VARMT..
Hej fibrovänner.
Nu börjar faktiskt värmen bli skitjobbig. Har ju megaont i skallen hela tiden. Tycker lederna värker mer oxo. Vore skönt med lite regn.
( Kanske ska göra som alphinna, och stoppa skallen i frysen ) 

Välkommen i gänget fibro….*visomtillbringartidenifrysengruppen*
Jag får mer ont av värmen och skallen ska vi inte prata om. Hundarna flåsar så jag har gjort mer frysgodis med korv till dom. Promenaderna blir ju minimala under dagen och den lille blir lite rastlös….
Nä nu ska jag ha en balja kaffe och sen in till dotra. *hugaligen pust och stön*
Välkommen hem förresten fibro, kul och se ditt fula tryne igen *skrattar* aja se och se
Jag blir typ helt smärtfri av värmen i år (ifjol blev jag jättedålig av den?!) vilket är superskönt! Jag njuter i solen varje sekund jag kan!
#1 Hallojsan sääring. Du får en då att känna sig välkommen, jag har faktiskt saknat dig
*hur det nu gick till*
Stackars voffsar. Min långhåriga kattstackare ligger bara och flåsar oxo.
Inte orkar man många knop nu inte.
#2 Lycko, *avundsjuk nu*

*1 Ja hur i jösse namn kan det ha gått till att du saknat mig, äsch måste va värmen. *flinar* Nejdu här går det inte heller i många knop, varken hos folk eller fä.*utgår och intar frysen igen*
*2 Oj vilken lykost du är, måste ju kännas kanonbra.

Har precis haft regn och åska. Tyvärr blev det bara lite regn.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Har väntat hela dagen på att åska och regn skulle komma men icke sa nicke.
Åskar går bara runt,runt och bara några få droppar regn har kommit.
Det är så tungt i luften och jag har världens skallebank.
Värken i kroppen är också betydligt värre nu,brukar annars må bäst på sommaren.
Nu har jag fått "klaga" lite ,så nu känns det bättre.
Usch, jag sväller och väller och har så ont
.
Fingrarna har svullna så jag inte kan knyta händerna, knäna är svullna och värker så det känns som de ska gå av, fötterna får inte plats i foppatofflorna, huvve sprängvärker.
Just nu ser jag ingenting positivt med denna värme
.

*7. Näää värmen är inte nått för mig heller. Jag blir bara så glad att dom som har semester kan få ha det skönt. Dom som jobbar och sliter 11 månader behöver nog både solen och värmen.
För min del så överväger jag och emigrera till Alaska. *puuuust* Har sagt det förr och säger det igen Jag mår inte alls bra i värmen. *sketväder*
Ja självklart unnar man ju de som jobbar hela året och barnen detta egentligen fantastiska väder. Det är de så väl värda.
Så synd att det inte passar alla fibrisar..Men jag vet inte heller hur det kommer att bli i vinter. Har bara känt att kyla, blåst och fukt inte heller var bra för mig.
Äsch, jag går i ide, vettja 
Samma här.
Mina fingrar känns som korvar,har varit tvungen att ta av mina ringar,och fotlederna går knappt att böja utan att det gör ont.
I huvudet är det "vakum"
Jag som längtat hela långa vintern på att våren och sommaren skulle komma och så blir det så här.
Min man har semester snart och vi tänkte ta husbilen och bara njuta,men nu gruvar jag mig bara och vill helst stanna hemma.

Jag kan heller inte med denna värme. Värker i hela kroppen. Det går knappt att ta sig ur sängen på mornarna. Har två hundar som vill ut. Nja kanske inte den stora hon ligger gärna kvar i sängen. Det är unghunden som vill ut.
Så hon får nöja sig med korta vändor. Man kan tro att man går på kullerstenar.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier

Ja man får verkligen hoppas att det snart blir lite svalare för både folk och fä. Gammhunden går inte ut om hon inte absolut måste, men se lillfisen ska springa ute hela dagarna han. *suck*
Men det väntas väl in sämre eehhhh mena bättre väder framåt veckan här….

Förut blev jag bättre av värmen, men nu värker händer, fötter och nacke, utöver att jag har problem med disker i nacken och ländryggen, med nervsmärtor som följd.
Jag ska göra träning (sjukgymnastik) varannan dag, men hur lätt är det då det värker och det är närmare 30 grader inomhus.
Mina fyrfotingar flåsar och ligger platt på golvet. Igår var det en som testade gyttjebad, men kom till ytterdörren och var helt bedrövad över lera på hela huvudet. Det blev duschen på en gång.
Till helgen ska det bli svalare här, som tur är. Det gäller att hålla ut och tänka positivt, om det nu går.
Ja,här verkar det som om det ska bli ca.17grader och regn hela nästa vecka.(bor i jämtland)
JABBI DO………………………………………!

*14 Ringer flyttexpressen direkt------------------------------>
Du är såååååååå välkommen och givetvis dina fyrfota vänner.
Skönt att känna vi är så många och eniga i våra smärtor. Känns som att man bara, bara gnäller och omgivningn förstår ingeting.
Sjukgymnastk ja - orkar ju knappt ta ig fram 
Ja,jag har vänner som "tjatat" hela vintern på att vi ska göra en massa saker ihop och jag har varit så dålig och sagt att vänta bara tills sommaren kommer då mår jag så mycket bättre.
Pyttsan!
Nu är jag lika dålig som då, om inte sämre och orkar bara inte gå på stan,fika,åka till badstranden,gå på pubar,shoppa m,m.
Jag har förstående vänner (tack och lov),men man känner ändå att man inte räcker till och det är ju så tråkigt både för dom och mig att det ska bli så här och också för närmaste familjen.
Man gör så många besvikna.

Ja det är här som man kan få förståelse bland sina gelikar med samma problem. Ibland har jag önskat att jag hade gips på benet så att folk kunde se att jag var sjuk. Men klart kan inte va roligt och ha ett gipsat ben för tid och evighet *flinar*
Ja klart att en del blir besvikna när man inte kan hänga med på allt, men vad gör man?? Jag tar det med ro och sätter mig själv i första rummet. Nähä där ljög jag nog allt lite *skrattar* hundarna kommer före, eller dotra först och sen hundarna och själv kommer jag släntrandes efter i vanlig ordning….
?? Jag då, va hamnar jag? Nää, jag ba skojjas.
Ja kanske skulle man tatuera in kronisk värk i pannan, undrar om det skulle hjälpa.
Jag kan bli rätt besvien på mina bekanta att DE inte vill sätta in sig mer i hur det egentligen är att ha ständig värk. De tar bara för givet att JAG ska hänga med på allt, de fattar inte att jag vill men inte kan/orkar. Då blir det ofta lite surt.
Jag bestämmer aldrig nåt med nån längre, tar dagen som den kommer, hänger på då jag orkar och vill. Är det så det inte passar nån så får det vara då. Jag kan inte alltid tänka på andra först, lär mig ta mina egna behov först nu.
Lätt är det inte då jag alltid sett till andras bästa och behov först.

Mellan dotra och hundarna fibro *flinar sött*
Sen måste jag bara säga fibro att du har helt rätt inställning till livet nu. Så ska det låta, man måste sätta sig själv i första rummet när det gäller hur man mår. Kan inte andra ta det så är det deras problem inte vårat…..jahaja kanske därför vänkretsen liksom krymper hahahaha
Nu ska jag kolla på Criminal Minds------------------------>
Håller på att förgås av värmen…..nu är måttet rågat…tror jag svimmar snart av denna hetta.
En kompis kommer snart hit med lunch,men var sjutton ska man sitta?????????????????
Inne står luften still och ute är det olidligt.

Håller helt med. Det går inte att vara någonstans längre. Och tanke på mat sen! Nä åka till Atlantis tror jag.
Mvh Angelica

Ja det är hett ute, och inte är det bättre inne. Är det kallt i Antlantis då angelica?. Jag funerade på och emigrera till Antarktis där är det is i alla fall..
Men snart kommer det svalare luft. Men snälla tantleen inte svimma nu, det är dumt. Återgår till frysen och se om det finns plats för mig med, hundarna har väl redan installerat sig.
*Volare åhå, volare åhå åhå tralla la la*

Det vet jag inte. Jag tog bara ett land; Antarktis låter bättre. Synd att man inte har en står frybox.
Mvh Angelica
Nej,nu är man inte så glad på Moder Sol.Instämmer med er andra att fibron blir värre och natt sömnen ryker ju oxå så så värst trevlig är jag nog inte nu he-he.Sen lite hotflash på det-allmänheten varnas!!
Satte mig i frysen jag med..på en halvminut SMÄLTE isen 
Jag har funderat på om jag och min man skulle ha flyttat utomlands eftersom jag mått så dåligt på vintrarna och bäst på sommaren.
Men det är ju bara att "fet" glömma………………………..
.
Nu får man se fram emot att må dåligt året om i stället.

Nä nu tjejer får ni rycka upp er. Sluta vara ledsna det kan ju inte bli värre än så här *skrattar* alltså är det ingen ide och fälla tårar *kastar över ett gäng med snordukar till alla*
Skiten är snart över och då kan vi andas ut igen. Tänk bara att nu slipper ni frosta frysen till hösten. Humöret har inte längre svängningar, ni är konstant sura, ni behöver inte ligga och vända och vrida er i sängen på natten för det är ingen ide och lägga sig överhuvudtaget, eran ekonomi blir bättre för ni slipper handla mat eftersom det inte går att äta ändå.
Ni ser vilka fördelar det finns trotts allt. Se nu det hela lite mera positivt. *skrattar gött*
Vill så gärna tänka positivt men det är inte så lätt att tänka alls i denna värme.
Men jag ska försöka ta mig i kragen(fast jag är kraglös just nu).
*tar tacksamt emot snordukarna*
Ja om bara skallen hade ett pyshål för nu känns det tjockt därinne *knappast med vett*
Hasar ut och vill så gärna ha en hink kaffe, trots värmen och många cig oxo.

*31 och 31. Nu är ni helt hopplösa tjejer. *suck* ringer SMHI och avbeställer solen till imorgon såå´å är det bra då.

Lilla fibro, ang pyshål eeehhhh *ler jättesött* äru riktigt säkert att det inte finns? Slänger över en balja kaffe och cigg, äru glad nu?
tantleen du får låna min tröja, visserligen haft den ett par dagar så den kan stå för sig själv men va fasen, lite får en tåla. Nu kan du ta dig i kragen..

* hon är alltid lika förtjusande *

*33 pöss påre kärring
Tack för kragen,det känns redan bättre.

Hihihihi nu ska jag då vara kärringen mot strömmen
Jag njuter av värmen i fulla drag.Ok det kan bli lite svullna fingrar å så men herregud jag mår så mycket bättre än när det är kallt.
Jag kan inte hålla värmen så går det ner mot 15grader så fryser jag och då får jag ont
Men det är klart jag sitter ju inte mitt i solen och man får se till att vätskebalansen är bra men guuud så gott med sommar
Förresten så tycker mina bebbar det också

ophelia: Jag är glad för att du mår bra - det är du värd =O) Dina valpisar är bara så bedårande.
Själv orkar jag snart inte mer. Tappar lusten för mat - men det är i och för sig bara positivt. Värken blir bara värre och värre för varje varm dag.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

paddiz:Värken finns ju där fast den känns lite mjukare när det är varmt.Tack för att du gillar mina småttingar.
Förstår att du tappar lusten när värken eskalerar det är så himmla jobbigt.Det där med matlust är lite svårt.Att tappa matlusten är svårt för mat är ju gott.Hoppas du hittar något du tycker du kan få i dig om inte annat så god glass det kan man leva på ett tag.Även om man behöver annat.Tänker på dig och hoppas du snart får må lite bättre.
Kram Sylvia

*38 na vilka söta vappar
finns det nått mer härligt än och se småttingarna springa omkring ute och bara njuta.
Så roligt och få in en *kärringamotströmmen*
och att du upplever värmen bättre än vad många gör. Man blir nästan lite avis på dig för det och att du har så små goa trollungar omkring dig. Njut i fulla drag nu
kram Agnetha

#39 Jodu här njuts det i fulla muggar ska du tro.Hösten vintern och våren är låång och kall tycker jag
Tyvärr så känner min gubbe som de flesta av er att det är för varmt så den ene gnäller och den andre njuter.Men jag brukar trösta honom med ett glas gott på kvällskvisten när vi sitter ute och då tycker han att det nog inte är så dumt med de ljumma kvällarna i alla fall
J mina små troll är nu sex veckor och flyttar ju om två och det känns redan lite sorgligt
Kram Sylvia
ÄNTLIGEN lite svalare!
Har ätit frukost på altanen och njuuuuuuuuutit,trycket i luften har lättat.
Nu kommer gnällfia(jag) må så mycket bättre.
(hoppas jag)
Nu är det riktigt sköönt, äntligen 

Gomöra på er kära vänner
Ja jag kan ju bara sälla mig till ni andra som skrivit att det är skönare ute. Hundarna mår så mycket bättre, marsvinen också. Men en liten tråkig sak som förtar glädjen lite är att våran häst (dotras och min) flyttar på Måndag. Han ska få en ny matte
Dotra har skött ridningen och jag markarbetet. Hon har ett fys funktionshinder, och det har visat sig att Trollet inte är rätta hästen för henne. Hon får ont när hon rider honom, så för hans skull så har vi hittat en ny matte som passar honom perfekt. Men en blir lite ledsen i ena ögonvrån….men glad för hans skull
#43 Förstår så väl att du och dotra är ledsna,men du ska se att det kommer att ordna sig till det bästa.
Kramar.Tant Leen

Tant Leen.
Jodå jag vet att Trollet kommer och få det jättebra, och nya matte är en underbar person. Hoppas dom kommer och trivas med varandra. Skulle det dock visa sig att kemin inte stämmer flyttar Trollet hem igen, men det är inget jag oroar mig över, vet att han blir kvar.
men matte ska ha den tryggheten att han får komma tillbaka utifallatt.
#45 "rätt tänkt"
Vad har jag sagt åt dig: Inte leka med maten!
Nää, skoja bara nu. Visst är det tråkigt att skiljas från sina fyrfota vänner. Men funkar det inte så måste man ibland göra svåra val. Hoppas det kommer nåt bra ur det sen.
Min yngsta doter sålde sin häst nyligen. Hon ska åka till London som au-pair i höst och jag har inte möjlighet att ta hand om hästen. Men hon kom till ett kanonställe nära oss så jag kan "hålla lite koll".
Har väl retat vädergudarna med alla mina böner om svalare väder,för nu kom det med besked.
+8 och regn,rena rama hösten.
Men,men…. Skönt i allafall att få vila ifrån den tropiska hettan ett tag,hoppas att det blir lite varmare (ca18-20) nästa vecka då gubben har semester.
Blir man någonsin riktigt nöjd??????????????????????
ps.Mår iallafall lite bättre i mina leder nu.(peppar,peppar…)
Näpp, man blir aldrig nöjd, för då har man ju inget att klaga över
.
Jag har ont som f*n även nu, men det är ju iallafall svalt. Redan innan jag fick diagnosen fibro hade jag svårt med riktigt varmt väder, tycker det är en pina. Men nu hade jag mer ont och tycker därför ännu mindre om riktigt varmt väder.
Jag har alltid gillat hösten bäst, men får se i år, nu finns ju värken som inte funnits förut..

*47 a men vadå leka, jag leker inte med Trollet eehhh mena maten.
Är hemma ock ska fixa till lite kaffe här för och plocka med till stallet. Nya matten har kommit men det kommer och ta tid och lasta Trollet.
Väder??? här finns inget väder, jahaaaaaaa ni mena så. *Regntunga skyar tralla la la*.
Rusar tillbaka till stallet------------------------------------>