Diagnos okänd...fibro???
Hejsan!
Gick med i dag för jag kände att kanske man kan få lite "värkligt" stöd. Har haft värk sen -99 som började med några skov här och där, sedan har det blivit värre med åren.
Det är en värk som flyttar och far och man vet aldrig var och när den dyker upp eller hur länge den stannar. För varje gång blir jag sämre och nu har jag nått en punkt där jag har ont överallt jämt, förr kunde det vara värk i endast en del av kroppen men inte nu. Jag kan sova hur mycket som helst och har jag tagit ut mig för mycket får jag huvudvärk och en enormt låg energi, och då är det sömn som gäller.
Misstänker själv fibro,ME/CFS eller båda samtidigt. Jag har läst här om så många och jag får så många aha-upplevelser och förklaringar på varför jag haft vissa problem längre tillbaka i tiden.
Just nu är jag inne på en ny omgång av diagnossättning och jag hoppas att de kommer fram till något. Läkaren är inne på fibro och jag har varit hos sjukgymnast som konstaterade muskelinflammation. Men eftersom mina nytagna prover inte visade på något sådant tyckte han det var konstigt. Ingenting blev sagt om triggerpunkter, får väl se nu när jag ska till läkaren den 16:e.

Hoppas verkligen att du kan få veta vad det är du har när du kommer till läkaren. Om h*n inte kan ställa en diagnos så får man hoppas att h*n skickar dig vidare till någon som kan det…..Alla kan inte ställa diagnosen Fibromyalgi tyvärr…….

Välkommen hit till oss!
Lovar att du får värkligt/verkligt stöd här
Det är bara att skriva för det finns alltid nån som har nåt svar på det man undrar. Eller i alla fall kan ge lite tröst i svåra stunder.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!