Fräscha grodor..
Jag är inne i en period då grodorna frodas runt mig.
Ett par av dem är:
Jag höll på att moppa golvet och skulle sköja ur moppen. Men inte satte jag den i hinken inte utan den hamnade i toastolen..
Jag tvättade och skulle bära upp ett par blöta skjortor som jag torkar på galge i lägenheten. Men istället för att ta upp skjortorna så tog jag upp tvättpåsen..
---
Sen måste jag bara berätta om en fond som jag blev beviljad. Jag skulle få 2000:- i presentkort på Svensk handel.
När presentkortet väl kom, så gällde det i en herrbutik.. Snacka om att den personen som skickade det gjorde en groda! Tyvärr har jag inte fått tag i dem vare sig på tfn eller via mail så nu återstår bara att skicka ett kort.
Sara

Moahahaha….ibland ska man inte kliva ur sängen *nepp* Kan tro att du efter den dagen ändå kanske fick dig ett gott skratt av alla tokerier……
Jo, det är ju det bästa. Man får sig ett gott skratt. 
Sara
Min farmor brukar säga "Kan man skratta av sig själv så kan man leva med det med." och även om det inte alltid är så lätt att skratta av ens fibroproblem så har hon en poeng! :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Tänk vilken klok farmor du har…..humor och skratt underlättar….
Kan man raka armhålorna med tandborsten? 

Sara

Idag på mors dag så skulle vi passa på att fira sonens födelsedag. Den är inte nu men mormor åker bort i två veckor och ville fira honom innan.
Vi bestämde då att beställa en smörgåstårta och göra en jordgubbstårta.
Jag skulle då göra tårtan men orkade inte baka bottnarna. Min man erbjöd sig att handla hem färdiga bottnar.
OK, sa jag. Köp då tårtbottnar, vaniljvisp, vispsgrädde och färska jordgubbar.
Det skulle han göra. När han skulle åka hem så ringde han och sa att jag glömde köpa tårtbottnar så jag får vända tillbaka.
Han hade köpt vaniljvisp och vispgrädde och färska jordgubbar, tyckte sen att det var väldigt lite i korgen så han tog ett paket grillkol också. Men inga tårtbottnar.
Vilken tur för honom att han inte kom hem utan tårtbottnar och räckte mig ett paket grillkol, då hade jag inte varit så värst glad. Nu skrattade jag bara åt honom.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#5 Ingen aning, men man kan inte vaxa bikinilinjen med den iallafall 

*6…..alltså en tårta på grillkol tror jag inte är så där värst smaklig hehehe där hade han tur som en tok som vände…..
*5 ….aldrig testat, men håller nog mer på en rotborste i så fall…..
#8 skulle säkert fungera om man ätit nånting giftigt innan? 
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

9…..aktivt kol
ja just ja, men om man funderar på och använda det på grillen så får man nog vissa problem…..*skrattar* men man kan rena grillen om inte annat……

A propos, grodor
"Man måste kyssa många grodor innan man hittar ett svin"
>>>Malum domesticum<<<