Konstiga känsle bortfall
Igår när jag var till sjukgymnasten på grund av akut smärta högt upp i nacken, så kolla de hon om jag hade känsel nedsättningar. Det hade jag, men de följde inte gängse normer. Det är samma sak med känsel bortfallen på benen. Smärtilningarna stämmer inte heller skolböckerna. Trots det sa sjukgymnasten att hon träffar på fler med samma upplevelser.
Det jag undra är om det finns fler som upplever samma sak som jag? Är det något som hör ihop med fibromyalgi?
Jag har det så.
Jag drabbas lätt av inflammationer lite varstans i kroppen, och ibland händer det att svullnaden klämmer på nerver, vilket kan ge känselbortfall (som i mitt fall). Andra gånger kan man få vansinnigt ont i stället etc.
En gång fick jag känselbortfall i halva ansiktet, ni må tro jag blev livrädd, jag är ju bara 20! Men då var det inflammation i nacken som var boven, inget allvarligt som jag först trott.

Mitt luddiga huvud glömde att skriva, att jag får känselbortfall och smärtorna i samband med att det blir något konstigt i ryggraden. Känselbortfallet och smärtorna följer inte nervbanorna och är inte lika på höger eller vänster sida på kroppen.
Det är bara det jag blir så less på att sjukvårdspersonalen anser att jag inbillar mig då jag inte stämmer med deras böcker. Trots det säger sjukgymnasten att det finns fler som är som jag.
#1 Det är lätt hänt att man tror det värsta när det blir något nytt och det är ännu skrämmande då man är yngre. Jag är en liten "tant" så jag är lite mer härdad, men jag blir rädd också då det blir något nytt och det är något som kan vara riktigt allvarligt.

Ibland kan jag få fläckar på ryggen som känns iskalla och det sticker. Lustiga saker man kan få uppleva.

Det verkar vara mycket konstiga saker som vi får uppleva.

*4 Jadu vi får visst det. Undrar bara om det inte snart är dax och få uppleva lite positiva saker med och ha denna sjukdom. 
#5 fast visst KAN det ibland vara bra med känselbortfall om man i vanliga fall brukar ha ont… eller? 
På gott o ont iofs. Jag får känselbortfall runt knäskålarna och på smalbenen under knät ganska ofta, tack o lov, eftersom de värker som skam i vanliga fall.
Men då jag skar mig mot en taggtråd häromdagen märkte jag det inte förrän det började klibba i skon… Men det gjorde ju inte ont iallafall 
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"