Är det någon som testat spikmattan?
Hej!
Läste i Aftonbladet om en massör som designat en spikmatta som hennes patienter legat på innan de fått massage. Längre ner på sidan står det att den är bra för fibromyalgi, då undrar jag?
Är det någon som provat eller påstår de det för att det är en smärtsjukdom?

Känner en som har en spikmatta o fått frågan om att testa, men vet inte riktigt om jag vill 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Jag har inte gjort det men hade gärna velat, jag provar allt som ska göra så jag mår bättre, men jag vet inte om jag vill köpa en för 600 kr och sen funkar den inte på mig, made gärna provat hos någon annan först!!
MVH Isnornin
#2 Jag håller med om att man kan inte gå och köpa allt eller testa för 400 kr så fort någon säger att det är bra. särskilt om de inte har fibro själva. Min syster läste en artikel i en tidning om någon som blivit bättre av att dricka tallolja. Jag är väldigt skeptiskt till det. Men det kostar ju inte att fråga här, som tur e 
Jag kan tänka mig att den är ungefär som att få akupunktur, men jag vill inte köpa nån förän jag fått tillfälle att prova.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

putt

Jag har köpt mig en grön shaktimatta. Den är toppen! Rekomenderar till er alla! Jag ligger på den i 30 min på kvällen innan sängdags för att kunna sova bättre el på morgonen i 10 min för att bli pigg. Man måste ge det lite tid för kroppen att vänja sig, ca 1 v tyckte jag, nu kan jag inte vara utan den! Innan sov jag på elektrisk värmedyna, hade bettskena och sov extremt dåligt! Nu ingen värmedyna, ingen skena och jag sover bättre:)
MVH Isnornin
Jag skulle oxo vilja prova innan jag köper. Inte säkert just jag gillar den.
Jag har köpt en Shakti spik matta,och jag tycker den är underbar.
Klarar inte av att ligga helt bar på den,utan har en tunn tröja.
Efter bara några minuter så försvinner "smärtan" och ett lugn sprider sig i hela kroppen.
Jag använder den oftast någon timme innan jag ska sova,eftersom jag märker att jag somnar lättare samt att fibromyalgi värken lindras.
Ligger ca,15-20 minuter.
Värt att pröva.
Är mattorna mycket dyra? Var finns dom att köpa?
För min mamma har fibromyalgi och har snackat om en sån matta, vill gärna göra det lättare för henne.
God morgon!;-)
Jag beställde min shakti spikmatta (orange) på vitapost.se
Det var fraktfritt och kostade 610 kr.
Har provar så många olika saker under den tiden jag haft fibromyalgi som inte fungerat,och den här fungerar helt klart på mig.men så är vi ju så olika.
Som jag skrev tidigare så är det helt klart värt att prova.
Jag har den i sängen och brukar ligga och titta på teve under tiden jag ligger på den.

Jag fick en i morsdagspresent efter att jag önskat en. Ligger på den innan jag ska sova. Vissa dar gör det så ont att jag blir tokig och orkar bara en pyttestund. Andra dar går det bättre. På ryggslutet och rumpan är det rent olidligt men då inbillar jag mitg att det är behövligt.
Jsg har ingen diagnos och vet inte om jag har fibromyalgi, men har smärtor till och från både här och där, nu har jag dessutom åkt på ryggskott och jag kan varmt rekommendera spikmattan. Ligger man minst 30 minuter ger den smärtlindring och jag kan då röra mig lättare och jag blir mycket piggare av den. Men jag håller med vad en annan skrev att man måste använda den några gånger innan man märker av effekten. Jag märkte efter 3-4 gånger.
Vissa gånger känner jag lite obehag av att ligga på den, andra gånger känns det att det sticker bara en liten stund, sen känns det bara bra och jag blir väldigt avslappnad, har t o m somnat några gånger på den.
Yantramattan finns till kampanjpris nu i life-butikerna, går beställa direkt från Yantramattan också på nätet, för 499 kr.
Min mamma köpte idag en Yantramatta som hon låg på i 10min gjorde först ont så hon trodde inte hon skulle klara de men sen sa hon att det blev lättare och varmare.
Sedan efter blev hon väldigt trött å så, är det något man kan bli?
#13 ja det kan man nog när spenningar släpper. Prova en rejäl rund massage. När spenningarna släpper lär du nog garanterad bli trött och sömnig, och kunne nog lätt somnat och sovit en liten blund. Det är nog helt normalt.
Att det i början gjör skitont för vissa (mig gjorde det inte det på, men visst var det sårt och ömt några minuter) kan min kompis inntyga, hon har ingen fibro och uthärdade nästan inte dom första 5 minuterna.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Ja,det är vanligt att man blir trött,därför använder jag den på kvällen innan jag ska sova.(särskilt från början)
Jag har en tunn tröja på mig eftersom jag är extra känslig.
Håller tummarna på att den ska hjälpa din mamma,själv kan jag inte vara utan den.
Kram Lena
Okej ska säga till henne att prova innan hon lägger sig så får vi se om hon sover bättre :)