OT Godmorgon 14/7 alla solstrålar
Vilken strålande dag, solen skiner och regnet öser ner. Funderar på och baka bullar idag *mums* Sen ska ju lillfisen Leo ha sitt träningspass i vett och etikett. Brukar aldrig vara problem och få dagen och gå, ibland får man binda fast den i dörrposten så det blir lite tid över….
Ha nu en härlig dag och var rädda om er
God morgon, fridens liljor 
Ny dag, nya möjligheter..Spännande atts e vad dagen för med sig.
Snart ska jag åka till bilskolan, jäpp. Ja, jag har redan körkort men dotra håller på med intensivkurs och glömde matlådan hemma. Klaaart mamma ska åka och lämna så flickebarnet får energi och orkar allt pluggande.
Sen blir det svamskogen, jisses, har ni sett vad gulisar som kommit ???? Skogens guld, ja minsann..
Ha en underbar dag alla, för det ska jag..tjingelinggg 
Goder morg…förlåt godmiddag, var det visst nästan. 
Idag bär det av till min särbo för lite storfamiljsliv resten av veckan, om jag orkar. Mina två ungar + hans 3 + Grynet (lilltaxen), jag o gubben. 8 personer allt som allt. (Jodå, Grynet är helt övertygad om att hon är en människa *suckar* Hon kan inte alls förstå varför hon inte får vara i köket när vi äter)
Ska dessutom leka plastmamma åt de tre bonusbarnen eftersom särbon jobbar ännu ett par veckor.
Sen hittade jag lite precis utgången mjölk i kylen, så insprirerad av Alphinna ska jag nog ta o baka lite bullar eller bröd eller bägge delarna.
Hmm, vatten över huvudet… njaeee tycker ni? Jag är lycklig medan jag håller på iaf
Så får jag vila när gubben kommer hem från jobbet o schasar mig i säng med sträng min 
Men i dag är jag smärtfri, utvilad, vädret är vackert och jag kan förflytta berg!!! (sen att jag kommer snubbla på småsten om några dagar, det tar vi då)
MÅ SOLEN LYSA LAGOM ÖVER ER ALLA.
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"
Hääärligt, positivt, spontant…me like 

*2 och 3
Yeeeeeeaaaaa. Mera humor och spontanitet till folket !!!!!!!!
Nu ha flickebarnet fått sin lunch, jaaadå.
Hon hade kört dubbellektion och läser teori på em…Energi behövs..
Så, vad säger ni, ska ni med o plocka svamp?? 
alphinna, du kan ta med voffsarna så tar jag med kissa…. eller näehhh, kanske jag inte gör. Destiny var så rufsig sist han lekte med dina fyrfota och Mr Harmony sitter i hörnet och skakar än…
Men jag tar kaffetunnan och 65465483 cig, så har vi en stund, ok??????
Thi,hi,hi,hi…..
Nu har jag fått lite skratt och fniss så jag klarar dagen.
Puss på er.

*5 Sicken tur att flickebarnet inte behöver svälta idag, kan inte vara roligt om man behöver det samtidigt som man ska försöka få in lite kunskap….
Svamp? JA, slänger korgen under armen, kniven under den andra och rusar-------------> javisst ja hundarna rusar tillbaka, kopplar och ut igen. Jag kommer nu, jag tar med 8986665432098977767 cigg med mig , tror det ska räcka…..Annars har Kali mer i sin klövjeväska. 
Tycker du inte vi ska dra med Mamadrag också??? ho behöver säkert lite luft
Mjo, faast.. jag håller ju på o packar CRV'n full med hund o ungar inför 13-mils resan till särbon… *kliar mig i huvet*
Hakar på nästa gång istället, fast utan ciggisar om ni ursäktar en klen stackare. Men jag får nog lov att lämna tax-uslingen hemma, hon käkar bara upp svamparna för mig
om hon inte drar i väg mig som en vante efter ett stackars rådjur vill säga.
-"mamma, ska vi vänta länge till i bilen, det börjar bli svettigt?!?!"
okej, vi ses troligvis om några timmar igen, om ni inte gått vilse i storskogen 
Jooooodå, klart hon ska med..men hon har inte tid med oss nu föstår du..en annan dag..Vi tar med alla som vill vara med på lite skoj i skogen, viiiiissst sörrö
Nääädå, inte ska vi truga på dej ciggisar heller, nääädå *lycko hon som inte röker*.
Taxen få vara hemma om h*n inte kan vara snäll mot dig, jepp….Bara snällingar ska med :)
Ha det bra så länge 
*ett gäng timmar senare* Bledde de nåen svamp?

Godkväll
Nu är det dax att nanna sängen. Skönt - kanske migränen försvinner.
Natti, natti.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

*10 Ho har fasnat i skogen tror jag, eller så har hon steppat över till *livskvalite*
Natti natti Yvette, hoppas värken släpper
jooodu, mycke blev det..passar bra till filén imorrn, uj, uj, uj. Allt bra med dg därborta? Ta väl hand om dig, ska spara svamp så du kan hänga med och plocka sen..*hähähä, tror hon ja*
Ja migrän är ingen höjdare precis..Hoppas det är bättre imorron. Sov Gott
Ja hon får tjoa om hon behöver hjälp, jag har ju en sk jakthund, de sägs vara bra på att spåra 

*14 a men va fasen jag har ju en *råtthund* jag eehhhh kanske inte samma sak moahahaha
Ba så ni vet: Kali och Leo skulle aaaaaldrig förråda mig, nähäpp.
De skulle ba gömma sig med mig för de vet de får voffenamnam…*jag ska minsann lära jaktvovven oxo, jäpp*
jo allt väl härborta. Än så länge iaf 
Tre av fem ungar i säng och två på väg därhän. Voffen går o funderar på vilken av alla sängar hon ska ligga i…