hur mkt ska man orka? =(
mitt liv har alltid varit inlindat i massa sjukdomar å krämper så länge jag kan minnas.
nu är jag snart 37år å har varit helt sjukskriven i nästan 2år.
har en halv sjukpension sedan 16år tillbax.
nu tar de bort den för mig å det innebär att jag kommer att få en inkomst på 3000:- /månad!!
fram tom mars 2010
då får jag inte vara sjukskriven heller.
jag har besökt ett antal läkare under min tid som sjuk,men nu måste en läkare styrka å skriva under att jag inte kommer att kunna jobba mera under HELA mitt liv jag har kvar!!
det finns ju ingen som kan det.
iallafall har inte jag ngn som kan det!
min svåraste tid i min sjukdom var okt-07
då fick jag kramper å mitt hjärta stannade.
jag har alltid haft ont i min mage å varit sjukligt smal.
då kom de fram till att jag hade celiaki.
blev en lång sjukhusvistelse på 9veckor.
både IVA å annat som bara är suddigt för mig.
hamnade sedan i rullstol,fick inte med mig benen.
tröttheten var enorm.
har sedan dess åkt in å ut på sjukan med värk å synrubbningar.
nu går jag vissadagar utan hjälpmedel,vissa dagar har jag rullator/kryckor!
har fått byta till en automatad bil pga att jag får spastiska ryckningar när jag håller i dragläge.
ständig värk,å dimmsyn till å från!
läkaren har tagit bort alla mina värktabletter!
mitt minne går lixom i skov,en tid kan jag vara helt klar på allt,sedan vänder det å jag minns inte ngt,blir rädd själv!
så nu vill då F-kassan att jag ska ut å jobba….
börja med att arbetsträna i 2tim/dag å ska vara uppe i 50% i sept.
å 100% i mars
detta kommer aldrig att gå!
de säger att jag har spänningar i kroppen som orsakar detta.
men jag tror det är fibromyalgi!!!!!
ÅÅÅååå….
vad jag är less på detta!!
oj så långt det blev,men hoppas ni orkat läsa min långa historia!
kram på er! ?
JAG BLIR SÅ ARG!!!! 
Ja på FK alltså….att de har mage, jag fattar inte….man hör den ena tragiska historien efter den andra om människoöden och där sitter DE och bestämmer och har fullkomligt orimliga krav…
Hur tusan får vi stopp på eländet?????
Jag lider verklgen med dig….
Kram på dig

Även jag blir så arg på FK och regeringen.
Jag har fått besked om att jag den 1 oktober 2010 är helt frisk och kan börja jobba. Har haft sjukersättning helt sedan ca 6 år tillbaka och innan dess hade jag 75% och 50%.
Varför inte avskaffa läkarkåren med tanke på att de duktigaste läkarna sitter på FK. De kan ju utan att ha träffat oss sjuka bedömma om vi kan jobba eller inte.
Jag lider med dig och håller tummarna för att du hittar en läkare som FK lyssnar på.
Skickar massor av styrkekramar till dig.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Vilken otroligt jobbig situation du befinner dig i….Jag håller med dom andra här om FK, vilka tragiska livsöden dom skapar….Har du ett nätverk omkring dig som kan stötta och hjälpa dig??? Idag måste man vara så pass stark att man orkar slåss mot dom, alla har inte den energin och det är dom som får lida…..
Hoppas verkligen att du finner en läkare med empati och kunskap som kan hjälpa dig…..kram och sköt om dig.
kram Agnetha

Är det tidsbegränsade sjukersättningar ni har haft? Det är väl något som inte beviljas idag, inte vanligt i alla fall.
# 0 Av vilken anledning har din läkare tagit bort all din värkmedicin? Är det för att kunna sätta in något som ska passa dig bättre? Ibland måste det ju göras på det sättet att man början om från början. Men det brukar väl ändå ske under ordnade förhållande. Som inlagd på antingen smärtklinik eller beroendeklinik.
Nu är inte beroendeklinik så hemsk som det låter. Det finns avdelningar som arbetar med de som har ätit värkmedicin länge och måste ha nåt annat.
Det kan va svårt att sätta in andra mediciner om man fortfarande har de gamla kvar i kroppen.
För vad är vad? Vad hjälper den gamla medicinen mot och vad hjälper den nya mot. Hur känns det i kroppen osv.
Fast det är en tuff behandling att behöva ta bort mediciner som man haft länge. Ingen barnlek alls. Man mår rent ut sagt skit under tiden.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Vilket samhälle vi lever idag. Försäkringskassan säger man är frisk och kan jobba, medan arbetsgivarna vill inte anställa personer som har varit långtidssjukskrivna. Vad ska man göra.
Jag själv har sjukersättning. Tursamt nog så fick jag det sista månaden de gav det på "livstid", men jag går hela tiden och oroar mig för att de ska göra en koll hur det är med mig och om jag ska få fortsätta att ha sjukersättning.
Jag känner verkligen med er, ni som har försäkringskassan som bråkar med er.
Hoppas det löser sig till det bästa för er.