Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1616 ggr
Paddiz
0

OT Skryt

Godkväll alla vänner

Hoppas att det är ok med mitt inlägg som är ett riktigt skrytinlägg.

Vi har som jag skrev i godmorgontråden varit på utställning i Hässleholm idag och jag vill då berätta hur det gick.

Dagen har varit kanonvarm och det har varit olidligt vissa stunder men det var svalare inomhus.

Vi ställde själv tre katter och det gick så här:
*Lillegutt fick sitt sjunde cert mot titeln Supreme Premier.
*Deliza fick sitt andra cert mot titeln Supreme Premier + NOM + BIS.
*Electra fick Ex 1 på sin första utställning + NOM med ett "I nominate her of course" från domaren + BIS med båda domarröster.

Vi hade tre avkommor som ställdes och det gick så här:
*Prinsen fick sitt första cert mot titeln Internationell Premier.
*Vanze fick sitt sjunde cert mot titeln Supreme Premier + NOM.
*Candy fick Ex 1 + NOM + BIS med båda domarröster.

Vi blev oxå BIS-Uppfödning kategori I

Prinsen och Vanze gick hos samma domare och domaren hade önskat att hon fick nominera två kastrat hanar.

Electra är dotterns katt och när vi ringde till stallet för att berätta för henne blev hon jättelycklig.

Snacka om att vi svävar högt i skyarna.

Imorgon är en ny utställningsdag och vi får se hur det går då. Vi kan inte ställa upp i Uppfödning då Candy och Prinsen inte ställs imorgon.

Ha en skön kväll - jag ska sova gott =O)

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

[tantleen]
0

Kan ingenting om kattutställningar,men det låter ju TOPPEN.

GRATTIS och lycka till i morgon.

Tant leen

Ps.Jag har haft 2 renrasiga Cornish rex,men aldrig varit på utställning tyvärr.Ds

alphinna
0

Jag kan ingenting heller om kattutställningar men fattar ju att detta är kanonbra och vilka katter ni måste ha Ett rungande GRATTIS från mig Kali och Leo…..

Agnetha

ophelia
0

Super duper STOR KRAM och ett jätte GRATTIS  till framgångarna.Skrattande

Lycka till i morgon.

Kram Sylvia

Paddiz
0

TACK för era gratulationer. Har sovit superduperbra inatt. Visst känns det något fruktansvärt i kroppen men lyckan från igår dämpar den lite.

Kram Yvette

voranna
0

Grattiskramar till dej och "missarna".Unnar dej verkligen lyckokänslan!Kyss

[Tassy]
0

jättegrattis :)

Paddiz
0

voranna & Tassy: TACK för era gratulationer

/Yvette

Paddiz
0

Här kommer dagens skryt:

Idag hade vi andra domare och fick bra bedömningar även från dom.

Vi ställde själv tre katter och det gick så här:
*Lillegutt fick sitt åttonde cert mot titeln Supreme Premier + NOM + BIS. Tyvärr slog han ut sin son Vanze - det hade varit bättre att sonen tagit det då det är vår uppfödning.
*Deliza fick sitt tredje cert mot titeln Supreme Premier + NOM + BIS.
*Electra fick Ex 1 på sin andra utställning - i nomineringen kunde hon haft större, rundare och öppnare ögon. Hade hon haft det så tappar hon ögonen =O)

Vi hade en avkomma som ställdes och det gick så här:
*Vanze fick sitt åttonde cert mot titeln Supreme Premier + NOM. Blev utslagen av pappa Lillegutt. =O(

Även idag svävar vi på moln och det tar nog ett tag innan vi landar igen. Det är en sådan skön känsla att vinna med katterna.

Det som kändes bäst var att vi fick enorm beröm för vårt badande. Både av den finska domaren som Vanze och Electra hade och den norska domaren som Lillegutt och Deliza hade. Speciellt den norska domaren berömde oss för presentationen och ansåg att vi verkligen kan bada katt.

Nej, nu ska jag se om jag kan lägga mig i sängen utan att sväva upp i taket =O)

Ha en skön kväll.

Kram Yvette

[tantleen]
0

Sväva på moln ni,det är ni värda efter så bra prestationer.

Ännu en gång:GRATTIS

Tant Leen

alphinna
0

Ja jisses va var det jag sa, förstod väl att det skulle bli storslam idag också. Du måste ha otroligt fina katter, skulle vara lite intressant och få veta lite mer om vad Supreme Premier + NOM + BIS står för. Ja BIS vet jag, *Best in Show* eller?

Stort grattis till er och katterna

Cajza
0

Hej Yvette!

Tack för en jättetrevlig helg, alltid lika roligt att träffa er och ett jättestort GRATTIS till era framgångar.

Hoppas du kan sova gott och inte flyga upp i taket och att du kan komma av sängen imorgon.

Hälsa och gratta Micke och tacka även han för en jättetrevlig helg.

Kramar // Karin & Mattias

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Paddiz
0

tantleen: TACK för grattiset

alphinna: Du är ju rena sierskan =O)
Ska försöka förklara lite om en utställning.

Katterna ska försöka ta olika titlar - det finns Champion, Internationell Champion, Grand Internationell Champion och Supreme Champion och detta gäller för katter som är minst tio månader och fertila.

Sedan finns det motsvarande för kastrerade katter - Premier, Internationell Premier, Grand Internationell Premier och Supreme Premier.

Till varje titel tar man ett visst antal certifikat
*Champion/Premier - 3 certifikat i ett land
*Int. Champion/Int. Premier - 3 certifikat i två länder
*Gr. Int. Champion/Gr. Int. Premier - Antingen 6 certifikat i tre olika länder eller 8 certifikat i två olika länder
Supreme Champion/Supreme Premier - Antingen 9 certifikat i tre olika länder eller 11 certifikat i två olika länder

Vi åker tar till Supreme Champion/Supreme Premier 11 certifikat och då i Sverige och Danmark.

Dvs Lillegutt har tre certifikat kvar till titeln, Vanze har oxå tre och Deliza har 8 certifikat kvar. Vi ska försöka med att alla tre tar titeln på samma utställning i början av oktober då det blir far med dotter och son som tar titel på samma gång.

Nominering då väljer domaren ut den bästa tex kastrat hanen av de som denne/denna har dömt. Likaså bästra kastrat hona, vuxen hane, vuxen hona, 3-6 mån och 6-10 mån.

Dessa sex olika katter möter då den eller de andra domarnas bästa katter. Vid dagens utställning var det två domare och deras tex. bästa kastrater mötte varandra - tex Lillegutt mötte sonen Vanze. Den katt som får flest domarröster vinner. Om det blir oavgjort så träder en skiljedomare in och väljer.

Hoppas att det är lite lättare att förstå hur en kattutställning går till. Kan vara rörigt för en som inte ställt ut.

Kram Yvette

Paddiz
0

Cajza: TACK själv för en trevlig helg och TACK för grattiset både där och här.

GRATTIS till Zätas Champin-titel och Knuts BIS-Junior.

Micke hälsar tillbaka + tackar.

Hälsa Mattias.

Kram Yvette

alphinna
0

Yvette

Tack för en intressant förklaring. Det blir lite roligare och läsa om era bravader när man förstår lite mer. Har en känsla av att jag lär få läsa på ett antal gånger innan det har gått in i huvudet *skrattar*

kram Agnetha

fibro
0

Enastående katter du har  Skrattande.

ophelia
0

Paddiz ! vilken underbar helg ni har haft.Än en gång ett jätte grattis till alla framgångarnaSkrattande

kram Sylvia

Paddiz
0

alphinna: Jag tyckte oxå att det var mycket första gången. Vi stod på en utställning och vi visste inte vad vi skulle vara med om. Idag är allt en självklarhet =O)

fibro: TACK

ophelia: TACK - synd att du inte var där. Alltid lika roligt att träffa dig. Såg på Perser iFokus att du inte ska till Osby och Kristianstad - synd. Hade gärna träffat dig igen - det är så längesedan.

Kram Yvette

ophelia
0

#17 Fast jag såg att det fortfarande fanns tid att anmäla till Kristianstad så nu suger det lite i utställartarmen.Tycker också det är roligt att träffa dig på utställning å snacka lite.

//Sylvia