Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1134 ggr
kissan78
0

18 av 18 "rätt"

Ja det vart mitt resultat i måndags när jag träffade en sjukgymnast på "Ryggis" (Rygginstitutet) i Sundsvall. Hon kollade igenom alla punkter som kännetecknar en fibro-patient. Min ordinarie läkare vägrar sätta diagnosen på mig på pappret för han tycker inte det ger mig nåt att få det så nu har FK skickat mig på utredning för att se om jag kan jobba o isf hur mkt. På onsdag får jag träffa läkaren så då får jag se om han håller med alla övriga jag pratat med hittills här att det är fibro jag har.  Isf kommer jag (äntligen) få en diagnos!
Folk fattar inte varför jag så gärna vill få en diagnos men ni här förstår säkert hur viktigt det kan kännas.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

alphinna
0

Förstår dig hellt och fullt varför du vill ha en diagnos. Då vet man ju själv att det är en sjukdom man har och inget som man bara inbillar sig eller får höra att man gör…..Diagnosen i sig gör dig ju inte friskare men det skänker en form av trygghet ändå……

Anna-Klara
0

oh, det är ju mycket lättare att reagera och agera när man vet vad man har att göra med. lycka till kissan..

TjockaBerta
0

Till en början ville jag inte ha en diagnos men sen kom jag på att det underlättar för FK att koda mig i sina papper. En administrativ åtgärd m a o!

>>>Malum domesticum<<<

kissan78
0

Jippi!! Eller vad man ska skriva… Nu har jag fått min diagnos, solklar fibromyalgi sa smärtläkaren! Fick även tips på motion som passar mig o förslag på en del mediciner mot min depression som är bättre än citalopram som jag äter som även ska dämpa värsta värktopparna! Äntligen kanske det börjar hända något!!

Till alla som är tveksamma till utredningar, var inte det! Det är iaf (än så länge) bland det bästa som hänt mig! Men ett tips är att få komma till ett ställe som är oberoende o inte "ägs" av fk.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

alphinna
0

Grattis…..eller hur man nu ska säga *skrattar* Hoppas nu att det vänder och att du får en tillvaro som du vill ha den och att det blir så bra det nu är möjligt……

fibro
0

Bravo, bravo :)  Klart man vill ha en diagnos på sin smärta, hur ska man annars komma vidare och hitta ett drägligt sätt att leva med det..

Hur vet man om någon man har att göra med är "köpt av FK??"…

alphinna
0

Står….*Tillhör Försäkringskassan* i pannan…….*skrattar* näää jag bara skojade. Det är väl om det är FK som skickar dig till någon person eller inrättning som man kan ana det…..

fibro
0

Jahaa, är det sååå enkelt *LoL*

Jamen om FK skickar en så fattar man ju, och det är onödigt att infinna sig….då är det ju lixom kört på förhand

kissan78
0

Jag blev hitskickad av FK men Ryggkliniken är en oberoende enhet iaf, sen finns det dem som delvis ägs av FK o där är dem visst mkt sämre, det är iaf vad jag fått höra från många av dem som är här nu, nästan alla andra har varit på utredningar på andra ställen tidigare o inte varit direkt nöjda. Här har jag inte hört någon klaga! Supertrevlig personal, god mat o en allmänt glad stämning trots att alla här har värk på div ställen. :)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

fibro
0

#9 Det är ju jättebra när det funkar, allt blir ju så mycket lättare då. Jag väntar på att komma till smärtenheten och hoppas det blir bra, jag är iallafall positiv till det Skrattande