Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1890 ggr
Paddiz
0

OT Godmorgon 23/6

Här i Klippan har vi strålande solsken och det är bara så skönt.

Ska bara ta det lugnt idag så att jag kan orka följa med dottern till stallet imorgon. Vill så gärna se henne tävla dressyr.

Övriga familjen ska klippa gräs och häck idag. Gäller att passa på när det är fint väder och framförallt torrt.

Ha en skön dag alla Fribrovänner.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

alphinna
0

Här i Södermanland skiner solen också. Ahaaa din dotter Yvette har häst, va roligt. Det har nämligen min dotter också. En kallblodstravare som är helmysig. Innan jag blev sjuk red jag också.

Idag blir det korkeken som gäller. Kali som är sjuklig far lite illa när det är så här varmt och lillgrabben han bara njuter…(alltså Kali och lillgrabben är hundar hehehe)

Önskar dig också en härlig dag och sköt om sig….

Agnetha

ophelia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon från Onslunda.

Här skiner solen ocksåSkrattande både ute och inne.Igår var vi och beundrade vårt nya barnbarn som kom till världen i söndags kväll.Nu så är vi Farmor och Farfar.

alphinna
0

*2 men jisses vilken liten söting, är det en tjej eller kille? Stort grattis till farmor och farfar. Måste vara en underebar känsla.

Mettan
0

Hej!

Och här i Landskrona är det också ordentligt varmt, så jag ska nog gå ut innan solen kommer på trädgårdssidan och alla ungar vaknar och börjar sparka boll och sådant.

Vi har inga träd längre på trädgårdssidan, så där finns ingen skugga. Det blir för varmt att vara där på eftermiddagen. Dessutom är hela gården "inbyggd", så det blir inga vindfläktar precis, då får det blåsa ganska bra. Jaså du bor i Klippan, där köpte min dotter ett hus för 3 år sedan, men trivdes inte, så hon sålde det och köpte ett annat i Kågeröd. Huset låg vid Storköpet/Kvantum mot Vedbyvägen (heter den väl), så där var ganska mycket trafik och lite mycket buller i trädgården.

Men Klippan är ett ganske trevligt samhälle, som tyvärr har fått lika dåligt rykte (nästan) som Landskrona. Klippan är bara så långsträckt, om man måste gå.

Du kanske också brukar köpa Sommarkortet. Jag tycker det är toppen, för jag kan åka rundor och göra sådant, som jag inte brukar annars. Pildammsteatern i Malmö brukar få ett par besök, liksom Kristianstad och några andra ställen.

Mettan

fibro
0

#1. Sörmland..vaddå sörmland? Vart då? Sg så ska jag komma och spöka för dug. haha

#2. Å så förtjusande söt! Jag väntar på mitt 4:e barnbarn, borde komma när som helst nu.

De är ju som grädde på moser. Stort grattis!

ophelia
0

Yvette. Jag glömde ju säga lycka till till dottern när hon ska tävla i Dressyr.Var är den tävlingen?

#3  Det är en liten kille.

#5 Ja han är vårt tionde barnbarn.Hmmm inte undra på man är lite tjock om magen.Du vet grädden på moset.SkämsMen det är första gången vi blir Farföräldrar.

alphinna
0

*5 Skrev jag Södermanland? menade Australien Glad

fibro
0

#7 *Jaha och säger hon inte är senil, jojo*

Paddiz
0

alphinna: Hoppas att du får det trevligt under korkeken. Min dotter har ingen egen häst, men är skötare till en häst som hetter Passe. Hon rider på en ridskola med en supertrevlig ridlärare som verkligen ställer upp för sina elever. Dottern har också börjat rida i ett annat stall och där har de Islandshästar. Hon kommer att få fullt upp nu under sommaren.

ophelia: GRATTIS till nya barnbarnet - en liten sötnos. Ska lämna din lyckönskning till Michelle.. Det är bara en klubbtävling i Maglaby, strax utanför Klippan, men den är stort nog för dottern som har dåligt självförtroende. Vi håller på att bygga upp det och då passar en liten dressyrtävling bra. Hon tävlade hoppning i söndags och hon var skitnervös. Det gick bra hon blev 4:a av 10. Hon tycker inte om hoppning men klarade sig bra ändå.

Mettan: Hoppas att du får en trevlig förmiddag i skuggan. Vi bor i centrala Klippan. Nåja, inte mitt inne men vi har cirka tre minuters gåväg till Storgatan. Vi har en rätt så trafikerad väg utanför vårt hus men vi har vant oss vid bullret. Trädgården ligger bakom huset och då hörs inte trafiken på samma sätt. Brukar inte köpa Sommarkortet då värken blir värre av att åka buss/bil/tåg. Hojta till om du vill besöka Klippan så åker kaffebryggaren igång - du är hjärtligt välkommen.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

alphinna
0

*9 Så roligt för din dotter hoppas att det kommer och gå bra på tävlingen. Islandshästar som är så roliga och rida på, riktigt trevliga hästar. Det är så bra att dom får en sysselsättning på sommaren.

*8 alltså hallå här nu, jag vill inte vara senil *surar* men å andra sidan kan det ju vara en fördel *ler* kan vara bra och ha något och skylla på….