Fibromadrass
Har någon, förutom de som säljer fibromadrassen som det görs reklam för på denna sida, provat den
…Jag letar efter den ultimata, spikfria och ärtfria madrassen. Min nya 15000:- säng måste jag slänga på soptippen annars.
Nej, jag har bara läst om den. Själv har jag köpt Sensus från Jysk, och är riktig nöjd med den
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Intressant detta med madrasser. Har en Tempur men jag känner nu att den inte hjälper längre.
Kanske vi kunde ha en tråd med lite hjälp att finna den optimala "fibromadrassen.
Rita: Sensus är den verkligen bra. Måste veta eftersom man inte får byta när man handlat på Jysk. Jag söker som en dåre efter välmående när jag skall sova.

#2 jag köpte den medeldyra sensusen och är nöjd som sagt. Vad som fungerar är väl med madrasser som alt annat; olika från individ till individ. Har haft min i 3 år och är riktig nöjd. Tempur ger jag inte mycket för själv, jag provlå en tempur i affär en gong och hadde ont i en vecka efter dom 10 små minuter jag låg. Dom är hårda om man har kyligare i rummet än 20 grader, och då tar det lång tid innan den formar sig efter kroppen tycker jag. Vilket även min fysioterapeut bekräftade. Dom är bara för hårda och man får ha det rätt varmt på sovrummet för att dom skal va mjuka direkt. Sen kände jag mig låst i positionen jag låg i, vilket jag inte tycker jag gör i sensus madrassen jag har nu.
Vi har Sensus madrasser samt Sensus bäddmadrasser båda två.
Och man SKA ta sängen på alvar! Det är hur viktig som helst att ha den rätta madrassen och den rätta bäddmadrasse, man skal ju trots alt spendera rundt 6-8 timmar i den varje dag! Skulle du gått med byxor som gav skav? Skor som klämde sönder nån tå? Knappast, det är MINST lika viktigt med en bra bädd att sova i. Sömnen ger grunden till hela våran dag, särskillt oss fibrisar som har så svårt att sova gott och vila riktig. Vi borde haft säng på blå recept eller hur?

JAg har en ergotemp som jag är riktigt riktigt nöjd med, kan verkligen inte sova utan den. Finns på nätet och kostar inte en förmögenhet Fördelen med denna madrassen är att den "funkar" oavsett tempraturen i sovrumet, till skilnad från tempus som inte gör sig till rätta om du har under 20 grader i sovrummet.
#4 Ergotemp har ju en såkallad fibromadrass, är det inte dom? Jag har än inte fått provat den, är himla sugen på att prova resemadrassen :)

Tack för svar. Nu blir det att jaga o köpa nya sängar.
Ligger som en förvärkt föredetta person i min säng som skall vara den bästa.
Kan det bero på att Tempur inte formar sig när det är under 20+ i sovrummet.
För något har hänt madrassen är ett pinoredskap nu.

På denna sidan beställde jag min madrass www.ergotemp.se köpte även en sittkudde och den kan jag inte heller va utan !
Jag har också en ergotemp och jag är jättenöjd med den. Kan rekommendera den!

Jag har en madrass som funkar. Den är tre delad man kan flytta om kuddarna. Lätt att bära med sig. Ska kolla om jag hittar papprerna om den. Fick reda på om denna madrass via fibromyalgiföreningen som jag är med i. Kostar inte så mycket.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
Jag har en tempurmadrass som fungerar jättebra för mig. Men det är nog viktigt att pröva sig fram till dess att man hittar någon som känns bra. Ibland kan man få ta hem madrassen och pröva den under en period. Det kan ta ett tag för kroppen att vänja sig vid något nytt.

Nu har jag hittat pappren på min madrass. Det är en mjukfibermadrass från företaget Liljenberg care AB. De har kontakt med Sveriges Fbromyalgiförbund sedan några år tillbaka. Många är nöjda med den.
Våran förening KAK:s Fibromyalgiförening fick erbjudanden att få prova den och låna ut den till våra medlemmar. Jag tog på mig att bli kontaktperson och sen blev det en till som blev det. Det skickades hem två madrasser.
En som är som en vanlig madrass. Och en som är 3-delad. Jag har den som är 3-delad. Jag sov så bra i den att de skickade upp en till. Jag fick behålla denna. Den är värd att pröva.
Sov så gott
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier