värre efter sjukgymnast?
Fler som känt sig trött och fått mer ont efter att ha varit hos sjukgymnast?
Jag har varit och fixat till mina kotförskjutningar två gånger på 6 veckor, varje gång när jag kommit från sjukgymnasten känner jag mig febrig, trött och har nästan mer ont än innan. Det håller i sig ett par dagar sen kan det kännas lite bättre. Är det bara jag eller finns det fler som har upplevt det? Beror det kanske på fibron?

Det är nog ganska vanligt att det känns mera när man fått behandling. Viktigast är att det inte blir en bestående smärta.
Du har väl pratat med din sjukgymnast om hur det känns hoppas jag. För det som passar en passar ju inte alla.
Men ibland måste man ta mera smärta ett litet tag för att se en förbättring sen. Eller i alla fall att det håller sig på samma nivå och inte blir värre.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Dom allra flesta vill uppleva att fibron blir sämre en tid innan kroppen vänjer sig vid behandlingarna och det börjar hjälpa på faktisk. Sen är det som mongu säger här, inte alt som passar för alla. Jag provade texkiropraktik i 2 år tex, 1 behandling i månaden, och aldrig om min kropp vande sig, det blev bara värre och värre efter varje gong så jag slutade. Sen vet jag andra som mår bättre av kiropraktiken.
Och sen är det varierande när man får behandlingen. Jag kan mycket väl respondera bra på kiropraktik NU för allt jag vet, även om jag inte svarade på det senare. Det är detta som är den stösta förbannelsen för oss fibrisar tycke jag, att det kan ändra sig så fruktansvärt vad som fungerar och vad som inte fungerar, vad som plötsligen fungerar och vad som plötsligen slutar fungera, samt att det inte finns nån facit på saker som "garanterad fungerar" för nån..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Tack så mycket för svaren. Har funderat lite på att gå till kiropraktor också. Men jag är nog lite feg och inbillar mig att dom ska bryta nacken av mig
DET gör dom knappast :D Men visst får man va lite feg i blandt :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

# 3 Du ska nog va lite försiktig med kiropraktor. Det finns många som är bra men var noga när du väljer så du inte får en som inte passar ihop med din sjukdom.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!