hälsokosten hiär aj kåmm
Hälsokost spenderar jag mycket pengar per månad på, gör ni?
Jag köper
- Mighty Green
- Liniment
- Icke djurtestat balsam
- Kneipp Badsalt
- kokosolja
- Litomove
allt för sveda o värk osv… 
å dyrt blire…
Mighty Green - vitaminfylld grön drink utan gifter, bra för tarmar, kropp och själ. Minskar mitt sötsug.
Liniment - för ömma muskler och för att mjuka upp kroppen
Icke djurtestat balsam - kör balsammetoden…
Kneipp Badsalt - för avstress, harmoni, balans och ledvärk
kokosolja - ger energi och är nyttigt
Litomove - smörjer leder och minskar atrossmärta

Nej jag spenderar inte så mycket på hälsokosten.. Men köper iaf Ledins Magnesium som jag tar en tablett varje kväll för att kunna sova bättre. Måste ha en ny burk nu för har bara nån enda kvar.. *panik* 
hälsokosten är öppen imorgon också 

Äter ingenting från hälsokosten, så mig tjänar dom inte ett öre på 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

#3 Har 6 mil enkel resa till hälsokosten.. Men ska kanske kanske åka dit imorgon.. annars får jag beställa från bodystore på nätet. :) Det är ju alltid öppet! hehe. Kom på att jag köper ju även zink o selen där! Och så blir det väl alltid nåt mera oxå!
Finns mycket bra!
#4 Är det sant?? Kan man klara sig utan hälsokosten??? 
Hälsokost har jag aldrig riktigt förståt mig på faktiskt..
Det är antagligen okunksap men så är det.
Jag är mer för att äta ren mat och frukt och grönt. Lagar maten från noll, med riktiga färskvaror och timtid vid spisen. Så lite kemikalier och jox som möjligt.

Äter inget från hälsokosten. Har en del andra mediciner och är noga med att aldrig blanda.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag växlar på att köpa Helaflex till gubben antigen på apoteket eller hälsokosten. Sen fiberhusk köper jag där, och annars inget jag kommer på.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#5 hihi…
#6 jag är bara inte så duktig… inte alltid… men grönsaker botar inte värk typ… o ormsalva kan jag inte leva utan
jag litar med på naturmedicin… gör inte ni? äter ni hellre receptbelagda medikament framställda av konstiga ämnen o testade på djur än naturliga preparat?

Hopi: Det går så bra så, serru, fniss
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Jag skulle verkligen vilja tipsa om Kneipp Badsalt. Det hjälper mig oerhört mycket.
Har provat hälsobutikens mediciner, både de som skulle lindra smärta och sömntabletter. Aldrig mer, säger jag. Hjälpte inte mig ett dugg. Även deras tabletter som ska göra att man går ner i vikt. Lura av mig pengar gör de då.
Tror inte på det.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
det var tråkigt att höra
Till hopi
Kan du utveckla det där med Ledins magnesium vad är det och hur funkar det??
Grodan De sa att jag skulle ta valerina natt. Provade i flera månader och blev inte ett dugg trött. Tacka vet jag stilnoct
Väl mött, Tatsja

Catarinas: Jag hörde förut att man kan få sömnproblem om man har brist på magnesium, så tänkte att det måste jag prova! Sov nåt grymt dåligt, låg bara o tvinnade natt efter natt.. När jag började äta magnesium (1 tabl innan läggdags) så blev sömnen otroligt mycket bättre!! Tog ca 2 veckor innan jag märkte nåt. Efter första burken tog slut, då blev jag utan nån vecka, och då sov jag dåligt igen! När jag sen fick tag på en ny burk magnesium, då dröjde det ca 1½-2 veckor igen innan jag sov bättre! Så för mig har det funkat iaf!! Sover som en stock! Så skönt så!!! Det är ju därför man säger att man ska äta en banan innan sängdax, för att dom innehåller en hel del magnesium!
Ledins magnesium innehåller rätt mängd för mig att sova bra iaf! Finns ju Friggs magnesium brus men dom innehåller mycket lägre dos, så tror det kan bli för lite.. Men går ju att testa även den.
Många med fibro har ju brist på vitaminer o mineraler, så jag är då verkligen glad att jag testade detta!!! Sömnen är ju såå viktig!

Grodan..
naturmedicin är inte = ofarligt!
#15 jag har också fått höra att jag borde prova det, men lavendel funkar bra för mig… antingen ett lavendelbad eller så kramar jag bara några lavendelblommor o inandas
#17 näe kanske inte, men jag testar inget som jag inte känner till är bra…
Fast jag har nu hört att vissa bantningsmedel är livsfarliga. Mer finn att läsa för de som kan på iFokus.ifokus.
Väl mött, Tatsja
konstigt ställe att skriva det på…? varför inte på viktminskning-ifokus?
Hopi tack för tipset ska rusa iväg i morron och köpa.

#21 Så lite så! Hoppas du får lika stor hjälp av det som jag!! :) Det är såå skönt att få sova bra om nätterna!

Magnesium hjälper åxå mot myrkryp i benen som kan va en orsak till insomningssvårigheter.
Tar detta varje natt.
Sen köper jag Gurkmeja på hälsokosten, eller rättare sagt hon en naturläkare som har butik. Hon förresten menar att Fibro är syraslagg i bindvävnad och senfästen som kan masseras ut eller minskas med rätt kost.
Där hon menar att syra samlar sig är jag öm som ögat (hon har nog rätt).
Att lägga om kosten är "out of question" för mig. Är allt för glad i GOOO mat. Nåt ska man väl ha när det är så mycket annat som är jobbigt!
*23 Vad är det för mat man ska äta då? 

Syrafritt. Inte fläsk bla. En naturläkare kan ge kostråd men fy jag vill inte.
Jag tar "total nutrient nova" Det är ett fullvärdestillskott med vitaminer, mineraler,spårämnen och aminosyror ,det ökar oxå det egna näringsupptaget från maten till kroppen. Jag köper det hos naturläkare som rekommenderade det för fibromyalgin,har märkt stor skilnad sen jag började med det. "Mivitotal flex"som säljs på hälsokost är samma fast inte riktigt lika kraftigt som det som jag köper hos naturläkare.
Jag tror mer på ett komplett tillskott än att köpa bara enstaka vitaminer eller mineraler.
När det gäller vissa andra kosttillskott eller naturläkemedel så måste man tänka på att det finns mycket som kan krocka med vissa vanliga läkemedel,så det är inte bara att blanda hur vad som helst med medel från hälsokost. har varit med om att värkmedicin helt förlorat effekten i kombination med naturläkemedel,det har då lett till förvärrad smärta och andra otrevliga biverkningar.
.
~ mayolica ~