Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 2601 ggr
alphinna
0

Nickelallergi och Fibromyalgi...

Hejsan vänner

Är någon av er här ute nickelallergiger?. Själv är jag det och enl prof Robert Olin så förvärras FMS symtomen om man också har den allergin, röker man sen också så ligger man ganska risigt till. Har 10 sidor kopierade här hemma från sidan Fibromyalgi.nu där det står om detta.

Nickelallergin blir jag inte av med med rökningen kan jag ju bli av med, men inte något som jag överväger just nu.

Jag vet ju inte hur man mår som FMS utan allergin, men jag vet inte om jag mår sämre än någon av er här ute, tycker faktiskt inte det. Skulle vara roligt och höra om fler av er lider an den allergin och hur ni mår….

Rita-S
0

Jag har aldrig haft problem med Nikelallergi själv, varken före eller efter jag blev sjuk.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

fibro
0

Ingen allergi här, näpp.

alphinna
0

Va äre bara jag som har det Förvånad *surar*

fibro
0

Jaa, du ska alltid vara värst *flinar*

alphinna
0

*4 är en jäkel på och vara värst *jepp* slår till med lite nageltrång också sååå *flinar*

Mamadragon
0

Nee, inte e du ensam heller (sorry), jag har oxå nickelallergi. Av födsel och ohejdad vana. (+en förfärlig massa andra allergier) Men fibron dök inte upp förrän fyra decennier senare så, att det skulle finnas en koppling…? Molto interessante!!! Var det på "fibromyalgi.nu" sa du?

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

[tantleen]
0

Samma här:Har nickelallergi och pollenallgi,men det har jag haft sedan jag var i 15 års åldern.

Rökare är jag också.

Ska försöka sluta efter sommaren,få se hur det nu går ,lär ju klättra på väggarna.

alphinna
0

Man får inte allergin av fibro eller tvärtom, så det finns ingen koppling men det ska förvärra sjukdomens symtom (fibro)..

Ja *6 på den sidan Fibromyalgi.nu och sen under allergi hittar du det om nickel…Jag anser nog inte att det förvärrar men å andra sidan hur ska jag veta det? *skrattar*

[tantleen]
0

Jag har ingen aning om jag har "värre" fibromyalgi än andra pga nickelallergin samt  att jag röker.

Har ingen i min närhet som jag kan jämföra med och när jag läser alla inlägg här på forumet så tycker jag att "vi alla med fibromyalgi"har det lika jäkligt allihopa,och alla kan ju inte vara rökare samt ha nickelallergi.

Jag tror inte heller att det förvärrar saken,men som du skriver #8,hur ska man veta det???????????????????Flört

Chestnut
0

Lä'ste någonstans att även dr. Gottfries ansåg att det fanns samband mellan fibro och nickelallergi.

Med vänliga hälsningar
Chess

alphinna
0

*10 jahaja där ser man då kanske det ligger nått i det då.