Är nykomling..
..här på sidan , men har läst era inlägg under en tid. Känner igen mig i mycket av det ni skriver och det känns skönt att man inte är ensam.Har inte fått nån fibro diagnos än men hoppas att jag snart ska få det. Har haft värk i ca 9 år nu så tycker att det är på tiden.
Har precis som många av er problem med FK , var helt sjukskriven i 3 veckor i Mars och har sen jobbat 50% av en 75% tjänst ,men fick besked av FK att jag antagligen inte kommer få godkänt för sjukpenning, så nu känner jag lätt panik. Ska till min läkare idag och be att få gå upp till 75% av min 75% tjänst ,känner att jag måste pröva iaf även om det känns jobbigt ,behöver ju pengar.
Vet inte om det hjälper mycket om jag skulle få en diagnos heller,många säger att FK inte längre godkänner fibro…vet inte riktigt vart jag ska ta vägen just nu. FK gör ju så att man mår så mycket sämre än vad man normalt skulle göra.
Oj vad långt detta blev ,sry =)
Ska bli kul att vara med er här och träffa likasinnade.
Ha en bra dag allihopa
/Spinelli

Välkommen hit. Hoppas att du ska trivas.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Hjärtligt välkommen till oss.
Det är alltid bra och ha en diagnos på vad det är man lider av. Självklart så accepterar FK diagnosen Fibromyalgi, annars skulle jag med många andra ha sjukbidrag (gamla sjukpensionen)….Prata med din läkare om diagnos, om inte h*n kan ställa den att h*n skickar en remiss vidare…..
Visst är det så att när man inte vet hur framtiden ser ut så blir det en press på en, har man sen också ont så blir det väldigt jobbigt….
Här kan man skriva av sig när man är glad, trött, ledsen arg, sur, ja vad som och alltid finns det någon som lyssnar…..så återigen Välkommen
Agnetha

Välkommen hit!
Roligt att det är fler nykomlingar här. Det är bara några dagar sedan jag själv blev medlem här.
Angelita
Välkommen till vår trevliga skara…du kommer trivas galant
.
#2…Jomen det är som spinelli säger…FK godkänner INTE fibro som diagnos…Det sa min handläggare till mig häromdagen…Detta ska min läkare ta upp med FK nästa vecka på vårt avstämningsmöte. Hon (läkarn asså) tycker det är horribelt vilket det oxo är…
Undrar hur det skulle vara om namnet fibromyalgi byttes ut till nåt annat…kanske vore det då dugligt för FK…

Ja men vi som har pension med diagnosen då???? Herreminje nån jäkla ordning får det väl vara…..
#5.. jaadu…ni kan ju vara glada som fått igenom det….Du kan tro jag väntar med spänning på mötet…och få höra hur FK egentligen tänkt sig…

Jag väntar lika mycket som du, hur ska dom få till det här då…..jag fattar nada….
Nä precis så tänker jag oxå , konstigt att en sjukdom som många lider av och har fått godkänd plötsligt inte ska godkännas längre.Förstår inte hur dom resonerar längre.
/Spinelli