Din rätt till sjukpenning
Hej !
Jag vill bara gör er uppmärksamma på en sak gällande FK…. igen….. om ni har haft en anställning som ni fått lämmna och fått avgångsvederlag så måste man anmäla sig dagen efter på AF GÖR MAN INTE DET FÖRLORAR MAN SIN RÄTT TILL SJUKPENNING. Dom gjorde fel när jag anmälde mig till AF och la mig vilande inte aktiv sökande för jag pluggade då och jag har förlorat min sjukpenning har noll kronor nu. Jag hade blivit sjukskriven i maj och det var när jag skickade in intyget som jag blev varse hur det står till. Det hjälper inte att felet inte är mitt FK anser att man ska kä¨nna till alla regler så nu sitter jag på pottan!!!
Vad ni gör alla lusläs varje rad denna instans skriver dom detta är den morderna varianten av ättestupan.
Mvh Gb
Men va f**n, tar det aldrig slut!? De kan lika gärna sätta en kula i pannan på oss, redan hos läkaren ju 

Det värsta är ändå att som medborgare och/eller boende i Sverige är vi SKYLDIGA att känna till ALLA lagar och bestämmelser i samhället.
Gå in på www.regeringen.se/publikationer och sök efter lagar och förordningar inför halvårsskiftet 2009.
Den finns dels i pdf-fil att ladda hem, men man kan också få den tryckt och hemskickad gratis. Jag brukar beställa ett antal och dela ut till grannar och annat löst folk. Visserligen är det bara korta notiser, men man kan söka på hela förordningen om man vill läsa mer. Det är en hel del ändringar inför varje årsskifte och halvårsskifte och det är skrämmande att det är VÅR skyldighet att känna till allt detta.
Mettan
#2. Tack för informationen, det ska jag kolla direkt.

# 2
Ja det är vår skyldighet. Vad som är mest skrämmande är att om jag ringer en myndighet, facket eller AF och frågar hur jag ska göra och gör precis som de sagt och det visar sig att de sagt fel får jag ta hela konsekvensen själv.
Det finns tydligen ingenting i lagen som säger att deras kundtjänster är skyldiga att känna till vilka bestämmelser som gäller och lämna korrekt information till medlemmarna.
De kan säga hur fel som helst, felet är ändå mitt.
Detta har hänt mig bl a hos FK, A-kassan och två försäkringsbolag.
>>>Malum domesticum<<<