Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3296 ggr
mangsa
0

Allergi-fibro!?

Hej alla värk vännerCool

Undrar om det är någon mer än jag som har fått allergi i samband med fibron?? Jag har blivit allergisk mot gräs, katt.. sen vet jag inte, vissa saker jag äter, sen till min stora fasa klarar jag inte av att dricka rödvin längreGråtermår inge bra, får hjärtklappning, mardrömmar/alt sover inte. svettas….

Många hälsningar Jenny som tycker att det är underbart med värmen för kroppen;)Skrattande

Rita-S
0

jag har fått mer kjänsliga slemhinnor, underlivet, näsa eller vart dom nu sitter. Jag reagerar därmed lindrigt på pollen men oavsett hur många pollentest jag tar hos läkare ger den inget utslag, det är inte mitt immunförsvar som reagerar på pollenet, det är mina slemhinnor som är överkänsliga säger min läkare. Vilket även förklarar varför antihistaminer inte hjälper sådär mycket på min reaktion heller..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

jecki
0

Jag har blivit mer och mer överkänslig sen jag fick fibro…överkänslig mot tvål,mat pollen mm. Pollenallergin har bara blivit värre och värre. Det värsta med födoämnes allergin är att jag aldrig vet vad det är jag inte tål…ena gången kan det vara nötter..sen kan jag äta det,en annan gång tål jag inte tex tomat

mayolica
0

Jag har fått allergier och överkänslighet mot flera saker efter fibron,allergierna påverkar oxå smärtan. Jag har tex fått doftallergi och i samband med dofter får jag oxå mycket fibro-smärta i kroppen förutom allergireaktioner.

~ mayolica ~

mangsa
0

Hej alla!

Skönt att jag inte är ensam.. Det är dock inte kul att ha blivit allergisk som vuxen,,,,,,,…

Rita-S
0

#4 inte alls, men man kan ju hoppas dom receptfria medikamenterna fungerar. :)

Jag har tur som inte har nån direkt allergi, men det lindriga besvär jag har som fölgd av överreaktiva slemhinnor löser sig med vanlig saltvattensprej

dock får jag ju spreja fler gonger om dagen ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Tassy]
0

När jag har mina skov blir jag överkänslig emot det mesta, allt ifrån mat till damm och olika lukter etc, men när skoven lägger sig lägger sig även överkänsligheten.