OT Operera sig till skönhet..
Jag satt och fläppade mellan kanaler nu och fick upp en kanal där hon som äger tidningen Amelia pratade. Ja det var hennes program, och det gjordes reklam för nästa avsnitt som skulle handla om skönhetsoperationer.
Nästa sekund så sitter det en läkare som säger nästan ordagrant, *det är bara psykiskt sjuka personer som inte bryr sig om sitt utseende*
Satte kaffet i vrångstrupen och ringde direkt 112 och begärde psykjouren, när dom svarade så vrålade jag bara att jag fick nyss veta att jag är psykiskt sjuk, behöver hjälp (ironi)
Men hur är det med det bland er? Själv håller jag mig hel och ren. Jag bryr mig inte om att kleta krämer, sminka, plocka ögonbryn osv…ska det betyda då att jag är psykiskt sjuk? Hur ini glödheta kaffepannor kan man sitta och säga så. Tänker på alla våra tonåringar och deras utseendefixeringar, blir ju knappast bättre när en sådan knäppgök sitter och säger så.
Hugaligen sicket folk.

Kan trösta dig med att jag oxå är psykiskt sjuk - ja, om vi ska gå efter vad läkaren i TVn säger =O) Känner inte mig psykiskt sjuk - men en läkare på TV vet nog bäst =O)
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Jadu Yvette klart att han vet bäst, så jag sållar mig också till skaran. Skönt och veta att jag inte behöver vara ensam *skrattar* Ja jisses…
Nää ni tjejer, ni är INTE ensamma. Här finns en som är superpsyksjuk oxo enligt denläkarn.
För jag tycker jag är fin som jag är, utan nån läbbig, klibbig sminkask.
Så det så..jag är fin 

Hur i hela friden kan man uttala sig på detta viset? Jag tycker att det säger mer om honom än om någon annan. Det kan också få stå för Amelia samt produktionsbolaget som inte klippte bort läkarens uttalande. I och för sig får säkert programmet fler som tittar på det nästa gång som det sänds.
Jag bryr mig inte heller om att sminka mig, föna håret eller måla naglarna varje dag. Däremot håller jag mig hel och ren. För mig är det svårt att hålla på med pill göra eller hålla armarna över axelhöjd någon längre tid.
Någon gång kan jag måla läpparna och när jag är hos frissan så brukar jag plocka ögonbrynen samtidigt som jag klipper mig kort.
Jag har en känsla av att psykvården får mer att göra efter det här uttalande eftersom det är nog många psyksjuka i vårt långa land som inte visste om att de är sjuka förän de fått reda på det nu.

Det är kanske bättre att vi konstaterar att det är en sådan läkare som uttalar sig något sådant som är psyksjuk.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Ja men herregud va rätt ni har tjejer. Klart att läkaren har problem *han kanske är plastikkirurg*. Äsch vilket trams egentligen, visst är vi vackra som vi är. Vi har styrkan att vara oss själva och stå för det också.
Japp Angelita visst är det roligt ibland och göra sig lite fin. Jag gör mina tappra försök men va fasen misslyckas hela tiden. Trodde i min enfald att denna Amelia ansåg sig för god för och ta med något dylikt men där hade jag fel. Synd om dom som inte har så bra självförtroende och självinsikt och köper detta…
Det är ett tragiskt uttalande som jag kasserar fullständigt
Amelia Adamo ger ofta dubbla budskap.Nu har jag inte sett hennes tv program men läst tidningen.Men antagligen är det det samma att vi inte ska duga som vi är.Men att gå igenom livets både skratt och tårar utan att det syns vore inte naturligt.
Alla vill bli äldre bara inte gamla.Många plastikkirurger blir ofantligt rika på folks osäkerhet.Det är där det är skönt med lite dimsyn framför spegeln..annars får jag väl ta en klädnypa att sätta i nacken!Nej visst ja,då är jag nog psykiskt sjuk..he-he

Japp voranna då har du helt plötsligt fått psykiska problem det hade du ingen aning om va?. Jadu jag brukar aldrig titta på det programmet utan nu var det precis i slutet när dom gjorde reklam för kommande program.
Alla dom här tidningarna för plus 40 eller plus 50 kvinnor gör ju bara att folk mår sämre. Finns det samma tidning för äldre Herrar? *nepp* tror inte det.
Äsch tacka vet jag lite rynker, gäddhäng och annat, det betyder bara att jag är en kvinna med erfarenheter…
Jadå,nog har vi erfarenheter även om inte alla syns utanpå..Men skrattgropar i låren måste väl vara ett tecken på ett lyckligt underliv!?
Kramis

*9. Där tog du det klockrent moahahahaha
"idiotläkare"
Jag tycker tvärtom,att det är mer psykiskt sjukt med överdriven kroppsfixering och vansinniga plastikoperationer.
Att fullt friska människor opererar sej i onödan och ser det som något normalt är helt sjukt,inte tvärt om.
~ mayolica ~

*11 Jamenvisst är det så. Att kläcka ur sig nått så urbota dumt gör ju bara att han framstår som en riktigt idiot.
Att inte göra några ingrepp eller vara fixerad vid sitt utseende så att man ser op som enda lösningen ja då är man väldigt osäker och har en ganska taskig självbild.