Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1961 ggr
Virvelvinden
2009-05-10 02:18
0

Kortizonsprutor

Ger man sånt nuförtiden?

Har så uuuurrrront emellanåt i en axel att tanken slog mig att en kortizonspruta kanske skulle vara på sin plats.

Nu vet jag ju också att med fibromyalgi så finns ju kanske inte värken på den platsen den känns så det kanske inte hjälper.

Vad tror ni?

Rita-S
2009-05-10 10:07
0

Jag vet att fler får det för olika saker i norge än iaf, men dom är lite försiktiga med att ge för ofta och för mycket. Vet dock inte hur det är i sverige.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Jezzz
2009-05-10 12:41
0

När jag får mina blockader (får Narop, ett långtidsverkande bedövningsmedel) , får jag iblande det blandat med Kortison. Vet att en väninna oxå får kortison när hon får blockader. Så det är inte såååå himla ovanligt vad jag vet. Dessutom kan man ge enbart kortison i vissa fall om det är inflammatoriskt. Pappa o flera andra jag känner har fått  det, även om de inte har fibromyalgi.

/Jezzz

mongu
2009-05-11 23:41
0

Man ger fortfarande kortisonsprutor de har ofta bra effekt på inflammationer.

Men det krävs att läkaren är duktig på att sticka på rätt ställe. Dessbättre så är dom flesta det.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Virvelvinden
2009-05-13 18:32
0

Var hos doktorn i måndags men han tyckte inflammationen var så utbredd att det inte var lämpligt med spruta. Fick 2st alvedin i komb med naproxen ist 2ggr/dag i 10 dagar.

Visst jag har mindre ont men tyvärr tror jag det blir som vanligt igen efter kuren.

Har tänkt på att när jag ligger på sidan så har jag som en tärande molande värk o bäckenet som som känns som om den förgiftar kroppen. Låter konstigt men jag tror ni förstår.

mongu
2009-05-13 20:18
0

Ja då den värken känns igen. Den är verkligen tärande.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

lola45
2009-05-25 16:41
0

Ja sprutor… dom är bra för jag hade sån yrsel o då fick jag 2 sprutor mellan skulder bladena. O yrseln försvann ( just då) .
För man blockerar o lurar musklerna o slappna av.

Men skönt kan jag ju inte säga att det va.

Men det hjälpte