Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 3694 ggr
Thea
0

Ischiasvärk? B-vitamin?

Nu vet jag inte riktigt om detta har att göra med fibro, men eftersom det finns så mycket samlad erfarenhet här ang värk och smärta och jag har en fundering så vänder jag mig hit. Flört

Jag har för första gången drabbats av ischias värk. Eller säg så här, jag har sen jag fick en spricka i korsbenet för ca 3 år sen haft känningar av ischias. Det har inte varit mer än "vad konstigt det känns i benet idag".

I skrivandets stund gör det ONT!! Rynkar på näsan Jag kan inte sitta för länge utan måste upp och röra lite på mig då och då. Jättekul med en massa datorarbete idag! *not* I em åker nog datorn upp så jag kan stå och arbeta….

Nu till min fråga: Jag har en kollega som är utbildad apotekare i ett annat land och denne föreslog att jag skulle äta b-vitamintillskott. Ett komplett sådant med så många typer av b-vitaminer som möjligt. Enligt kollegan är tydligen b-vitamin ett traditionellt hjälpmedel mot nervvärk. Är det någon här som provat och har erfarenhet? Det skadar ju inte att prova eftersom b-vit är vattenlösligt.

Jag hoppas innerligt att detta är en engångsföreteelse, för det räcker med värken i armarna vid dåligt väder! Mer önskar jag inte! Skrikandes 

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Tatsja
0

Jag har ischias och äter b-vitamin. Men inte hjälper det mig. I och för sig, så har jag en cysta precis där ischiasnerven går ut, så den hjälper till. Fast jag har hört att b-vitaminsprutor är bättre och kan i vissa fall hjälpa

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Thea
0

Tack för ditt svar!

Troligvis är B-vit sprutor bättre. Kroppen borde kunna tillgodogöra sig det bättre. Men jag älskar min "boppa" (b-jäst) på yoghurten! Nu har jag ätit extra b-vit i fyra dagar och sen igår em har jag inte haft ont i armarna…. Placebo eller verklighet?

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Tatsja
0

Hoppas det hjälper dig. Jag är tvungen att ta till lite starkare tabletter, när värken är som värst.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?