blir så rörig i huvet , värre menar jag men det enda som hjälper tyvärr

Jag op bort gallan för 4 v sen , en liten op eg men nåt hände o jag har så vansinnigt ont från navel o neråt, tycker inte ketogan hjälper nåt vidare mot den värken men vet inte vad jag ska ta då cipralexen verkar krocka mot allt utom alvedon o ketogan.

Jo jag vet att det kan ta tid , har provat alla möjliga anti depp o brukar stå ut nåt år eller så men slutar alltid pga biverkningarna. Nu är allt extra jobbigt med mamma på sjukhuset så jag vet inte hur jag ska göra , tröttheten o andningsproblemet har börjat sista dagarna o jag ska till läkarn imorgon men det börjar bli för mycket av allting just nu. Nån som vet om man kan ta citodon när man op bort gallan ?

mongu
0

Du ska inte ta nåt annat än det som du är ordinerad just nu. Ta upp allt detta med din läkare imorgon.

Sen kanske det är bra om du kan få hjälp med dina smärtor för det är inte så bra att behöva ta Ketogan. Det finns bättre kombinationer än just det.

Så skriv en lista och ta med till läkaren imorgon.

Har du varit på nån smärtklinik? Annars så be att bli remitterad dit.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Gitsan]
0

Tror det är farligt att laborera själv med olika mediciner. Du skriver att du testat olika antidep.medicinder. Har du testat Cymbalta? Jag. som inte är en "tablettmänniska" fick det tipset i höstas och nu är jag i stort sett smärtfri Glad.

Kanske också någt att ta upp med din läkare, om du inte redan testat.

Mitt svar på din fråga "när ska man ge upp" är aldrig. Så ser åtminstone jag på det…. Men man orkar kämpa olika mycket vid olika tillfällen.

nicoolina
0

Jag vet att man inte ska laborea själv men ändå gör jag det ibland , tog en rinexin igår då jag höll på att fullständig panik men kollade först på janus att det gick kombinera , men det känns ju inte bra ändå.

Har varit på smärtkliniken på D.S men fick inte nån större hjälp därifrån mer än sluta med tramadolen o komma tillbaks när jag orkade promenera varje dag.

Jag har testat cymbalta i ett år ungefär , vissa positiva effekter dock inte på smärtan för jag kunde bara ta 30 mg (el g) fick panbikångest av 60 som hjälpte mot värken

Vet inte riktigt hur jag ska göra , alla människor jag behöver just nu är på semester så jag ska till lättakuten o hoppas få träffa nån som kan. Har inte riktigt tid med alla biverkningar nu när mamma är väldigt dålig men å andra sidan bryter jag ihop utan nåt.

Om man byter sort får man inte börja om med alla biverkningar då ? Fick för övrigt lyrica av min HL också men inte vågat sätta in dom för jag måste va kapabel att ta mig till sjukhuset för att hälsa på mamma, det är nog så jävligt nu

Jag brukar inte ge upp i första taget om jag tror på nåt , men nu vet jag inte längre

mayolica
0

Om du får så mycket biverkningar av dom värktabletterna,så kanske du ska prata med läkaren om det. Det kanske kan finnas något som fungerar lika bra som du inte får så mycket biverkningar,funkar det inte går det att byta tillbaka.

Förstår inte riktigt varför du bara vågar ta dom när du ändå mår så dåligt av dom.

~ mayolica ~