Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 1233 ggr
Paddiz
0

Besök hos ny läkare

Idag har jag då träffat min nya läkare och jag är väldigt nöjd. Jag vill säga stort TACK till Hallenena som skrev om honom i tråden "Vilken läkare går ni till som bor i Skåne??".

Han verkligen lyssnade på vad jag hade att säga och han tog allt som jag sa på största allvar.

Han ansåg att det viktigaste för mig för tillfället är att få sova på nätterna och sedan får vi gå in på vilken medicin som kan hjälpa mig. De andra läkarna jag har varit hos har ansett att en tupplur på dagen är likabra som att få något att sova på till natten.

En remiss till smärtrehab i Ängelholm kommer han oxå att skicka iväg men det sker inte förrän i nästa vecka när han fått ta del i de olika utredningarna som jag gjort. Sköterskorna ska kopiera mina papper i nästa vecka.

När jag ändå ska ner och lämna papperna så ska jag oxå till provtagningen. Han såg i min journal från min f.d doktor att senast det tagits blodprov var i -92.

Till sist pratade vi om min övervikt och jag blev väldigt förvånad över att han tog det sist. De andra läkarna jag varit hos har i princip börjat med att tala om för mig att jag är överviktig. Precis som om jag inte själv är medveten om det =O) Han tyckte det var bra att jag har börjat och att jag vill testa att gå ner i vikt utan operationer och mediciner.

Summa av det hela - Det är en läkare som jag känner att jag gärna vill gå till med min sjukdom.

TACK än en gång till Hallenena för att du delar med dig =O)

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

alphinna
0

Va roligt att du fick en så bra läkare, det är guld värt. Allt ter sig så mycket ljusare om man får sova, sömnen är ju jätteviktig….

fibro
0

Alltid lika kul att höra när någon får tag på bra läkare, GRATTIS!

ophelia
0

Så underbart Yvette att komma till en läkare som lyssnar och vill hjälpa.Hoppas nu du får sova gott om nätterna och även unna dig tuppluren på dagen.Lycka till med fortsättningen hos din nya läkareGlad

Kram Sylvia

Angelita
0

Grattis! Vad bra att du hittade en läkare som är som man vill att en läkare ska vara.

Nattsömnen är det viktigast för att man ska orka med smärtorna på dagarna.

Lycka till och jag hoppas att din nye läkare fortsätter i samma stil som idag.

Paddiz
0

Visst är det skönt att äntligen hittat en läkare som vet något om Fibromyalgi.

Hade ett besök hos en läkare som frågade mig om Fibromyalgi verkligen är en sjukdom - han hade aldrig hört talas om en sådan sjukdom.

Det känns extra skönt med tanke på att jag letat efter en kunnig läkare så länge.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever