Så trött...
Är bara så trött!
Orkar inget här i hemmet, orkar knappt sitta upp. Känner mig helt borta och dåsig och vill bara gå och sova.
Har flera kvällar somnat i soffan, helt slut.
Att vara ensam förälder till en aktiv fyra åring är stundvis en plåga. Han vill så mycket och jag orkar bara inte. Orkar knappt fixa mat, även om jag måste.
Längtar tills hans far kommer hem ifrån jobbet imorgon kväll så man får lite avlastning, men han åker snart iväg igen.
Jag har fibro diagnos, men såhär sjukt trött som jag är, kan det bero på fibron?
Jag har helt seriöst funderat på om jag har kroniskt trötthets syndrom?
Värken blir bara värre och värre, men sist de tog reuma prover visade de ingenting, kan vara ca 2½ år sedan.
Vill bara gå och sova och sk*ta i allt. Kroppen har bara sagt ifrån, den vill inget mer.

Du är nog inte ensam att vara trött. Har också varit sjukt trött senaste tiden. Isag somnade jag mitt på dan och sov en timme. Och nu har jag nyss vaknat efter att ha sovit en timme. Men vet ändå att risken är stor att jag somnar framför tvn ikväll. Hoppas det går över snart för oss tröttisar.
Ann

Jag tror att vi måste tillåta oss att va trötta. Tillåta oss att sova en stund emellanåt. Om vi gör det så orkar vi lite mer och då känns det genast lite bättre.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Nu är det ju inte så enkelt att bara gå och lägga sej och sova när som helst för dom som har småbarn att ta hand om.
Jag tror att tröttheten är endel av fibromyalgi,har inte riktigt förstått skilnaden på kronisk trötthet.
Vad det än kallas så kan det vara värt att pröva med healing,det kan både ge ny energi och lindra smärtan.
Dom flesta med fibro har oxå sämre näringsupptag än friska,så det kan göra mycket med ett fullvärdigt kosttillskott(inte apotekets syntetiska utan från naturläkare eller hälsokostaffär)
~ mayolica ~
#3 det har jag provat, olika sorter, och det ökar min värk varända gong jag forsöker ta något kosttilskott faktisk.. spelar roll vilket och nej jag köpte inte alla från apoteket, utan från hälsokosten. Så det har jag slutat med. Jag fölger heller min kropp när den säger den vill ha någon särskilt grönsak eller matsort.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Nej, inte är det lätt att gå och sova när det finns litet barn.
Och de få timmarna har är på dagis används till att göra ärenden som kan underlätta lite när man får vara själv.

De med kroniskt trötthetssyndrom har inte ont.
>>>Malum domesticum<<<

# 5 Nej jag vet att det inte är lätt att bara lägga sig o sova när man har barn. Det var inte riktigt så jag menade att du ska göra heller
Vad jag menar är att man ska ta tillvara de tillfällen som finns för att vila. Nu är ditt barn så stort så han sover troligen inte middag heller.
Men kanske att du ska unna dig en liten stund när han är på dagis. Inte hela tiden men lite grann.
# 6 Kollade en del om ME/CFS (kroniskt trötthetssyndrom) och enligt de kriterier jag hittade så är smärta en stor del i sjukdomsbilden. Har inte detta själv så jag har ingen erfarenhet av det. Klistrar in länken här:
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#4 Jag har oxå fått värre smärta eller andra biverkningar av vissa kosttillskott särskilt såna som säljs som uppiggande,fast då har det inte varit några fullvärdiga kosttillskott. Men man tål ju olika saker, har märkt att det påverkar hela sjukdomen väldigt mycket för min del vad jag äter och dricker.
~ mayolica ~

# 7
Tack. Jag kände en med trötthets syndrom som inte hade ont så därför utgick jag från det.
Om du skulle be att få sköldkörteln kollad. Jag var så förlamande trött tills jag fick Levaxin. Då var det som man drog bort en grå hinna från världen. En enorm skillnad. En del säger förresten att fibro kan vara underfunktion i sköldkörteln. Jag har inte märkt någon skillnad men jag har ju en massa andra fel också. Det är absolut värt att testa.
>>>Malum domesticum<<<
Dessa prover på sköldkörteln är tagna flera gånger om ;)
Gick på VC i tre år och betade nog av varenda läkare innan jag hittade en som lyssnade och gav mig remiss.
Då tog de prover på det mesta varenda gång, och enligt dem är jag ju kärnfrisk, så jag inbillade mig ju bara smärtan….