Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1432 ggr
anaprincess
0

Fick min diagnos idag

Efter sex månaders väntan fick jag komma till reumatalogen idag. Och dom hittade ingenting, alla prover såg bra ut och dom hittade ingenting. Så han fastlog att det måste vara fibromyalgi, då ingen annan förklaring finns.

Ska nu tillbaka till vårdcentralen och diskutera med läkaren där hur vi ska gå vidare :/ men tänker byta läkare då hon va den som sa till mig att jag inte kunde ha fibro då jag är för ung.

Rita-S
0

jag tycker kanske inte det är passande att säga "grattis till diagnosen" direkt, men det måste iaf kännast skönt att ha et namn på vad som händer i kroppen iaf eller hur?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

LisaAx
0

För ung? Det var det fånigaste. Även om det är vanligare med fibro när man är äldre så finns det inget som säger att man inte kan ha fibro när man är yngre. Gaah. Du gör rätt i att byta läkare.

Mamadragon
0

Säger samma jag. "grattis" till att äntligen få diagnosen så du vet i vilken ände du ska "ta tag i din tillvaro" och grattis till att ha fått det när du är så ung. Alla läkare jag har varit hos har sagt att man har lättare att lära sig hantera allt det jobbiga ju yngre man är när man får diagnosen.  Vet inte om det stämmer men, det lät ju bra iaf

Jag själv är 25 år, för 13e året i rad Oskyldig (myndigheter påstår att jag är 38 men det kan jag aldrig gå med på) och har haft den här mer eller mindre ständiga värken så länge jag kan minnas. Det är först nu på senare år som läkarna gått med på att det inte är "växtvärk", "träningsvärk", "sträckning", influensa (!!!) osv…. Man kan VISST få det när man är ung.
Så, byt läkare, lycka till med att "landa" i tillvaron och välkommen i gänget *kramar*

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

anaprincess
0

Tack för era svar, visst är det mkt att smälta nu med alla tankar. Och kan ärligt säga att jag inte ser så ljust på framtiden. Men det är bara att kämpa vidare som man säger.

Kram

Anna-Klara
0

Det är en process du måste gå igenom. Typ en sorgeprocess. Men jag lovar, det blir bättre  :)

Kram