Ryggskott!
Har bara haft det en gång innan… läkaren sa att det var litet ryggskott och skulle gå över inom 2 månader… Jag hade det i över ett år…
Nu har det asså hänt igen… Hoppades att det "bara" skulle vara vanlig fibro-smärta… men nä… jag har fått blockader där… men det hjälpte inte mkt… typ inte alls. Så, nu har det kommit till insikt. Ännu ett ryggskott av "mildare" variant… Kommer detta ta lika förbannat lång tid att gå över???
Ont som f*n gör det iallafall… och inte hr det blivit bättre sen jag fick det för ca 2 veckor sen…
USCH!!!
/Jezzz
Jag har fått några ryggskott under mina år nu efter jag blev sjuk med fibron och spikmattan hjälper faktisk något helt enormt för mig när jag får ryggskott.
men visst är det et helsikers smärta av ryggskott vet jag! >.<
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Hej Jezzz!
Jag har oxå fått ryggskott väldigt ofta sen jag fick min fibro. Ryggskott är ju en inflammation och fibropatienter brukar ha lätt att dra på sig infektioner. Det är fruktansvärt med ryggskott och har man aldrig haft ett så kan man inte riktigt förstå. Men Alvedon/Panodil (el liknande) hjälper faktiskt eftersom dem arbetar mot infektionen, så tar du det var fjärde/var femte timme så an du förkorta skottet avsevärt. Likaså finns det vetebälten som du värmer i mikron o fäster med kardborre så du kan gå runt samtidigt. Gå är också jättebra, sitta är absolut inte bra och ligga sådär. Spikmatta köpte jag ganska nyligen så jag har inte hunnit prova den mot just ryggskott, men eftersom den sätter igång cirkulationen i kroppen så kan det vara all idé att försöka. Några små tips bara för att underlätta, lycka till och krya på dig.
Nina
#2 vissa gonger får jag fruktansvärd värk om jag sträcker en muskel eller nåt, spikmattan är oersättlig mot det vet jag :D
Men även ryggskott har den tagit på mig dom fåtalls gonger jag fått det med! Hoppas den hjälper även dig.

# 2 Alvedon/Panodil är inte ett medel som hjälper vid inflammationer. De är febernedsättande och smärtstillande.
Man behöver nåt som Ipren/Ibumetin som är antiinflammatoriskt stället. Det är även smärtstillande.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tack för tipps!
Har en vetekudde, den är underbar. Äter Naproxen med liten verkan, men (peppar peppar…) jag tror det går åt rätt håll… Gäller bara att jag fortsätter ta det lugnt, tar hand om det och inte frestar på…
Kramar
/Jezzz
Panodil är inflammationshämmande enl både läkare och apotek. Du använder ju dessa mot feber t ex, och vad är feber tecken på, jo en inflammation/infektion.
Nina
#3 Tack, ska verkligen prova så fort jag får tillfälle. 
#4 inte enligt min läkare eller apoteket där jag handlar mina mediciner.. dom säger båda till mig att bäst mot feber oavsett anledningen till febern är alvedon eller panodil, medan ibumetin är bättre för inflamationer där man inte har feber alls, samma med voltaren. Jag ringde frågade i går för att va säker på att jag mindes rätt

Om man har inflammation och feber så kan man kombinera Alvedon som är febernedsättande och smärtstillande och Ibumetin som är smärtstillande, febernedsättande och antiinflammatorisk. Vad man ska tänka på om man vill kombinera dessa eller liknande är att alltid fråga sin läkare om det är OK. För det kan ju finnas nåt som gör att du ska va försiktig. Så lita inte på andras råd eller hur dom gör. Om det inte är en medicinskt kunnig person.
Kopierade från sjukvårdsupplysningen detta:
Vad är Ibumetin?
"Ibumetin är ett läkemedel som lindrar smärta, dämpar inflammation och sänker feber. Medicinen tillhör en grupp läkemedel som kallas för cox-hämmare, även kallade NSAID. Det verksamma ämnet i medicinen är ibuprofen.
Ibumetin används vid olika typer av smärta som till exempel huvudvärk, tandvärk och mensvärk. Medicinen kan även användas vid feber i samband med infektion, till exempel förkylning, och efter ordination av läkare vid behandling av kronisk och inflammatorisk värk, exempelvis reumatisk värk."
Vad är Panodil?
"Panodil är ett smärtstillande och febernedsättande läkemedel. Det verksamma ämnet är paracetamol.
Medicinen används vid olika typer av smärta som till exempel huvudvärk, tandvärk, mensvärk, muskelvärk och reumatiska smärtor. Den kan också användas vid feber i samband med infektion, till exempel förkylning."
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!