Arbetsprövning=Skov
Ja då är man på väg in i ett helvete igen då! Suck. Jag vet var mina gränser går men inte f-kassan och arbetsgivaren men det är jag som får lida. Arbetsprovar "bara" 4 timmar extra i veckan men eftersom jag knappt orkar med 50% så blir det kaos i min kropp.Planen är 75% till midsommar ja ja.
Känns som om en lastbil kört över mig i natt, sen stoppade någon in bomull i mitt huvud och hällde i lite sirap så hjärncellerna skulle sega sig i tanken Någon hugger mig med en kniv i foten med jämna mellanrum och har spikat fast en stor bräda på baksidan av min kropp, uppifrån huvudet ner till fötterna. Ansiktet hettar och jag har migrän varenda dag. (spikmattan är min bästa vän just nu)
Men annars är det bra! Ja är inte bitter, bara sjuk i fibromyalgi.
Usch :( jag hoppas det är förbigåande tilvännings-skov för din del så det ger sig igjen..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
jag ska ochså ut och arbetspröva snart, jag har varit sjukskriven i 3år. jag vill inget hellre än att få komma ut och jobba, men det som kan vara ett hinder är ju den förbaskade värken. jag hoppas vekligen att det ska gå, för jag får arbetsträna med det jag vill,eftersom jag är undersköterska ska jag vara på ett apotek som apotekstekniker.Går det bra ska jag läsa till apotekstekniker på distans 1 termin.
Hoppas att det är övergående kan man ju alltid…
Jag har endast varit sjukskriven helt i tre veckor jan 2007. Sen har jag arbetat halvtid hela tiden. Med vissa dagar hemma har jag klarat av min situation. Jag kan inte förstå hur tid kan göra att man blir friskare? Den tiden jag har varit sjukskriven har jag lagt på träning och avslappning men nu när jag har längre arbetsdagar orkar jag inte träna. Vad händer då? Jo jag blir sjukare. Det är bara att bita ihop och kämpa, fast jag vet hur det slutar till sist…
Hoppas att det funkar bra för dig sunkan. När jag insåg att jag inte kunde jobba kvar som städerska på en skola, så skolade jag om mig inom administration. Det var ett jätteroligt år fast jag var så trött och sliten. Blev sen omplacerad och fick ett lättare jobb inom administration. Tack vare det har jag klarat av halvtid.