Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1654 ggr
fibro
0

Obstinat

Förvånad Morr och tvi. Nu har det värkt värre än vanligt och vet ni, då kan jag bli som en trotsig unge, fullständigt obstinat och tvärsemot. Istället för att vila drog jag på stövlarna och sur och grinig klampa jag ut i trädgårn.

JAG tänker minsann inte bara sitta här och glo, nä JAG ska minsann ut i trädgården och pula. Jag sk***er i värk och elände, frenetiskt river jag ogräs i rabatten flera timmar. *varför har ingen annan hållit efter!*

Sen plocka massa varma jordgubbar och in och göra sylt. Mmm så gott det blev till nygräddade pannkakorna.

Det var riktigt skönt att avreagera sig, trots att jag VET att det kommer en redig käftsmäll tillbaka imorron. Då kommer jag att ångra mitt tilltag.

Men det värker ju redan, låt det värka mer då. För nu är jag obstinat och nöjd med mig själv iallafall.

Natti-natt alla goa fibrisar Glad

Paddiz
0

Ja, du fibro, jag har varit precis likadan den sista veckan. Har ont när det är kallt, har ont när det är varmt - ja, jag har ont hela tiden. Har tränat på vår Wii Fit-bräda i en vecka och jag har skitont i hela kroppen men det skiter jag fullständigt i. Jag tränar ca 30 minuter varje kväll och har lyckats gå ner 2,7 kg.

FK har sagt att jag kommer att bli frisk om jag minskar min vikt medans att läkarna säger att det är bullshit. När jag fick Fibromyalgi vägde jag 65 kg och det är värken som är orsaken till min övervikt. Nu ska jag minska vikten och se om jag kanske kan bli frisk =O)

När det gäller ogräs i rabatterna så skiter jag fullständigt i det - det stör inte mig och det stör inte närmsta grannen och då kan den få fortsätta gro. Ja, i alla fall tills gubben börjar sin semester om två veckor. Då kanske vi rensar bort den.

Natti natti.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

alphinna
0

Va ni är härliga tjejer *skrattar* Kan riktigt se det framför mig hur ni håller på och framför allt erat ansiktsutryck hehehe. Trotsiga 2-åringar som skuttar och hoppar, river och sliter…Men ni har helt klart rätt inställning trotts att man får betala för det senare.

När jag får riktigt ont så kopplar jag upp mina hundar och sen bär det av på promenad. Kali får en liten bara men sen fortsätter Leo och jag, till slut undrar han om det inte räcker snart och då blir det en bit till hehehe. Det är mitt sätt och hantera smärta.

Ute vid halv 7 imorse och insåg att det kommer och bli lika jä..a varmt idag. isch. Alltså jordgubbar *mums* jag vill också ha massa plantor och plocka av. *ska ut och spana i grannens trädgård* Jag lånar deras jättestora inhägnade tomt och tränar Leo, måste kolla plantor mmmmm Dom är borta tills imorgon *flinar sött*

Ha en härlig dag nu tjejer och hav hopp….det blir svalare imorgon *sägs det, men det vete f*n*

fibro
0

Ja idag är jag då inte nå stöddig heller. Men det visste jag ju, envisa, obstinata kvinna! Tänker inte klaga om värken, får skylla mig själv, men värmen - den har jag inte bett om.

Ligger inmurad i sovrummet med en fläkt i varje hörn och flämtar som en fisk på torra land. Svetten rinner om en och fyfaan vad ofräsch man känner sig. Inte hjälper duschen heller, det bara ångar om en. 

Jag känner bara:Nej, jag vill inte mer nu, börja regna för**f**n och bli svalare!!

Ha det bra i hettan vänner.

Sara
0

Det där med "Du blir frisk om du går ner i vikt" snacket tror jag inte ett skit på när det gäller fibro. Jag var normalsmal när jag blev sjuk. Det är pga fibron och deppressionen som jag gått upp i vikt.

Sara

Angelita
0

Oj, vad jag känner igen mig i att strunta i värken och göra det jag vill göra.

Idag har jag varit och "sprungit" på stan och nu kan jag inte gå på fötterna (inte händerna för den delen heller) utan att skrika. Har ni någon gång testat Red Bull, för att se om ni får vingar? Jag har inte gjort det, men vad jag önskar att den slogan skulle vara sann. Allra hellst idag.

fibro
0

Red Bull ljuger! Jag har testat, japp! Skrattande

Tog sats från trappan och hamna platt i backen, joodu. PROVA INTE, ajajaja Flört

Angelita
0

#6 Tack för upplysningen! Trodde väl det.Skrattande

Paddiz
0

#4 - FK anser att jag inte hade haft Fibromyalgi om jag hade varit normalviktig. Att jag sedan vägde 65 kg när jag fick sjukdomen - ja, det tror de inte på. Jag kan visa intyg intyg från min f.d. läkare att vad jag vägde då men enligt FK så är det min vikt som är orsaken.

När jag har förklarat att jag inte kan motionera pga. värken så får jag slängt i huvudet att man inte får värk av motion.

Ibland önskar jag att jag kunna trolldom så att de som bestämmer oxå får ha Fibromyalgi.

Nu har jag då hittat ett sätt som känns rätt så bra. Visst känner jag av träningen med mer värk - men det är på samma gång inte så pinsamt att träna framför TVn =O)

/Yvette

fibro
0

Hur f*n kan man häva ur sig något så dumt!? Då är det ju konstigt att mina 3 väninnor som är normalviktiga oxo har fibro.

Inte är det helt enkelt med träning heller då alt värker och värker dubbelt då man motionerat. Man blir ju knappast peppad då.

Jag tränar och motionerar hemma jag med, det känns bra. Vattengympan saknar jag nu då de har semester. Så tränar jag hos sjukgymnast oxo. Men inte tappar jag några kilon inte, näpp. De tänker jag behålla, jupp.

Stor kram på dej

Sara
0

# 8 Jisses, ibland undrar man om FK bara anställer idioter.

Sara

[Tassy]
0

Det här med vikten tror jag är individuellt. Jag blev bättre av viktnedgång, därom råder inga tvivel, däremot var jag normalviktig vid insjuknandet, men blev sämre när jag gick upp, men å andra sidan gick jag upp pga all värk/stillhet. Jag var väldigt väldigt aktiv förut.

alphinna
0

Jag är smal och har så varit i alla år, ändå har jag fibro, konstigt?

Paddiz
0

#11 - Visst är det individuellt när det gäller vikten och värk - men det är det med allt.

En del här inne mår sämre när det är varmt en del mår bättre med värme. Jag själv mår sämre av både värme och kyla och längtar till en lagom varm/kall höst.

Att min handläggare på FK säger att jag har Fibromyalgi pga övervikt kan jag inte hålla med om. Enligt läkarna jag varit hos som konstaterar Fibromyalgi är min arbetsskada i nacke/axlar/arme/händer det som utlöste det och så har även FKs förtroendeläkare sagt och han är väl den som har rätt enligt FK.

Nu ska jag i alla fall försöka gå ner i vikt men det får ta den tid det tar då jag känner att jag inte klarar av att träna mer än 30 minuter per dag. Har fått många olika förslag på bantning som inte kräver motion av handläggaren på FK men vad vet hon om det. Enligt de som kan så är rätt kost och MOTION det som är rätt när man ska gå ner i vikt och har man då värk är det inte lätt att motionera.

/Yvette

alphinna
0

*13   Med vilken rätt har en handläggare på FK rätt och göra ett sådant utalande att du har fibro pga övervikt? Ja herregud vissa har verkligen hamnat på fel ställen här i livet.

Paddiz
0

#14 - En handläggare på FK har väl all rätt att säga vad dom vill. Det verkar så i alla fall.

Att jag håller på med viktminskning (vill inte säga bantning då det låter hemskt) är helt och hållet för min egen skull - inte för FKs.

/Yvette