Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1455 ggr
solfager
0

OT Godmorgon Midsommar

Hoppas att ni alla får en glad och skön midsommar!

Själv så har jag inget speciellt alls planerat denna dag eller helg men premiär cyklade på min lilla försenade 40-års present från mina föräldrar nu på morgonen.

Turen gick inte så bra då det är typ 10 år sedan jag senast satt på en riktig cykel och att jag inte hade lyckats att sätta fast styret ordentligt så den vred sig en smula vid belastning = extra vingligt Skrattande

Kram på er alla denna midsommarafton!

Åsa

Rita-S
0

Glad midtsommar på er!
Här regnar det och jag skal nog bara mura inn mig i sovrummet med värmefilten, massor av filtar, hunden och katten mot var sin höft och god bok tror jag.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

fibro
0

Skrattande GLAD MIDSOMMAR Skrattande

Hoppas alla får en bra midsommar trots väder….Själv väntar jag fortfarande på att dotterns värkar ska komma igång så vi kan åka till förlossningen…hon är beräknad till idag…men det ser luuugnt ut

alphinna
0

Önskar alla vänner en riktigt Glad Midsommar. Här hemma så ska vi, hundarna och jag slåss om sillen och pära…..Var egentligen bortbjuden på em men eftersom jag inte skulle få ta med mig hundarna så blir jag hemma…..så är det.

Regnet hänger i luften….Sköt om er nu och en stor värmande Midsommarkram från mig, Kali och lillfisen Leo

Glad

ophelia
0

Trevlig MidsommarSkrattande

Alla fibrovänner.Vi ska åka och gratta sonens sambo i eftremiddag hon fyller tjugo ochdessutom så ska hón bli mamma vilken dag som helst.

Just nu så tittar solen fram men det har utlovats regn här under dagen.

linasvovvar
0

Glad midsommar på er ! Här  skåne har det varit fint väder tills exakt nu….regnet vräker ner och åskan hänger i luften. Vi ska fira med svärföräldrarna och mina föräldrar och ska snar ge oss i väg. Midsommar kramar till er alla !!

Bettan49
0

Trevlig midsommar på er alla. Helgen är lång.

Vi har bara haft regn här i götet idag. Synd om alla barn som skulle till festligheterna.

Annars var det väldans gott med midsommarmat.

Skall sno dom sista jordgubbarna o grädden nu. Efter att kört 3 diskmaskiner.

Kram på er alla

Rita-S
0

Midtsommarn har blivit bättre!
Jag hadde en fantastisk underbar mysig körtur med min lilla tjocka häst i dag, och är bara rakt av lycklig. Nu skal jag fuska rejält med tårta!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

alphinna
0

*7…..låter riktigt härligt med körturen, jasså du ska äta tårta *dreglar* mmmm det är gott *suckelisuck*

Rita-S
0

ja det är det, rykande varm ur ugnen, med glass och vispad grädde.. :)

alphinna
0

Jaha, berätta inget mer bara…..*torkar upp dreglet* Glad

mongu
0

Trevlig midsommar!

Har grillat i hällregn så vi fick äta inne. Det var gott och som pricken över i blev det jordgubbar med grädde o vaniljsocker.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Tassy]
0

Trevlig midsommar i efterskott! :)

Jag jobbade hela midsommarkvällen.

alphinna
0

Midsommar vädret fortsätter i gamla takter…..Det var regnkläder och stövlar samt täcken på hundarna som gällde när vi gick ut i morse…..Det var väldigt lugnt på byn vill jag lova.

Paddiz
0

Godmorgon

Hoppas att alla får ett bättre väder idag. Vi hade regn igår och det kändes absolut inte som midsommarafton. Idag har vi strålande solsken - men för hur länge?

Idag ska vi bara ta det lugnt. Vi har en sjuk katt som behöver översyn och då passar det bra med en "ligga-och-slöa-med-filmtittande"-dag.

Igår efter att vi ätit blev det ett hastigt slut på midsommarafton. Vår katt som vi ska vaka över idag blev sämre och vi fick åka in till djursjukhuset i Helsingborg. De ville inte göra något då det var helg och de tyckte vi skulle vaka över henne hemma. När vi körde hem kände vi oss lurade med tanke på att sköterskan som tog emot mitt samtal sa att det nog var bäst att vi åkte in då de kan göra så mycket mer än vad vi kan. Ha, ha - skitsnack.

Ok, de fick ut massor av vårt besök men vi står på ruta ett igen. De fick 2073:- och vi fick träffa veterinären ca 10 minuter. Mina sista ord innan vi gick var att om det händer vår katt något så blir det liv.

Detta blev ett negativt inlägg - men det känns absolut inte bra.

Ha en skön dag alla Fibrovänner.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

alphinna
0

*14…. Men va i jösse namn är detta. Ville inte djursjukhuset/veterinär göra något för att det var helg??? Det är ju för helsike deras jobb även om det är helg. Kalaset kostade alltså er en massa pengar och ni fick inte ett jota för det….skandal tycker jag. Skrikandes

Hur mår kissen nu då????

fibro
0

Jaaahapp..det var den midsommaren det…Asaguden Tor tyckte vi skulle sitta i bilen hela eftermiddagen, jojo…Han var såååå arg, slog ner så vi blev strömlösa, lämnade otäcka sotmärken runt telefonjack, klöv en eldosa i 3 delar, nöp aggregatet till elstängslet åt korna, lämade även där otäcka sotspår efter sig på väggen…

Jäkla TUR att det inte tog eld i boningshuset eller lagårn!!!

Så vi blev utan midsommarmat, elkillen kom så sent och ändå funga inte spisen…bara å dra iväg till grillen å äta..

Dottern och jag ble ju vettskrämda…men inte starta hennes värkarbete ändå…

Så idag går min bonde runt och försöker ta reda på allt…byta proppar överallt, försöka skaffa nytt aggregat till korna så de inte rymmer…

Kunde skojjat till det här ordentligt…men det är ju inte humor-ämnet nu…

alphinna
0

*16…Vavavava???? skulle inte midsommarhelgen få innefatta humor….Gråter nähä, går genast och sätter på mig tumvantar och tejp….men innan. Ni hade ju en jädrans tur ändå. Herregud vad hade ni gjort för och få Tor så fullständigt galen??? Det hade ju verkligen kunnat sluta i en katastrof…..iiiiiiiiiisch.

Hade dom grillade sillar på grillen moahahahaha man måste äta sill på midsommar så jag hoppas verkligen att du har gjort det också…..Undras va en ska göra åt din dotter….kan du inte skicka ut henne i skogen för och plocka svamp???

Paddiz
0

#15 - Vanezza mår likadant idag som igår. Nej, de ansåg att hennes sjukdomsbild var för kort - hon blev dålig torsdagkväll och vi avvaktade. Igårkväll blev hon sämre och vi ringde till Distriktsveterinären här i Klippan. De sa meddetsamma att vi skulle åka in till Helsingborg då de inte kunde ta blodprov under helgen - de har inget labb.

Jag ringde till Hbg och fick svaret att det var rätt att vi tagit kontakt med dom då de har eget labb. När vi kom in så berättade veterinären att deras labb är stängt under storhelgerna. Vi påpekade för henne att sköterskan sagt att de har eget labb och hon kontrade med att "ja, men det har vi".

Idag raggade vi reda på ett hemtelefonnummer till en av våra egna veterinärer och han lugnade oss lite. Han gav oss en möjlig diagnos och berättade vad vi skulle göra och hålla koll på. Ja, det är kanske inte rätt - men vi litar mer på honom då han varit smådjursveterinär i 35 år. Känner oss mer lugna nu.

Pengar ville dom givetvis ha och jag är skitglad för att vi har en försäkring på katterna. Vanezza har en självriskrabatt på 900:- och vi kommer enbart betala 387:-. Nu spelar det ingen roll då våra katter ska ha den vården de behöver - kosta vad det kosta vill.

Vi anlitar bara djursjukhuset om inte vår egen veterinär eller Din Veterinär i Hbg har öppet. Detta är vår 2:a sjuka katt på 7 år.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

fibro
0

#17…HEEEEJ VÄNNEEEN!! GISSA om jag saknat DIG då????? …nääääeehhh…inte så mycke iallafall…moooahahahaha…joooo d klart jag har Flört

Asså..jag mena…det skulle ju vara så strikt på ämnena med OT du vet 

Ja du skulle sett och hört…han var totalt galaaaalen…jäklar vad han bullra, mullra och smällde, det spraka överallt….

Nääää…sikken skitgrill va…kunde haft midsommarmeny kan tycka…fick ba tunnbrödsrulle med lövbiff o räksallad….o en LITEN fanta till Förvånad

Men idag käkar VI sill o potäter…jaaajipiiiiii…..Dotra får springa runt huset tills det är dax…men först ska jag ätaaaaaa

alphinna
0

*18….Alltså man blir ju riktigt förbenad här. Så himla nonchalant behandlade ni har blivit av den vet på djursjukhuset….Håller med det är inte pengarna det handlar om utan hur man blir bemött. Det var ju för sjutton dom som sa till er och komma in…..Sen har jag aldrig hört talas om att ett djur kan ha för *kort sjukdomsbild*…för att kunna hjälpa djuret…usch säger jag bara……..

Glad att ni tog kontakt med er veterinär som kunde bringa lite lugn och ro i allt detta….Hoppas nu att hon blir frisk snart. Det är ju så tråkigt när ens djur blir sjukt, man blir maktlös. krama kissen från oss

fibro
0

#18…tro INTEalphinnas ord: "krama kissen från oss…"

Hennes voffs jagar katter att äta till frukost!!! Förvånad

alphinna
0

*18……Det är lugnt….hundarna gillar katter INNE men ute är dom latjo lajban och jaga

*21…..Gå över till OT humor direkt, har ett och ett annat och medela tanten…..

fibro
0

#22…oooppppsss…*måste ut och osa först, va i allsin dag är det nu e sääääringa*