Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 773 ggr
linasvovvar
0

OT godmiddag den 22/6

Idag är verkligen ingen bra dag, jag kom inte ens iväg till rehab i morse, känner sån skuld för det men jag har ingen frånvaro än så länge och det är 8 veckan idag. Jag har mått kass hela helgen, har kännt mig totalt urlakad…sovit fler gånger om dagen, varit yr och snurrig och inatt hade jag värsta frossan och va nästa okontaktbar enligt gubben.

Så här blir det tyvärr alltid när jag är med i någon rehabprojekt el arbetstränar. Orken tar slut, och jag blir så arg ledsen och förbannad för att jag inte klarar nått längre. Hoppas min mask passar mig i morgon så man kan klistra på den och va glada, possetiva Lina ännu en dag !

Ska lägga mig och sova en stund till nu.

Hoppas ni andra njuter av solen

alphinna
0

Inte ska du ha känna skuld för att du inte orkar. Det är en del av sjukdomen och den kan du inte styra över. Jag förstår att du blir arg inte konstigt alls, när man inte orkar som tidigare.

Sen tycker jag inte att du ska sätta på dig masken imorgon, för det är ju inte du och din situation blir ju inte bättre. Är du inte en glad positiv Lina idag ja men då är du inte det, Att försöka vara något man inte är slår tillbaka på en själv i alla fall. Har du ingen i Rehabgruppen du kan prata med om hur du mår när du håller på med detta eller arbetstränar?. Eller är du den här glada positiva Lina varje gång du är där?

Jodå jag njuter men mest gör jag det för att det inte regnar. Glad

fibro
0

Ja inget blir ju bättre om du sätter på en fejjkad mask. Du ger ut helt fel signaler mot andra och även dig själv.

Jag har gjort som du länge, men nu orkar jag inte det. Jag är som jag är och mår som jag mår. Min omgivning tycker det är mycket bättre nu, de ser direkt om jag inte mår helt OK.

Jag fick inspiration och rensa ogräs. Nu känns fingrarna som grillkorv igen och värker. Men det gör inget, det var skoj ändå.