Jag snart upp! Orkar inte!
Fan, har så ont i min svank att jag går och lipar här hemma. Att ta sig till toaletten är en match. Ändå måste livet gå vidare :/ Barnen ska hämtas, jag måste sy trollkläder till sonen tills torsdag…
Men jag har så ont!
Ryggen värker och jag känner mig stel i övre delen av svanskotan, över hela ryggpartiet. Stå gör jätteont, sitta fungerar ett tag men att ta mig från sittandes till ståendes är en pina. Vill inte ringa läkaren, känns som det inte går att göra ngt. Har knaprat ipren, men vad hjälper det?
På fredag är det tänkt att vi ska åka till Göteborg och bo på hotell med ett annat par, äntligen helt barnfria och hundarna ska vara på pensionat över natten. Men hur 17 ska jag klara det?? När jag för en gång skull äntligen ska göra ngt så blir det såhär *gråter*
Vi ska gifta oss 29 augusti och vi skulle ju ha det så mysigt med barnfri hotellnatt, äta middag, prova ut vigselringen, kika på klänning mm. Men nu kan jag ju inte ens gå… f-n.
Detta blir ett gnällinlägg, ber om ursäkt för det. Men jag är så trött på att aldrig kunna leva ett någorlunda normalt liv. Finns alltid begränsningar, jämt. Oavsett vad man ska göra…

Gnäll på bara! UUUUUT med skiten! Känner med dig, men vad hjälper det dig just nu. Har du ingen som kan hjälpa sy trollkläder? eller bara försöka hitta ett säckvävstyg och ett rep att 'sno in ungen' i? Alltså, som utklädning - inget annat *fniss*
OCH varför inte ringa till läkaren o gråta? många gånger är det då de verkligen lyssnar.. eller i alla fall inbillar jag mig det…
Kramar.

Nu måste jag fråga.. Hur kan ni ringa till era läkare och gråta??? hmm.. När jag ringer dit så får jag prata med en tjurig tant som säger att läkaren är upptagen och vill jag prata med honom/henne så måste jag boka tid… hmm.. och då får jag tiden efter tvåveckor och då mår jag ju bättre..
Hoppas att ni förstår vad jag menar..
och jag tror du klarar detta.. jag vet hur det är att ha stunder som man bara vill ge upp.. har många såna stunder varje vecka.. men vad roligt att du ksa gifta dig.. GRATTIS
// Nyfiken Jenny

Jag var också så där uppgiven av värk och trötthet tidigare i veckan. Jobbarkompisar och välmenande väninnor sa
- ja men du måste tänka på dig själv.
-Du kanske har lite mycket ikring dig.
Ja men hur i hela friden ska familjen funka om inte jag fixar och skjutsar och ordnar.
Min man är ju utomlands i tjänsten för jämnan och färäldrarna bor ca 12 mil bort och är ändå för gamla att räknas som hjälp.
Alltså hänger det på mig!

# 0
Hur mår du nu? Är det lika illa?
Vilken toppenläkare du har. 1, du får boka tid. 2, du får träffa läkare inom två veckor. Kanon!
Nyligen blev jag nekad två gånger inom två veckor att beställa tid. Min särbo däremot fick beställa en tid åt mig när han ringde upp eftersom jag misslyckats. När jag väl lyckats beställa tid tar det 51 dagar tills jag får träffa min läkare. Då är man antingen frisk eller död eller så har man lyckats glömma vad man ville.
>>>Malum domesticum<<<
Oh vad jag lider med dej!men snälla du åk in akut och tala om att du inte står ut längre och att du måste få medicinhjälp.Så där ska man inte behöva ha det.Tänk på dej själv så du mår så bra det går iallafall, först då orkar man med andra.Grattis oxå till det stundande bröllopet!Måvälkramar

Man blir ju livrädd av att höra hur det är i sverige.. med sjukhus och vården i huvudtaget.. Fan det är ju sjukt..
// Nyfiken Jenny

#2 Med 'läkare' menade jag nog mer 'någon inom sjukvården'. Ber om ursäkt för missvisande ordval.