Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: övrigt-smärta
Läst 1793 ggr
annemaria1962
0

härligt med våren!!

ABSOLUT!! men… det gäller o kunna "ta" emot den med förstånd!… mitt hade då flugit ut i vårvädret!! Förvånad såg ju allt som borde göras! smutsiga fönster, tråkiga gardiner… löven på gården… och ENVIS, O TJURIG, som jag är! nu kratta jag löven där ute igår! var tung o massor med löv, ju!! Rynkar på näsan men jag envisade!… det blev ju fint! min sambo gav mig massor av beröm!! Glad men IDAG!! jag har ont ända trån fingerspetsarna… ner till fotsulorna! har fått kämpa i natt med en jäkla värk!! mår illa!! och är HELT SLUT! går bara int o beskriv hur de känns! GråterRynkar på näsan

det var jäkligt dumt!! men de e klart… de BLEV fint! SkrikandesFlört

MEN NU, blir det o vara jäkligt försiktig framöver. så jag ska kunna njuta verkligen av mina älsklingsårstider!

men visst! jag är lessen för att allt, som förr var ju ingen större sak o göra. nu är som att försöka klättra i berg!

det gör mig ledsen, verkligen! jag MÅSTE lyssna till min kropp,

vad mitt sunda förstånd EGENTLIGEN säger till mig! SkämsGlad jag vet ju att det lönar sig i längden! men.. får nu i några tunga dagar framöver… sitta ute o njuta av den lilla blom- o gräscirkel som nu e renkrattad mitt på gårdsplanen… det känns ju tungt Gråter

men har ju fått mig en läxa, igen! o nu ska jag verkligen följa den!

hoppas alla här ska få njuta av vår o sommar i allafall! Skrattande men ta de lungt! det blir bäst så, ändå…

Rita-S
0

Våren gör knäppa saker med mig med, tar mig  helt ut på saker, skitroligt just då men inte dan efter vet jag ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

IaMiaMaria
0

Här har vi en massa snö kvar så dte går inte att göra något annat än att göra det jag har gjort idag. Suttit en timme i solen mot husväggen och bara njutit =)

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

annemaria1962
0

#1    ok! det blev nu så i mitt fall. säger inte att jag inte kände av något under dagen jag höll på !! men det var som att ALLT jag varit tjurig o ignorerat, då, under dagen.. det kom iflerdubbel bemärkelse nu dagen efter. o i natten som varit förstås! Rynkar på näsanGlad

de dumma är ju att jag vet ju, vad jag kan o inte kan! särkillt då de gäller tyngre göromål! men så ibland… då gör jag allt precis tvärt om, i allafall. men… har nu blivit påminnd! att ska jag kunna verkligen glädjas o njuta NÅGOT åt de jag vill hjälpa till med, då e de; precis som vanligt!! TA ALLT I SMÅ "PORTIONER" Oskyldig 

man får saker gjort ändå… o så kan jag faktiskt be min goa sambo om hjälp… bara inte allt ska hända NU:…. som jag ju vill! SkämsGlad  och ändå glädjas åt dessa årstider!!

TjockaBerta
0

Jo, och fönsterna behöver putsas!

>>>Malum domesticum<<<

annemaria1962
0

jodu!! det är ju oxå något som ska in, i denna vår! Flört men nu får jag ta det lungt. som sagt ska ju kunna njuta av det som kommer nu av vår o sommar  Skrattande det gör man inte om man får gå omkring o må dåligt, när kroppen säger ifrån. det ger ju ingen njutning.

Rita-S
0

usch säg inget om fönster! >.<

jag borde tvätta mina…

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Tatsja
0

MIna ser jag nästan inte ut genomRynkar på näsanOm jag hade råd, skulle jag ta ett företag att putsa dem. Nu får jag hoppas sonen hjälper mamma med det.

Verkar som om våren kom av sig. Idag är det snålkallt och blåsigt. Temperaturen ligger runt nollan. Usch. Detta gör att ischiasen blir värre. Sen efter att jag ramlade i söndags, så känns inte protesen som den ska.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Virvelvinden
0

Hade tur, de som putsar fönstrena på jobbet kom in med visitkort. Jag bokade dom till i torsdags. 21 fönster både ute och inne tog 1,5 tim! kostade bara 508 kr. SÅÅÅÅÅÅ värt pengarna!

Idag har vi grått väder igen. Har legat deckad i feber när solen skinit ute. Nu när jag är igång igen sitter väderomslaget i kroppen! Gör också ett test utan Gurkmeja för att verkligen se skillnaden. Och det ÄR skillnad!!!

Ikväll ska jag på storseans!!! Intresserade?

TjockaBerta
0

Jag flyttade från villan för jag kunde inte sköta om den efter att sambo insjuknat svårt. Bestämde mig för nyproduktion. Det betyder att man köper grisen i säcken då man inte kan titta på lägenheten eftersom den inte är byggd då man reserverar den. Alltså, sedan flyttade jag in i min sprillans lägenhet med fantastisk utsikt och upptäckte att allt är glas. Jättestora glaspartier i vardagsrummet, helglasad altan med ett glasräcke utanför, dvs dubbla ytor att hålla rent. Även de andra rummen har STORA fönster ni vet så där som man bygger nu för tiden. Vilken miss. Som det är nu ser man inte så mycket av utsikten pga bristande putsning.

>>>Malum domesticum<<<

annemaria1962
0

de e ju tur att man kan se på problemen med en viss glimt i ögat! annars skulle man ju bara inte orka! Glad

Tatsja
0

#8 Var bor du då? Är det långt från Köping. Här tar de runt 1500. Bara för att det är 2-glasfönster som går utåt. Träramar som värden inte underhåller. Men jag hoppas jag kan få hjälp av mina söner.

Väl mött, Tatsja

rockygubben
0

Känner mig mycket piggare nu när det är vår.Det blir många turer med mopeden och promenader med hunden.Cool

TjockaBerta
0

Det är så skönt när hunden ska morgonkissa och jag inte behöver rigga mig i scooterdräkt för att gå runt kvarteret. Visst är livet enklare!

>>>Malum domesticum<<<

annemaria1962
0

jaaa, det är verkligen fantastiskt bekvämt! en klar fördel med denna årstid…Skrattande allt känns mycket enklare, då man ska utanför dörrn

Tatsja
0

Enda nackdelen är att man inte kan gömma övervikten så lätt.Obestämd

Väl mött, Tatsja

Rita-S
0

Jag krattade i trädgården i går. Inte så länge, bara en fjärdedel, och hadde tänkt forsöka ta rästen i dag. Saved by the bell, det regnar! ända anledning för att va glad för regn kanske? Annars mår jag ju skit när det regnar.. Tungan ute

Virvelvinden
0

Jag bor i Kristinehamn. Är fortfarande lycklig över mina putsade fönster.

Ska rensa lite rabatter idag. Får se hur jag orkar. Har fått sova middag varje dag på sistone. Men jag gör det en kortis hellre än att gå och må dåligt hela dan.

Tatsja
0

#17 Det är en bit ifrån mig det. Hur är det hushållsnära tjänter? Får man dra av för fönsterputsning?

Väl mött, Tatsja

Virvelvinden
0

Ja det får man absolut!

annemaria1962
0

har precis kommit hem från norrland. har varit o hälsat på mina söner i bl. a Boden. men,, hhhuuuvvvaaaa…. det var vinter!! massor med snö! o kallt fick en chock!! DUMT, för har ju ändå levt större delen av mitt liv i dessa trakter o liknande, även i Finland. Skäms men man glömmer visst!!?? så jag frös o klagade hur hemskt de var! Rynkar på näsan men efter några dar, så hade jag ändå vant mig. o kunde ju ändå glädjas åt att se mina pojkar igen. men åååhhh, vad skönt o komma hem hit igen! här blommar de o de börjar bli grönt på träden! Boden ska avnjutas på sommaren! men har ju hopp om att kunna åka även i juni eller juli oxå. o DÅ är det verkligen fint där uppe. ser ju fram emot de förstås. Även om jag saknat gubben något hemskt under bara dessa dagar som jag var borta. är tydligen mycket svår att glädja!? SkämsFlört nej.. det var ju bra! som sagt, ser fram emot sommarbesöket! med marknad o annat trevligt där uppe.

Tatsja
0

Min son var snäll i helgen. Mamma sparade massa pengar. Han tvättade alla fönster. Tack goa unge

Väl mött, Tatsja