Ot godmorgon 24 maj
Godmorgon på er 7 månader kvar till julafton !!! Hoppas vi får njuta av en härlig sommar där imellan !
Jag sitter oc försöker vara tyst gubben kom inte hem förän vid 5 i morse och beöver sova ett par timmar till ! Mina föräldrar kommer idag och ska hämta sin vove som varit här ett par dagar. Dagen till ära ska vi äta så mycket gott. Börjar med att fika på mina goda muffins jag bakade igår och mina sega dajm maränger.Sen ska jag och mamma iväg till en plantskola. Pappa och fredrik får väl börja på maten som består av grillad flanksten som legat i marrinad i 3 dagar, rotfrukter i ugn, sommarsallad och en annorlunda salsa som jag gjorde i går, sen grillade majskolvar också, som jag älskar, Till efterätt har jag gjort en vaniljpannacotta som ska serveras med björnbär….mumsmums….sen lär vi va mätta och trätta. Fredrik ska i väg på möte i kväll och jag ska tvinga med grannen ut på en powerwalk…ivärsta fall får jag gå själv. !
Hoppas ni alla får en alldeles underbar dag !
Jag började dagen halv sju i dag med att åka ner i stallet och hjälpa en kompis med morgonfodringen. Hon ramlade mitt i veckan och slog axeln ur led så hon har bara en fungerande arm. Lite svårt att fodra örsiga hästar då vet jag!
Skal strax ned och sätta över skitfia i gräshagen så hon kan gräsa några timmar, sen ner och flytta över henne igjen :) Om inte jag får Nathalie att göra det för mig då.
Tänker nog vila några timmar på soffan nu, skal bara sätta på en tvätt.
Annars blir det lat dag. Funderar på att göra fråsiga vafflor i dag till eftermiddagsfika. Det vore nog mumma!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Åh vad gott det låter Linasvovvar!För mig blir det filmdag,ska se en skräckfilm.Ha det bra!