Svettningar
Hejsan allihopa!
Undrar om det är fler som får som jag.
När jag sover så blir jag enomt varm, som om jag hade feber nästan och svettas som en tok. Samma sak händer när jag börjar bli trött, är som om kroppen arbetar på övertid och huvudet känns som om det ska sprängas av övertryck om jag inte får lägga mig och sova. Måste jag hålla mig uppe ändå så är det som om kroppen somnar ändå, blir jättevarm och börjar svettas och är ungefär lika social som en vandrande zombie och inte långt senare kommer huvudvärken som ett brev på posten.
Är detta något Fibromyalgi-fenomen?

Jag får något liknande ibland, men det är inget som jag kan säga kommer vid något speciellt tillfälle. Som vid sänggående och sådant. Utan mer att de dyker upp bara.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag har också så, men jag har inte kopplat det direkt till fibron utan till de mediciner jag tar pga den.
Du tror inte det skulle kunna vara någon biverkning för dig också?
Jag får en konstig värme i ansiktet och blir brännhet i pannan, det känns som jag har över 40 grader, ofta blir ögonen små och jag får ont i huvudet på en eller flera punkter.Jag vet inte varför jag får detta ,tror att det är mina mediciner men är inte säker.Jag måste sova med öppet fönster annars känns det som jag brinner inuti.Gav min man ett nytt tjockt duntäcke i påsk så nu kan jag ha fönstret öppet fast det är minus grader ute.

Jag har både lätt för att svettas och lätt för att frysa. Just nu fryser jag, har raggisar på fötterna och tänker gå och lägga mig med dem, varmt och gott! Föredrar också att sova med fönstret uppe trots flera minusgrader. Tycker jag sover goare då. God natt alla! Eller natti gotti som min äldsta dotter sade när hon var liten 

Jag svettas lätt och fryser lätt. Blir jag lite varm så händer det ofta att jag blir väldigt svettig trots att inte temperaturen stiger. Det samma är det om jag fryser, blir jag lite kall så dröjer det inte förren det känns som att jag ska frysa ihjäl. Jag har därför väldigt svårt att veta hur mycket kläder jag ska ha på mig, lager på lager brukar funka för då kan man bara plocka av sig om det blir för varmt. På jobbet har jag en extra tröja liggandes och jag brukar ta med både en tjock och en tunn jacka så jag har att byta med. Jag känner mig även febrig ganska ofta.
Det där med nattliga svettningar känner jag igen. Jag vill ha riktigt svalt i sovrummet och så sover jag under ett duntäcke. När jag lägger mig är jag ofta frusen så jag brukar ta på mig pyjamas och sockor men det plockar jag ofta av mig under natten.
Jag fryser oftast när jag går och lägger mig, men när jag väl somnat så blir jag som varm som en kamin. Äter inte så mycket värktabletter just nu pga magen, så det kan nog inte bero på dom.
Jag fick såna där svettningar av nån medicin, ska kolla upp vilken det var… Det var som man hade värsta klimakteriesvettningarna, det bokstavligen rann.. Nu har det försvunnit då jag bytt medicin.
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Blir som en kamnin när jag sover men om det beror på fibron eller att jag rullar in mig som en kåldolme i mitt dubbeltäcke ja det vet jag inte, medicinen beror det inte på för jag tar bara mina värktabletter vid mycket starkt behov. Sen kan jag frysa som en tok medan andra tycker det är varmt och ibland tycka det är lagom varm och skönt när andra fryser.

Många mediciner har svettningar som biverkan.
Jag åt Dexofen förut och Alvedon eller Ipren då och då, men nu tar jag knappt några värktabletter alls då min mage totalt kraschat. Så som sagt så beror det nog inte på mediciner att jag svettas sådär.
Hej jag svettas jättemycket när jag är inne i ett skov eller ska ha mens då blir min fibro oxå sämre, såå jobbigt, på natten rinner det av mig ibland räcker det med en liten ansträngningför att kroppen ska böra svettas, mest på ryggen o bröstkorgen +magen, jobbigt och besvärande, har även skov då hela ryggraden värker, speciellt skuldror och svank då svettas jag bara jag rör mig, någon annan som har det likadant??

Om din mage pajat och du behöver värktabletter skulle jag ta gurkmeja. Det är inflammationshämmande och gjorde åxå min colon irr bättre.