Snarkplåster!!

Har inte hört om snarkplåster är bra. Min man använder Silence som finns att köpa på apoteket. Det är en spray som man sprayar ner i halsen - smakar mint. En flaska ska vara i ca 30 dagar. Min man är inne på sin tredje flaska och han började den 3 januari - dvs han har haft tre flaskor på snart fyra månader.
Den hjälper på min man och det känns skönt att slippa hans andningsuppehåll och snarkningar som säkert oxå väckte grannarna =O) Visst kommer det snarkningar ändå men inte i den ljudnivån som han haft förut. Om han tex. går upp fyra på morgonen - åker på kattutställning - kommer hem sju på kvällen - försvinner till jobb och sedan kommer hem halv sju på morgonen - ja, då snarkar han mer än i vanliga fall.
Värt att rekommendera.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Snarkplåster e oxå receptfritt på apoteket. 10 st för 60 kr ungefär.
Ja snarkningar kan man bli galen av, så det e skönt att det börjar komma sånt som funkar.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Morsan har provat dom och hon sa att det inte funkat att dom inte ens fastnade och ändå hade hon gjort som det stod på paketet :/
Dom fungerade jättebra ett par månader,sen hade dom ingen verkan.
~ mayolica ~
Jag tror det beror på anledningen till snarkandet. Min mann har absolut ingen hjälp från dom alls. Hans anledning är att han krossat nosbenet 4 gonger och därmed täpps till i näsgongen under natten, och det spelar ingen roll om han använder snarkplåster eller inte.
Det finns även snark-vatten man skal gurgla med bak i halsen som gör att man inte snarkar, hjälper då heller inte då det inte är där hans problem är heller.
Men det är alltids värd att prova då det inte är en stor utgift att köpa ett gäng snarkplåster :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag har testat olika sorter och de har ingen som helt effekt. Precis som någon annan skrev så fastnar de inte ens och om de mot förmodan skulle göra det så ramlar de bort efter någon timme. Näsvidgare i slilikon hjälper inte heller på mig, men de sitter ju ändå kvar bättre.
Men som Rita-S skriver beror det säkert på vad orsaken till snarkningen är.