Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1134 ggr
Rita-S
0

OT Sol ute, sol inne..

…sol i hjärtat, migren i sinnet..

Ja vad skal man säga. Stekande sol, vovven lekar hot-dog vid att spela rollen som grillkorv på terassen, och jag vet jag får akta mig så jag inte får migren nu. Nu är ryggen skapligt bra, fibron är lite på retur igjen, men nu kommer den stora migren-sesongen. Jag har sett över mitt förråd av imigran.

Men, jag tänkte forsöka börja om med at bearbeta min bok denna hälgen, jag har massor med tid! :D Jag kan ta laptoppen med på terassen under fläkten och jobba där ute. Underbart!

Och sen får jag ändå vakta mig för solsting och migren på samma tid. Tur vi har överbygg på terassen så är jag iaf litegrann skyddat!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Paddiz
0

Håller tummarna för att du slipper migrän. Finns absolut inget värre. Har haft det nu varje morgon den senaste veckan.

Ha det gott.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Rita-S
0

jag har styrt undan migrenen i dag iaf, Får se hur det blir med rästen av hälgen,

Jag lyckades även styra undan solbränna i dag med, jag var klok och smörjde in mig med lotion innan jag åkte ner i stallet. Torr hud brinner lättare än fuktig hud.
I morgon lär jag kanske hämta fram solkrämen så jag inte bräns vid, om det fortsätter va soligt.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

[Tassy]
0

Usha! I fjol sommar hade jag ett rent h*vete med värmen och fibron, i år har jag för första gången någonsin blivit soldyrkare! Det är så skönt med värme på kroppen, oh sol är livet Skrattande

TjockaBerta
0

Vaknade värkfri i fredags. Det är skillnad mot när det regnade och bytte från lågtryck till högtryck. Då var jag dålig. Haft en mycket jobbig helg så i morgon räknar jag med"vilodag". Ligga ner mao. Men värmen betyder så enormt mycket i mitt fall.

>>>Malum domesticum<<<

Mamadragon
0

JAg är rödhårig, har migrän och allergier mot både gräs o stickande flygfän.

Jag har med andra ord lärt mig att akta mig för solen och värmen och sommaren. Har alltid ansett att enda fördelen med sommaren var att det är då man pysslar med sin trädgård och odlingar.

Och då gör man det i skuggan med stora hattar och massor av solkräm.

Nu säger min KROPP att den vill ha värme!!!! Den dras ut mot solljuset som flugor till ett ljus. Men, mitt HUVUD vill vara kvar i skuggan med en ispåse på pannan.

Hur löser man den konflikten, vänner???

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

Rita-S
0

#5 jo det är samma dillemma som jag har det.. :( jag får himla lätt migren på sommarn medan rästen av kroppen mår bra av värmen…