Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1183 ggr
alphinna
0

Arbete eller ledighet.....

Jag har haft fibro i 14 år, sen 7 år tillbaka har jag sjukersättning (gamla sjukpensionen). Försökt och jobba men kom till det stadiet att jag var tvungen och välja…med berörda parters godkännande. Jobbade inom psykiatrin.

Hur har ni det med jobb kontra fibromyalgi….Orkar ni jobba fullt eller hur har ni lagt upp det???? Ja klart ni kanske inte får välja hur ni vill ha det hehehe men ändå…..

fibro
0

Jaadu, jag har ju bara varit sjukskriven sen feb-09 nu, och är mitt upp i rehabkedjan. Jag har haft besvär från ryggen i 5 år och troligen fibro från det.

Vet inget om hur det kommer att sluta det här…Jag vill ju gärna jobba, men med vad?? Det känns som min tid som montör är förbi iallafall..Nu sist var det finmontering och nu kan jag ju inte hålla i nåt, varken stort eller smått längre stunder. Så har styrkan i musklerna gett sig och ryggen är en historia för sig…

Ärligt talat så är jag skitskraj för framtiden…

alphinna
0

Jag förstår att du är skraj för hur det ska bli. Var ju i den svängen ett tag också. Man känner ju sin kropp bäst själv och vad man klarar, frågan är bara om andra berörda parter respekterar det….

Som det ser ut idag så måste man tydligen vässa armbågarna och sätta ner foten för att bli hörd. Jag jobbade sista tiden halvtid men när jag kom hem så blev jag sittandes som ett ufo…..energi och motivationen var slut…..Man måste ju faktiskt fungera i det sociala livet också…

Du sitter inte i en avundsvärd situation……Finns här om du behöver mig som bollplank….

Glad

fibro
0

#2..  Ja de som inte själva har vår värk och trötthet kan inte föreställa sig hur förlamande det är.

Ja man ska tydligen orka vara en kämpe för att få sin röst hörd…inte als så enkelt för alla då man är så medtagen redan…Visst är det så..man ska väl få LEVA hemma också, inte bara orka jobbet…

Skrattande Tack snälla, söta du…kommer behöva ditt plank…hoppas även jag kan tillföra dig nåt vettigt…Skrattande

TjockaBerta
0

Jag har haft sjukersättning i 6 år. Under en tid arbetade jag 25% men det gick inte i längden. Nu ska jag arbetsrehabiliteras. Innan man provat vet man ju inte hur det går. Ingen blir väl gladare än jag om man hittar ett halvtidsarbete med lön som jag klarar av att sköta. Vilket lyft för ekonomin. Samtidigt är jag tröttare än någonsin.

>>>Malum domesticum<<<

alphinna
0

*3….Det är ju det att vi måste ha *livskvalite* också och om man inte orkar både jobb och sin sociala situation hemma då måste man göra ett val…..Tror att det var lite lättare när jag fick göra valet än vad det ser ut och vara idag…..

Du tillför mig mer än du tror…..Skrattande

*4…..Sant, man måste prova på innan man vet om man klarar det eller inte. Men man måste ju få må bra både i arbetslivet och i det sociala livet, går nu inte det och genomföra så måste man ju tänka till. *livskvalite* även för oss med värk

miffo
0

Jag jobbar 100% som doktorand. För mig fungerar det utmärkt eftersom jag dels kan styra ganska mycket när på dygnet jag jobbar. Jag har också möjlighet att jobba hemmifrån de dagar jag inte orkar ta mig till jobbet.

alphinna
0

*6……Det är få förunnat att kunna göra som du. Måste ju vara toppen.