Ovanligt fibrosymptom?
Har sedan några år problem med täta urinträngningar. Måste på toa 2-3ggr i timmen dygnet runt. Har provat Detrusitol och Vasicare men klarar inte biverkningarna. Finns det någon som kan tipsa mej om någon annan medicin? Det är svårt att hitta någon läkare som vet något.
Riktigt så ofta behöver jag inte gå men ett par gånger under natten iaf och har blivit undersökt för detta. De hittade inget fel så kanske beror det på fibron.
Sara

Jag har fibro och även fått diagnosen ME Myalgisk Encefalomyelit och där står det om just dysfunktion hos urinblåsan. Scrolla ner till du kommer till Kriterier punkt 6. http://me-cfs.se/

Nej, jag tror inte att det är något ovanligt symtom på fibromyalgi. Kanske inte det första man nämner om man berättar om sina symtom kanske. Jag har också problem med detta men tackolov inte riktigt lika ofta som du beskriver. Det verkar väldigt handikappande. Har du undersökts av urolog? Annars borde du få remiss till en sådan. En uroterapeut kanske också kan hjälpa dig.
Jag själv upplever inget sådan, så det är jag i så fall förskonad för
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Under en period måste jag gå 5-6 g i timmen de första timmarna på morgonen. Svårt handikappande. Men det har gått över. Nu kan jag få akuta trängningar ibland och det beror på att urinröret är inflammerat på mig. Nu har jag en bra urolog som hjälper mig direkt så nu känns det tryggt och bra igen.
Har du ont eller känner att det inte känns som det ska i samband med detta. En inflammation visar inga bakterier i urinen så det är jättesvårt att få hjälp och gehör för problemen.
>>>Malum domesticum<<<
jag springer oxo på tjotta hela tiden…pratade faktiskt med min gynekolog om det idag. Ska nu kolla om det är inkontinens av nåt slag (finns ju flera) annars är det fibro som spökar…
Så nu ska jag skriva upp alla tjottavanor under 2 dygn, går inte närmare in på det….är ju så piinsamt….se ska det lämnas in och bedömas

# 4
Det är för att du rider. Kvinnor till häst får inte såna problem. Bra va?

>>>Malum domesticum<<<
Oioi jag skal genast öka doseringen på ridningen! :D jag visste väl att ridning var skitbra!

# 8
Eller hur? Jag har själv börjat igen på gamla dar. Red som barn och tonåring och har nu som sjuk hittat en FAR-grupp till häst. Det har varit sk*tkul. Trodde aldrig jag skulle få galoppera igen men det fick jag. Dessutom har jag fått köra vagn, något jag aldrig gjort förr. En "en gång i livet" händelse. Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva det. Men nu har jag gjort det!!!
Även jag ska öka doseringen med risk för att bli beroende.
Jag avundas er, ni som har daglig kontakt med hästar.
>>>Malum domesticum<<<
Jag avundas mig själv i bland för den skatt jag har i mitt liv när det kommer till hästarna.. :)

Hästar är så mysiga. Till helgen kommer dotterns häst hem på sommarbete ihop med sin hästkompis.
Det är verkligen sommar för mig. Att vakna och titta ut genom fönstret o se hästarna gå i hagen.
Kunna gå ut o gosa med dom. Prata med dom, för visst kan jag väl det
vi förstår varann.
Däremot så vågar jag inte rida pga mitt knä. Har ju en halvprotes där och känner att om jag skulle ramla av så går den åt skogen. Dessutom så är ju mtt knä så ont ändå så jag vågar inte ta risken.
Så det får bli lite mys på marken istället.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#11 köra! :D

Ja det är ett alternativ men inte med dotterns häst det går inte. Så jag får väl nöja mig med o gosa med henne i hagen.
Tänk att få smeka en mjuk hästmule och prata med henne. Jag längtar tills hon är i hagen för då är det sommar för mig.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag avundas verkligen er som vågar hålla på med dessa underbara djur.. Jag är fullkomligt livrädd för dem, vet inte varför.
Och detta känner de tror jag, för när dottern hade 2 hästar ville jag ju så gärna försöka hjälpa till. Men de kom ju rusande mot mig direkt för attack, och klart jag la bena på ryggen och sprang hysteriskt skrikande in och satte mig i soffan och skaka
. Inte vet jag vad de hade emot mig eller om de tyckte det var en lek kanske…
Jag tycker det ser så himlans kul ut att rida och pyssla med hästar, har alltid önskat jag vågat..

# 14
Stackars dig. Det är inte lätt när hästarna går till attack. 
Men jag förstår dig. Jag slutade rida som tonåring för att jag blev rädd. Inte när jag rider men det är obehagligt att gå in i spiltan. Box går bättre men baktassarna aktar jag mig noga för.
Men med den fantastiska stallpersonalens hjälp blir jag modigare och modigare varje vecka.
>>>Malum domesticum<<<
Jag hade också trängningar oftare än normalt. Läkaren förklarade att det kan bli så att känsligheten för "kiss-signalen" ökar vid fibro, så att man tror att man måste kissa mycket tidigare, fast blåsan inte är full.
Hon kollade ju också att det inte var några andra problem. Sen tränade jag på att inte gå direkt jag kände att jag behövde, och nu är det normaliserat. Trots klimakterium.