Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketter-historia
Läst 1952 ggr
alphinna
0

OT Humor.......

Jag älskar humor och blandar det gärna i inlägg jag skriver och när jag svarar. Även ironi kommer med och där ironiserar jag oftast om mig själv. Vissa personer *flinar och blänger snett på fibro,Crovone och tjocka berta*….hänger ju på när man skriver och det förhöjer stämningen enormt.

Vissa gånger så har jag skrattat så till och med hundarna undrar va i jösse namn jag håller på med. Men tänk så bra det är för ens sinnesstämning att få skratta….

Förstår faktiskt också att alla inte tycker om humor och att man kanske blandar in sådana inlägg här.

Ställer nu en fråga till er här ute på sajten…..Hur ställer ni er till detta med humor. Före varje inlägg som inte har med Fibro och göra direkt skriver OT för och visa att det kanske inte är så mycket konkret info om Fibro… och förmodligen inte konkret om någonting *ler*  Tycker ni att det är okey…….????

Fick av Rita veta att man ska skriva OT före inlägg men jag visste inte det men nuuuuuuuuuuu…….

fibro
0

Skrattande Det är HELT OK…toootally OK…Skrattande…morsaaaan

alphinna
0

*1….det värmer ett gammalt modershjärta. eeehhhhh eller hur det nu va *flinar glatt och studsar ut för och handla*…..Skrattande

Mettan
0

Vill du skratta lite mer, som t ex varje fredag. Jag får lite roliga historier från Fredagskul med Dasstidningen varje fredag.

Vill du eller någon annan ha de historierna, maila mig på spottymamma-medlem@yahoo.se, så läggs ni till på listan som jag använder mig av när jag skickar ut dem.

Mettan

som håller med om att man mår mycket bättre när man får skratta

fibro
0

#2Skrikandes Köp nåt gott till mig!!! Skrikandes Och rööökaaaaaaa Skrattande

alphinna
0

*3….skickar mail till dig jadåååå, och tack. Javisst mår man bättre när man får skratta. Varje morgon här ute är det en stolle som håller på och skriver en massa stolliga saker….*blänger neråt här* och detförgyller morgonen helt klart……

*4….Kastar över ett Wienerbröd och sen eeehhhhh va vad de nu igen ??? jo ett….*hmhmhm kliar mig i skallen så lopera ryker*….ahaaaaa lypsyl va det ja vassegoooooooooooo*flinar stort så löständerna glappar*

Rita-S
0

Såg jag Wienerbröd?!?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

fibro
0

#3… ooohh wienerbrööööd…sätter igång droppställningen med kaffe omedelbums…nam nam… taaaaaaack lilla mammaaa….

*men va f**n har säääringen köpt???* LYPSYYYYYL!! Mammaaaaaa..Kan jag ha det på alla mina läppar???????

alphinna
0

*6…..kastar över 2 Wienerbröd till dig såååååååå men kaffe får du hålla med själv, blir så blaskigt och blött och kasta sånt ju….

*7…..Gott med Wienerbröd *mums* hundarna fick dela på en.

Alltså hallå här nu. Jag blir så trött på dig att du aldrig lyssnar. Har ju sagt det hur många gånger som hellst att du måste lära dig lyssna. Hur ska du kunna fungera ute i det sociala livet när du slår ihop örona…..det fungerar inte och göra så. Folk blir trötta på och upprepa saker och ting, hur ska du kunna ha hund om du inte lyssnar när den säger till att den vill gå ut….går ju inte…..alltså eeehhhhh..va fråga du om??????Förvånad

fibro
0

#7Förvånad **shit!! vad var det i hennes bröd??? har hon hallunicationer nu ??? jag tänker inte äta…**

men sååååååå…luuuugn, luuuugn….

kunde jag ha lypsyl till alla mina läppar?

fibro
0

Skrikandes  Hohooooooooooooo Skrikandes

???? vart ha sääääringen tatt vägen?? Ha hon rasta voffsarna, stoppa gaddarna i glaset, kissat och gått och lagt sig kanske…???

JIPPPIIIIIIIIIIIIIIIII, fritt fram allihop…..nu kan vi buuuuuusa…..

fibro
0

Men..??? Nu har allt John Blund strött en överdos sovdamm på sääääringen…

LEO!!! Väck matte nuuuuuuuuuuuuu….

Rita-S
0

*kan inte säga nåt för hon har truten full med wienerbröd*

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

fibro
0

#12…fortfarande???? eller har lösgaddarna fastna i smeten så hon inte får ut vare sig gaddar eller bröd…??? undrar….

Rita-S
0

Men det var ju så mycket!

fibro
0

#14…jaaa, att hon inte kan behärska sig sääääringen…..

alphinna
0

Älsklingar…i am back todelooooooooooooo

Hörrö ni Täringar…nu tar ni det lilla lugna alltså. Räkna till 10 och sätter er så inte blodtrycket sticker upp till 200….

*vänta ska bara leta efter gaddarna i klorinet….* inte för att jag skriver med gaddarna men det känns som om det är något som fattas…..Jädrans gott Wienerbröd måste jag säga…*mums* hade 2 hundar som satt och såg ut som änglar här så det blev så att jag fick smeten i mitten och dom resten…..gaddarna kletade fast sig och så svalde jag…..sen fick jag vissa problem liksom och natten har tillbringats på toan…..därav klorin…..men nu sitter dom där dom ska, fick skrapa lite extra på en tand men va fasen….sånt får man ta…moahahahahahaha

fibro
0

Jaaaaaaaaaaaaaaa….Törnrosa har vaknaaaat…livet leker igen Skrattande

alphinna
0

*17….Hörrö dagen och kvällen är inte över är, vad som hellst kan hända juuuuu. Livet leker…jo tjena. Ett tag trodde jag det med tills jag gick ut med hundarna, drogs ner för trappan av Kali slog i som en padda…..dock trasslade Kali in sig samtidigt i kopplet så hon dök också och hamnade på katten som for förbi efter grannens katt….

Så nu sitter jag här halvt ihjälslagen med en hund som ser ut som ett ufo och en platt katt…och du snackar om att livet leker???? *suck*

*alltså jag får nog ta och sluta ljuga så här, fingrarna börjar ju svartna.,,,*

fibro
0

#18…men fö tuusan säääääring, siiiiit i dejj, hur gick det med djuren, djuuuuren fö tusan….

* ja hur levrat blodiga är de inte av allt ljugdunk på tangenterna…

alphinna
0

*hehehe* okey men allt va inte ljug *nepp* blev faktiskt neddragen för trappen, visserligen bara 5 trappsteg men det gjorde ont…..hundarna är ju så klart friska och krya och beredda på nya spännande äventyr….Ska allt ge dom när det blir träningsdax…

Kali är en klippa på lydnad…Leo han fattar ingenting han…springer omkring och ser ut som en fjolla moahahahaha ser så söt ut

fibro
0

#20 Staaackarn då…kom ska jag blåsa…fthfthhphuuuu…*oj, hoppas hon inte märkte saliven*……bättre nu??

**..jag visste det, jag sa ju det…hon liknar Leo såååååå**

alphinna
0

*21…*tar fram badlakan och torkar….herregud mänska måste ha en salivavsöndrig som 10*…..

skulle Kali likna Leo ahaaaaaaaaa tänkte inte på det OskyldigSkämsCool

fibro
0

#22..*ooppsss*

Nä stopp här nu sääring..DU liknar Leo:  

Citat:  fattar ingenting han,…springer omkring och ser ut som en fjolla moahahahaha ser så söt ut

HiiihiiiiiiiiiiFlört

alphinna
0

*23……nääääääääää va snäll du är tack gulliga du *Springer direkt och kollar i spegeln….ja jag är ju ganska söt* flinar elakt och går ut för och hämta en kopp kaffe och sätta i vrångstrupen……

Angelita
0

Den här sajten är rena rama skratterapin. Det är bra när det är lättsamt.

När sjukan inte tordes ge mig värktabletter skickade en läkare hem mig med ordernationen, att jag skulle kolla på komedier.

Fortsätt med den lättsamma stilen, inte gör det mig något.

Just nu är jag inte så rolig eftersom jag har så j….la ont och är proppad med extra starka piller.

alphinna
0

*25…..Skickar en stor varm kram så att du kan stå ut med värk. Ja det är besvärligt ibland, usch vet. Så även om man inte känner sig rolig, trevlig eller ens snäll alla gånger så kanske det kan lätta lite när man får läsa lite stolligheter….

Tack för att du tycker som du gör, och när du känner dig bättre så vet du att det är bara och haka på stolligheterna, du är såååååå välkommen in till Gökboet……

kram Agnetha

fibro
0

#25..ko-koo-ko-koo..jaaa, kom och nojjsa med oss när du mår bättre Flört.

Den där värken kan ta ner det allra bästa humöret på nolltid…Tvi och usch så trist…Då orkar man inte vara så rolig…Hoppas vi kan förgylla din tillvaro liiiiite iallafall.

Du får en försiktig värmande kram av mig oxo….såååååååååå….

fibro
0

Skrikandes…jag har kommit tillbaka nuuuu.Skrikandes

alphinna
0

*28….sitter i vardagsrummet och kolla dr Phil och undrar va i jösse namn det är som vrålar så dant från datan ????? bäst och gå och kolla….Jahaja kunde ge mig fen på det moahahaha Fibro är i farten ser jag……

Har du haft det bra hos svärfld ??

fibro
0

#29heejj *himlar med ögona*…har du saknat mig *fniss*…

Det var "sådär", de har nyligen flyttat till äldreboende efter en tids sjukdom…Nu trivs inte gubben, och han tycker alla är senila utom han Obestämd.. Visserligen är han ganska klar i knoppen men…

Gumman är ganska "borta" och det har gått fort. Hon minns inte saker, tror vi ska ta hem henne varje gång vi är där, har ingen tids-rums uppfattning…men änså länge känner hon igen oss iallafall…

nu behöver jag starkt kaffe intravenöst…och 5 cig….ska du meeeeeed???

alphinna
0

*30   men herregud mänska va du har varit borta länge….klättrade på väggarna här hemma, var över till grannen och skällde ut henne, fråga mig inte varför……men saknat dig *hmhmhm okey okey lite kanske*…..

Inte lätt när dom blir äldre….usch. Jag miste min mamma i janurai och min pappa har varit död sen -95.

KAFFE………självklart CIGG……..dum fråga

fibro
0

#31..  jaaa…fick en överdos av kaffet..host,host,host…o rökat….

Men nu är jag hääääääär Skrattande.

20 min senare: HO-HOOOOO ??  *vart tog hon vägen nu då*

30 min senare: nu e jag lessen och kinkig, tänke ta min snuttefilt och gå och sova sussilull!!

*hahaaa, hon vet inte John Blund är med mig, rätt åt henne, weiiiiiihhh**

alphinna
0

vet jag visst de……för jag har kastat ut honom…hehehe

sov gott min sköna……….

fibro
0

Skrattande GOD MORGON Skrattande

alphinna
0

Godmorgon på sig Täring……

Hoppas natten har varit god mot dig. Här hemma vaknade vi tidigt, pigga och alerta. Tog en promenad vid 07, allt var tyst och lugnt. Nu hänger regnet i luften, men sket samma jag tänker vara inne. När det vankas promenad så är det bara regnkläder på och hundarna får sina täcken……..

GLAD MIDSOMMAR…………..Skrattande

fibro
0

#35 *Weiiiiiiiiiiiiii, hon e här nu*

Den där JB har man iiiiinge nytta av, så han åkte ut 03.50 inatt!! Har vaknat av o till som vanligt, undrar om man nåååånsin får sova en hel natt igen Obestämd.

Håll dig inne så mycke du kan och se till så du har varmt under galonisarna oxo, ta mössa o vantar oxo när voffsarna vill ni ska ut..hahaha

Ta på dem oxo galonisar vettja….SkrattandeSkrattande

alphinna
0

*36…..Å fasen…..är JB lika jäkla taskig mot dig som mot mig???? alltså Det är rätta tackter, ut med eländet bara. Där ser du hur karlar är lovar och lovar men håller dom det??? neheru glöm det…..jäkla marsmänniskor….moahahahaha. Mitt motto här i livet har varit och kommer alltid och vara…*kan själv*. aja nu kan jag ju inte somna själv så lilla fröken vitpill ska ställa upp ett tag. Tycker jag är jädrans hyvens av henne…..

Jadå jag har långisar, mössa, vantar, stövlar, nässkydd…eeehhhh nä just ja det va ju om solen sken…..Ska säga till kali och leo att du tycker dom ska ha stövlarna på sig……just nu sover dom men gör det sen få se vad dom tycker om det….

Tråkigt att du inte kan få sova en hel natt….har du försökt med elementknoppen……*flinar elakt*

fibro
0

#37…ja det där könet är inte att lita på…säger en sak och gör en annan…*puh*…Har kört med fröken vitpill jag me, men hon har nåt emot mig, jag får sån jääääääädra baksmälla av henne…*skillnad på folk o folk ?*

Duuuuutti kicka…glöm inte paraplyet oxo..haha…*hoppas voffsarna bli glada över min omtanke :) *

elementknoppen???  måste testas, ska möblera om genast!! Har provat dansk skalle i väggen, men d funka inte, blev ba hål i väggen…..

fibro
0

HAHAHAHAHA…du e rolig du…susann lanefeldt…kniiiip, å ett, å två, å kniiiiipp, å en gång till, kniiippp

alphinna
0

*38….Lanetanten knep ju med hela svenska folket hahahahaha hon såg för fjollig ut, men tanken var god….

Näää behöver inget paraply, slänger bara upp luvan vetdu…Visstja ska fråga hundarna vad dom gillar din ide om stövlar…..vänta…

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR sa dom ja och visade hörntanden. Leo påstår att stövlarna hindrar honom att försöka få grannens katt ett huvud kortare….Kali ansåg att det var fel färg på stövlarna *suck* hon är en riktig fjolla.

*aha ho har testat dansk skalle hmhmhm bra då förstår jag varför hennes beteende är som det är moahahahaha*…..

fibro
0

#40  Haha, riiiiiiiktigt fjollig. Och som hon lät sen….hahaha

LEO!! Låt bli kissen nuuuuuuuuu..lllosss!!

Kali är en aning feminiiiin va…

** det där va tassssskigt, ska hon inte få nån midsommarsup av mej, nä-ä**

alphinna
0

*41….Kali är ju en tjej så klart hon är fjollig och feminin. Ser ju ut som en Rottweiler, hård och besynnerlig *skrattar* men världens fjolligaste trotts sina 50 kg……

Mums, gott jag fick tag i ena örat på kattskrället så nu får han gå med skallen på sned om han ska höra nått….*flinar elakt* äsch det blev inte så farligt….alltså jag *suck* okey okey, kattfan rev mig så jag var tvungen och sticka innan…..(leos funderingar)

Vaaaaaaaa???? skulle jag vara taskig???? nä men hallå här nu alltså. Jag är inte taskig eller är jag det ???? ja det är jag nog fan i mig….går och ställer mig i skamvrån och skäms-------------------------->

fibro
0

#42….såååååååå…nu kan du komma fram igen…..

alphinna
0

*42….uuuuuuuuuuups attans också jag ångrade mig igår och ställde mig aldrig i skamvrån. Tänkte att man får fasiken i mig vara lite taskig ibland utan att behöva rusa till skamvrån, för då blir det ett jäkla spring hela tiden…….Skrattande

fibro
0

#44…host,hooost,,bolmar om hela mig*

Men vaf***n, stressa du opp mig att röka många cigg på en gång igen bara för å säga deeeet??

Men asså det är egentligen bra…får vi massa motion på kuppen..**flinar brett*

alphinna
0

Jahaja…..vars är Täringa nu då???? jisses att en ska behöva hålla koll hela tiden….osa??? jahaja och när var det dags och sluta??? Ringde min doktor i förrgår och han sa att det var farligt för mig och sluta…..han var rädd att jag skulle bli så sur och arg att jag skulle få hjärtstopp, hjärnblödning, eksem, kontaktproblem…..så jag måste ju tyvärr hoppa av alltså.

Vem vill riskera allt det Förvånad moahahahaha

alphinna
0

Ja men va fasen det var ju viktigt och säga det, så du inte tror att jag står där och skäms fortfarande…..då kan du ju spara lite på dom empatiska känslorna ju…..

Sen att du röker som fasen kan ju inte jag rå för heller. så det så

alphinna
0

Nu får du börja på en ny tråd *Humor 2* börjar bli jobbigt och skrolla ner hela tiden sååååååååå gör det nu….*flinar glatt*

fibro
0

#46…nänänä, hörrödudu, stopp där…det var det dummaste jag hört på läääääääänge…vilken kvackare har du tala med stackare….

schhss viskar till dig* jag har inte hört mer om det där, vi säger inge så blr det kanske inget av***

fibro
0

#48 …får d ont i artrosfingre som jag menar duuu..hahahah

ny tråd börjas omedelbart *vågar ju inte annat Obestämd**

alphinna
0

atrosfingret är numera som en korkskruv pga allt skrollande…..jepp därför, nu rusar jag ut med hundar, todeloooooooooooo på en stund Täring

fibro
0

#51..MEN VATUSAN. KOLLA NYA TRÅDEN FÖÖÖÖÖÖÖÖRST…

*hon ba stack..Förvånad*