Fått diagnosen fibromyalgi
Hej alla!
Tänkte att detta kan vara en bra plats att få skriva av sig lite.
För 1½ månad senad så fick jag diagnosen fibromyalgi… Känns lite som om jag fick den i brist på annat.
Jag har i flera års tid sökt läkarhjälp för extrem trötthet och för att jag har ont i kroppen men utan att det berott på något. Alla prover är helt perfekta och jag är hur frisk som helst, vilket i och för sig är bra.
Min läkare är också bra… Han har låtit mig våndas nu i ett par år för att se om jag verkligen har ont och att jag inte simulerar och nu senast när jag utreddes så talade han om för mig att han misstänkte fibromyalgi och det gjordes åter igen mängder med prover för att utesluta allt annat.
Mina symtom i korthet är följande:
- Svårt att sova. Drömmer mycket mardrömmar och kommer aldrig ner i den djupa sömnen som gör att man känner sig utvilad. Vaknar på nätterna, vrider och vänder mig.
- Ont i muskler och leder. Har mest problem i händer, armar, höfter och ben/fötter. Påverkas av väderomväxlingar, varmt och kallt.
- Ont i nacke, axlar och huvud
- Känner mig ofta febrig och svullen och tror att jag är sjuk.
-Yrsel, illamående och dimsyn
Har fler symtom men behöver inte skriva alla.
Jag har ganska svårt att acceptera att jag har fått detta och vill gärna fortsätta precis som förut. Jobba hårt, lyfta, bära och bara vara precis som vanligt men jag märker att det inte funkar.
Jag fick tryptizol utskrivet av min läkare som jag tar till natten och det får mig att sova bättre, utan mardrömmar och jag känner mig mer utvilad. Mot smärtan hjälper det inte så mycket mer än att jag känner mig mer lugn och avslappnad.
Känns i alla fall bra att det finns bra info att få här på nätet… :)

Hej och välkommen.
Låter som om det är jag som skrivit alltihop. Stämmer precis.
Jag går hos en naprapat som tror att allt går att träna bort. Visst det är väl bra att träna men ibland orkar ju inte det.
Vi lär höras mer här på sighten.

Välkommen hit!! Här finns det stöd och kunskap, hoppas du kommer att trivas! Även om det är en dom att få fibromyalgi så finns det sååå många saker som hjälper olika personer så det är bara att testa på och försöka hitta ditt sätt att klara vardagen!
Hörs!! =)
Välkommen i gänget skal du va! Förhoppningsvis får du hjälp av dom här som har något erfarenhet med att leta sig fram till sådan som kan hjälpa :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Välkommen.
Säger som #1 kan nästan tro att det är ja som skrivit det. Tyvärr då har jag dr som inte vill sätta diagnosen fibromyalgi. Kan känna att det är jobbigt att hela tiden behöva försvara sig mot de flesta jämt och ständigt. Svårt att aldrig bli trodd.

Välkommen hit!
Hoppas du ska hitta en hel del hjälp här.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Hej! Det måste ändå vara bra att ha fått en diagos. Jag själv gick i nästan 2 år med ständig värk utan att veta vad det var. När jag sen fick diagnosen så ville jag ändå inte acceptera det. Jag har nu haft fibro i 8 år och har fortfarande svårt att lära mej leva med den…jag och sjukdomen för nästan en daglig kamp och tyvärr så vinner alltid sjukdomen. Jag hoppas att du kan få de råd och stöd du behöver och att du har anhöriga och goa vänner som kan stötta dej i detta.
Mvh Jessica
Välkommen hit!
Jag sällar mig till gänget som säger att det du skriver kunde lika gärna varit jag. 
Här är en till som är ny på sida och som har fibro.
#8 Välkommen hit!